نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: پیام‌ نهضت عاشورا صبر و نرفتن زیر بار ذلت است.
کد خبر: ۵۰۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹ 29 September 2017
 آیت‌الله سیداحمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت ایام‌ سوگواری محرم، اظهار داشت: حادثه عاشورا یکی از حوادث بی‌نظیر در عالم است و مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف نهضت عاشورا ریشه‌یابی واقع شده است، عنوان کرد: تاسوعا و عاشورا روز ماتم اسلامی است، و باید عزادار و ماتم زده باشیم چراکه بهترین خلق خدا در این روز به همراه ۷۲ تن از یارانش به شهادت رسیده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: عاشورا یکی از بزرگ‌ترین حوادث عالم است و کارهای زیادی در عاشورا اتفاق افتاده است که از جمله آن کشته شدن علی اصغر تا زیر ثم قرار دادن شهدا بوده است.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه چیزی که ذهن ما را به عاشورا نزدیک‌ می‌کند جنایت‌های امروزه داعش است، تصریح کرد: هر چه زمان بیشتر می‌گذرد تاثیر قیام عاشورا نیز بیشتر نمایان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ایام محرم میلیون‌ها انسان در اوج معرفت و محبت خودشان را به امام حسین نشان می‌دهند و با عزاداری‌های باشکوه که از روی اخلاص است، برای امام حسین(ع) خدمت می‌کنند.

امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه مهم‌ترین‌ پیام نهضت عاشورا صبر و نرفتن زیر بار ذلت است، یادآور شد: شهادت شهید حججی با مروت و جوانمردی در برابر دشمن غوغایی در کشور به پا کرد.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه تشییع جنازه شهید حججی با حضور مردم و مسوولین باشکوه و بزرگ برگزار شد، تاکید کرد: شهید حججی جلوه‌ای از امام حسین(ع) را در خود نشان داد.

وی گفت: حضور رهبر در این مراسم احساس مسوولیت مردم را بیشتر کرد و این در حالی است که اخلاص و نیت شهید حججی پاک بوده  و برای خوشنودی خدا و دل حضرت زینب(س) مدافع حرم شده است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد، تصریح کرد: امروز اگر ‌مدافع حرم شدیم ارزش دارد و  موقعیت ایجاد می‌کند در صدها کیلومتر آن ‌طرف‌تر دشمنان اسلام را تعقیب کنیم.

آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه خون شهید حججی روح تازه‌ای بر کالبد جامعه بخشید، یادآور شد: لبیک یا حسین(ع) ندای او بود و باید از شهادت او و نهضت حسین(ع) درس عبرت بگیریم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین درسی که از این شهید می‌توان گرفت، حرکت در جهت ولایت است.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: مخالفت با ولایت حرام‌ شرعی  و گناه کبیره بوده و این در حالی است که حرکت در راه ولایت موجب سعادت در دنیا و آخرت شده و  تبعیت از رهبری درسی است که نهضت عاشورا به ما داده است.

آیت‌الله میرعمادی گفت: دومین درسی که می‌‌توانیم از واقعه عاشورا بگیریم، صبر و استقامت، مقاومت، ایستادگی و نرفتن زیر بار ذلت است.

وی بیان کرد: راه شکست دشمنان استقامت است و در هر صحنه‌ای که استقامت کردیم دشمن شکست خورده است.

امام جمعه خرم‌آباد، اظهار کرد: درس سوم که ما می‌توانیم از واقعه عاشورا بگیریم این است که باید به توان خودمان تکیه کرده و به ظرفیت‌ها، استعدادها و منابع خودمان تکیه کنیم تا با توکل بر خدا آنچه را که در توان داریم به کار بگیریم.

 آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه امروزه برخی تفکرات می‌گویند کلید حل مشکلات ایران در دست آمریکا است، تصریح کرد: این افراد تفکر کاملاً غلطی دارند و تفکر انقلاب آن است که با تکیه بر توان داخلی به مشکلات غلبه کنند.

وی افزود: آنان که می‌گویند کلید حل مشکلات ایران در دستان آمریکا است، نمی‌دانند آمریکا منابع و ظرفیت و تکنولوژی خود را در اختیار دیگر کشورها قرار نمی‌دهد و تمام کشورهایی که مستمری آمریکا بودند پییشرفتی نکردند.

امام جمعه خرم‌آباد، عنوان کرد: آمریکا از توان هسته‌ای برخوردار است و تاکنون این توان را به کسی نداده است.

آیت‌الله میرعمادی گفت: در زمان طاغوت مستشاران آمریکایی که در ایران بودند تا تکنیک سلاح‌هایی را که به ایران می‌دادند را نیز به ما می‌آموختند و مردمی که در نیروگاه‌ها کار می‌کردند مدیران نیروگاه آمریکایی بودند و ما فقط کارگر بودیم.

وی یادآور شد: آمریکایی‌ها می‌خواهند ما مصرف کننده بوده و تولید کننده نباشیم، لذا راه شکست آمریکا این است که اعتماد به نفس داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادی ما حل شود باید اقتصاد مقاومتی را مدنظر قرار دهیم.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه آمریکاییان خبیث و بد ذات هستند، خاطرنشان کرد: با مذاکراتی که با آن‌ها کردیم، مرکز آب سنگین را خراب و تعطیل کردیم و اکنون رئیس جمهور آمریکا می‌آید و برای ملت ایران عربده‌کشی می‌کند.

وی اضافه کرد: ما باید تکیه به خودمان داشته باشیم و از ظرفیت‌های داخلی و استفاده از اقتصاد مقاومتی مشکلات ایران را حل کنیم.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: اگر راه حسین بن علی(ع)  را ادامه دهیم آینده روشنی در انتظار ملت ایران خواهد بود.



فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار