مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت:همایش رهروان زینبی امروز در 12 امام زاده واجب التعظیم لرستان برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴ 03 October 2017

مرتضی خاکباز مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان، در خصوص همایش رهروان زینبی، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان لرستان در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان در روز دوازدهم محرم، برگزاری همایش رهروان حضرت زینب(س) در بقاع شاخص استان است.

وی خاطر نشان کرد: امروز در 12 امام زاده واجب التعظیم شهرستان‌های کوهدشت، خرم‌آباد، پلدختر، نورآباد، بروجرد، دورود، ازنا و الیگودرز در دو نوبت صبح و عصر همایش رهروان زینبی برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه برنامه شاخص رهروان زینبی در شهرستان کوهدشت برگزار شد، بیان داشت: در این همایش از تمامی بانوان ولایی و مذهبی دعوت به عمل آمده بود که همزمان با سوگواری حضرت زینب(س) در این مراسم شرکت کنند.

خاکباز تصریح کرد: گفتنی است همایش رهروان زینبی در شهرستان خرم‌آباد ساعت 16 عصر روز سه شنبه در امام زاده زید ابن علی(ع) برگزار شد.

این مسئول با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، یادآور شد: حرکت کاروان حضرت زینب(س) از شام به سمت کربلا، معیاری برای ما شد که در چنین روزی همایش رهروان زینبی را با هدف سوگواری برای امام حسین(ع) و با حضور بانوان برگزار نماییم.

وی نقش زنان را در زنده ماندن وقایع تاریخی و سیاسی مهم خواند و افزود: در صحنه کربلا 2 صحنه وجود داشت، یکی حضور مردان و مقابله آن‌ها با یکدیگر و صحنه دیگر، میدان‌داری بانوان خصوصا حضرت زینب(س) بود و این نقش چنان پر رنگ بوده که به تعبیری اگر حضرت زینب(س) نبود، واقعه کربلا در همان کربلا می‌ماند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: از ابتدای محرم تا انتهای صفر برنامه‌های شاخص عزاداری را در بین شهرستان‌های استان تقسیم شده به نحوی که برنامه شاخص شیرخوارگان حسینی در شهرستان دورود، برنامه شاخص لبیک یا حسین در بروجرد و برنامه شاخص رهروان زینبی در شهرستان کوهدشت برگزار شد.

خاکباز از برگزاری پیاده روی حرم تا حرم در شهرستان خرم‌آباد خبر داد و تاکید کرد: طرح پیاده روی حرم تا حرم از حرم زید ابن علی(ع) تا امام زاده عبدالله خرم‌آباد 28 صفر در این شهرستان برگزار می‌گردد.




فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار