مدیر کل سازمان حج و زیارت لرستان گفت: تاکنون یک هزار و 500 زائر اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام و ویزای خود را نیز دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۵۰۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 05 October 2017
محمد خسروی مدیر کل سازمان حج و زیارت لرستان، در خصوص آخرین وضعیت ثبت نامی اربعین، اظهار کرد: ثبت نام زائرین اربعین حسینی از 2 هفته گذشته در 37 دفتر زیارتی سراسر استان لرستان آغاز گردیده است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون یک هزار و 500 زائر اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام و ویزای خود را نیز دریافت کرده‌اند.

مدیر کل سازمان حج و زیارت لرستان با اشاره به روند ثبت‌نام، بیان داشت: شرط اول جهت ثبت نام داشتن پاسپورت و حداقل سه ماه اعتبار آن بوده و زائرین فاقد گذرنامه نیز با مراجعه به دفاتر پلیس + 10  و با تکمیل مدارک، می‌توانند در کمتر از یک هفته گذرنامه خود را دریافت نمایند.

خسروی تصریح کرد: متقاضیان پس از دریافت گذرنامه، برای ثبت‌نام می‌توانند به 2 شکل اقدام کنند، اول اینکه به 37 دفتر زیارتی در سراسر استان مراجعه کرده و یا اینکه از طریق سامانه سماح، دفتر زیارتی را به صورت اینترنتی انتخاب و کمتر از سه روز ویزا خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه هزینه ثبت نام برای اربعین شامل سه بخش بوده، یادآور شد: پرداخت 40 دلار که نرخ ثابت بوده و با توجه به شناور بودن نرخ آن، بانک مرکزی هر روز آن را به دفاتر زیارتی اعلام می‌کند، 25 هزار تومان بابت بیمه زائر و دریافت خدمات درمانی و نهایتا 10 هزار تومان نیز هزینه خدمات دفاتر زیارتی بوده که در مجموع بین 192 تا 194 هزار تومان هزینه ثبت نام ویزای عتبات عالیات است.

 مدیر کل حج و زیارت لرستان عنوان کرد: سال گذشته 23 هزار زائر در اربعین حسینی به کشور عراق سفر کردند و امسال با توجه به فراهم بودن زیر ساخت ها و اقبال عمومی مردم نسبت به زیارت اربعین پیش بینی می شود 30 هزار زائر لرستانی به این سفر معنوی اعزام شوند.

خسروی با ابراز اینکه خدمات سازمان حج و زیارت در بحث اربعین تنها صدور ویزا بوده، افزود: در سیستم کاروانی بحث متفاوت بوده و تمامی کارهای زائرین توسط دفاتر زیارتی انجام می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی هشت کاروان لرستانی در کربلا و هشت کاروان در نجف و کاظمین حضور داشتند به گونه‌ای که 400 زائر لرستانی در روزهای نهم و دهم محرم در کربلا شرف حضور داشتند.

مدیرکل سازمان حج و زیارت لرستان از اعزام بیش از هفت هزار زائر این استان در 6 ماهه نخست سال خبر داد و گفت: معمولا اعزام‌های کاروانی با توجه به خنک شدن هوا و استقبال بیشتر مردم در نیمه دوم سال بیشتر بوده که انتظار می‌رود تا پایان سال بیش از 18 هزار لرستانی به عتبات عالیات اعزام شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار