دو روز پس از آنکه اردوغان گفت، ارتش ترکیه به شورشیان ارتش آزاد سوریه در حملات ضد تروریستی جدید کمک خواهد کرد، آنکارا آغاز رسمی این عملیات در ادلب سوریه را که اکنون در کنترل تروریست‌های جبهه النصره است، اعلام کرد.
کد خبر: ۵۰۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ 09 October 2017
دو روز پس از آنکه اردوغان گفت، ارتش ترکیه به شورشیان ارتش آزاد سوریه در حملات ضد تروریستی جدید کمک خواهد کرد، آنکارا آغاز رسمی این عملیات در ادلب سوریه را که اکنون در کنترل تروریست‌های جبهه النصره است، اعلام کرد.


به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ستاد ارتش ترکیه با اعلام آغاز این عملیات در ادلب سوریه گفت، فعالیت‌های شناسایی در دست انجام است و پایگاه‌هایی برای نظارت بر آتش‌بس ایجاد می‌شود. تیم اطلاعاتی ترکیه روز گذشته عملیات اطلاعاتی را در ادلب انجام داد.


ستاد ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: طبق توافق‌های آستانه درباره ایجاد مناطق کاهش تنش در ادلب، نیروهای مسلح ترکیه به عنوان یکی از کشورهای ضامن آتش‌بس در سوریه یک عملیات شناسایی با هدف ایجاد پایگاه‌هایی برای نظارت بر آتش‌بس هشتم اکتبر را آغاز کرده است.


اعلام رسمی این عملیات پس از آن انجام می‌شود که رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه شنبه گفت، آنکارا طرح‌هایی برای استقرار سربازان این کشور در ادلب سوریه، جایی که نیروهای ارتش آزاد سوریه با حمایت آنکارا یک عملیات را آغاز کردند، در دست دارد. یک روز پس از آن، اردوغان گفت: اگر ما تدابیر خودمان را در نظر نگیریم، بمب‌ها شهرهای ما را هدف می‌گیرند.


اکنون ادلب عمدتا در کنترل هیئت تحریر الشام، یک گروه شبه‌نظامی به رهبری گروه تروریستی جبهه النصره است که سابقا شاخه القاعده در سوریه بوده است. این گروه در توافق ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب که حین مذاکرات صلح سوریه در آستانه مورد توافق قرار گرفت، حضور ندارد.


بنعالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه یکشنبه درباره عملیات ادلب گفت، اقدامات آنکارا در ادلب با هماهنگی مسکو است. وزارت دفاع ترکیه هنوز درباره طرح‌های آنکارا برای انجام عملیات در ادلب اظهارنظر نکرده است. با این حال، سرگئی لاوروف،‌ وزیر امور خارجه روسیه اوایل هفته تاکید کرد، روسیه آماده حمایت از گروه‌های مسلحی است که با جبهه النصره در منطقه کاهش تنش ادلب سوریه می‌جنگند.


این عملیات ادلب، دومین عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه است. از اوت ۲۰۱۶ تا مارس ۲۰۱۷ کمپین سپر فرات از سوی ارتش ترکیه با همکاری نیروهای ارتش آزاد سوریه برای پاکسازی شهر مرزی جرابلس سوریه و نواحی اطراف از گروه تروریستی داعش اجرا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار