مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از انعقاد تفاهم نامه با پژوهشکده گل‌وگیاه محلات در راستای آموزش کشت محصولات گلخانه‌ای خبر داد.
کد خبر: ۵۱۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷ 30 October 2017
اسفندیار حسنی‌مقدم مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها از جمله سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان بوده، اظهار کرد: توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای بنا به دلایلی از جمله صرفه‌جویی در منابع آب و افزایش تولید در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: تولید در کشت‌های گلخانه‌ای حداقل 10 برابر بیشتر از کشت محصولات در فضای آزاد است و بنابراین گام برداشتن در توسعه کشت‌های گلخانه‌ای امری ضروری به نظر می‌رسد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به ریسک کمتر خطرات در محصولات گلخانه‌ای، بیان داشت: کشت‌های گلخانه‌ای از ریسک خطرات محیطی کمتری برخوردار هستند چرا که در یک فضای کنترل شده تولید صورت گرفته و خطر آفات و بیماری‌ها نیز کاهش می‌یابد.

حسنی‌مقدم تصریح کرد: استان لرستان استعداد کشت محصولات گلخانه‌ای را داشته، به نحوی‌که در برنامه اقتصاد مقاومتی برای استان در سال جاری سهمیه 18 هکتاری برش داده شده است.

وی با ابراز اینکه تاکنون سه هکتار از این میزان محقق شده، یادآور شد:  4.3 هکتار از گلخانه‌های انفرادی استان زیر پوشش کشت صیفی و سبزیجات رفته است، علاوه بر این 0.8 هکتار مجتمع گلخانه‌ای دیناروند فعال بوده و پنج هکتار در مجتمع کشت‌وصنعت در زمینه صیفی و سبزی فعال است.

این مسئول عنوان کرد: در گذشته تسهیلاتی به کشاورزان در راستای کشت محصولات گلخانه‌ای داده شد که متاسفانه به دلایلی از جمله طراحی نامناسب سازه‌ها و عدم آشنایی با فنون کشت در گلخانه با شکست روبه رو شدند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از انعقاد تفاهم‌نامه با پژوهشکده گل‌وگیاه زینتی محلات خبر داد و افزود: در این تفاهم‌نامه تکنسین‌ها و کارشناسانی از محلات به استان لرستان می‌آیند تا اصول و مبانی کشت گلخانه‌ای را به کشاورزان آموزش دهند.

حسنی مقدم بیان داشت: در روند شناسایی متقاضی و سرمایه‌گذار بایستی تجدید نظر صورت گیرد به گونه‌ای که افراد مستعد و افرادی که دانش مورد نیاز را داشته به کار گرفته شود تا بتوان در این زیربخش موفق عمل کرد.




فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار