مدیرکل بنیاد شهید لرستان گفت: طرح کوله‌پشتی زائر به نیابت از شهدای لرستان در اربعین حسینی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۱۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ 31 October 2017
مراد روشنی مدیرکل بنیاد شهید لرستان در  آیین رونمایی از طرح کوله‌پشتی زائر به نیابت از شهدای لرستان بیان کرد: همه شهدای ما ارتباط خاصی با کربلا دارند و جوانان و نوجوانان ما باید بدانند گاهی اوقات نقاط آسیب‌پذیری در جامعه وجود دارد که راه مقابله با آن اربعین و شهدا هستند.

وی ادامه داد: گاهی میلیاردها نیز هزینه شود به اندازه انجام برنامه‌های فرهنگی تأثیرگذار نیست باید از ظرفیت کوله‌پشتی شهدا برای ادامه راه آن‌ها و حفظ و گسترش اسلام ناب محمدی استفاده کنیم، کارهایی در این زمینه انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید لرستان در ادامه با اشاره به اجرای طرح کوله‌پشتی زائر به نابت از شهدای لرستان، عنوان کرد: این طرح با همکاری ادارات و ارگان‌های مختلف در اربعین حسینی اجرا خواهد شد و انتظار داریم صدا و سیما مرکز توجهش به این‌گونه برنامه‌ها باشد.

روشنی عنوان کرد: نماد و تجلی‌گاه این برنامه‌ها شهدا هستند، بر همین اساس در اربعین حسینی یک نفر به نیابت این کوله را برداشته و با خود به مراسم اربعین می‌برد و این کوله نماد حضور شهدا بوده، شهدا مهمان‌خانه امام حسین (ع) هستند و باید این کار را با اشتیاق و شور در دستور کار خود قرار دهیم.

وی افزود: زائران و افراد حمل‌کننده این کوله‌پشتی‌ها،  قبر هر شهید را زیارت کرده و مطمئناً این‌گونه اقدامات کمک زیادی به زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار