کد خبر: ۵۱۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 03 November 2017
24 ميليون قرص مخدر داعش، معروف به «داروي مبارزان» در بندري در جنوب ايتاليا کشف و توقيف شد. پليس عقيده دارد که داعش به کمک گروه هاي مافيايي ايتاليا اين محموله را قاچاق کرده است.

به گزارش ايرنا، روزنامه `لارپوبليکا` روز جمعه نوشت: 24 ميليون قرص `ترامادول` به ارزش 50 ميليون يورو که از مبدا هند به سوي ليبي ارسال مي شد، جاييکه احتمالا قرار بود در اراضي تحت کنترل داعش ترخيص شود، در بندر `جويا تائورو` در جنوب ايتاليا کشف و توقيف شد، سود حاصل از فروش اين داروي مخدر براي کمک مالي به داعش بود.
 
اين روزنامه افزود: با استعمال اين داروي مخدر ديگر احساس ترس، درد، گرسنگي، خستگي از بين مي رود و مقاومت بدن افزايش پيدا مي کند و براي همين داعش از مدت ها بود که آنرا قاچاق کرده و فروش آنرا مديريت مي کند.
 
به عقيده کارشناسان، يک شبکه وجود دارد که از طريق بندر جويا تائورو در ايتاليا مي گذرد و ديشب به دستور بخش ضدتروريسم `رجو کالابريا` محموله اين شبکه توقيف شد. قاچاق اين داروي مخدر يک تجارت دوگانه براي داعش بشمار مي رود چرا که هر يک از اين قرص ها دو يورو فروخته مي شود. ترامادول علاوه بر اينکه يک منبع اصلي درآمد براي داعش است، يک سلاح نيز براي سازماندهي و انگيزه دادن به نيروها محسوب مي شود.
 
اين داروي مخدر از دهه 80 ميلادي در سراسر جهان به فروش مي رود و درصورت مخلوط شدن با ساير ترکيبات، حتي با کافئين، تبديل به يک آنفتامين پرقدرت مي شود.
 
اين دارو در دهه نود در کشورهاي خليج فارس به ويژه در عربستان سعودي موجود بود اما از سال دو هزار ميلادي به بعد بطور مويرگي در ميان نيروهاي داعش در اراضي تحت کنترل توزيع مي شد و کسي که آنرا مي خورد، ديگر نه ترسي دارد و نه خسته مي شود و مي تواند مدت ها بدون غذا و استراحت، کار کند.
 
براي همين در مناطق تحت کنترل داعش بطور گسترده از آن استفاده مي شود . اين قرص ها در لانه برخي عناصر داعش نيز کشف شدند. حتي بوکوحرام در نيجريه نيز از اين دارو براي آموزش کودکان مبارز استفاده مي کند.
 
دادستان `گائتانو پاچي` گفت: عبور دادن داروي هاي مخدر از بندر جويا تائورو در ايتاليا، احتمالا با هماهنگي گروه هاي مافيايي ايتاليايي بوده است . از مدت ها است که متوجه رابطه ميان گروه مافيايي `اندرنگتا` و سازمان هاي خاورميانه اي شده ايم. با اينکه اين بندر ديگر يک منطقه امن براي مافيا نيست، اما ظاهرا هنوز برخي خانواده هاي مافيايي در آن فعال بوده و با سازمان هاي خاورميانه اي براي قاچاق انواع مختلف کالا در ارتباط هستند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار