نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: دستیابی به استقلال سیاسی ،منفعت مهم نه گفتن به آمریکا است.
کد خبر: ۵۱۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸ 04 November 2017
حجت الاسلام شمس الله جلیلیان نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان پیش از ظهر امروز در مراسم راهپینایی 13 آبان با بیان اینکه در طول تاریخ مستکبران قصد دخالت در امور دولت‌ها و ملت‌ها را داشته، بیان داشت: 13 آبان به عنوان روز مقابله با استکبار جهانی نام‌گذاری شده و یادآور مسائل بسیار مهمی بوده که در شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: 13 آبان سال 1343 کابینه اسدالله اعلم به دستور شاه ملعون و حمایت همه جانبه آمریکا لایحه‌ای تصویب می‌کند که با مخالفت‌ها و سخنرانی‌های امام خمینی(ره) روبه رو  شده و نهایتا منجر به تبعید امام به ترکیه شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به حوادث 13 آبان سال‌های 57 و 58، بیان داشت: 13 آبان سال 57 دانش‌آموزان در تهران به عنوان اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران راهپیمایی کردند و توسط رژیم ملعون شاه به خاک و خون کشیده شدند، همچنین در 13 آبان سال 58 سفارت‌خانه آمریکا که به جاسوس‌خانه تبدیل شده بود توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) تسخیر شد.

حجت الاسلام جلیلیان با طرح پرسشی مبنی بر اینکه چرا بایستی با آمریکا دشمن باشیم، یاد آور شد: مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند که ما به آمریکا بدبین بوده و هیچ اعتمادی به آنان نداریم، دولت آمریکا غیر قابل اعتماد، خود برتربین، غیر منطقی، عهد شکن و دولتی در تصرف شبکه صهیونیست است.

وی تصریح کرد: پس از 60 سال از سرنگونی دولت مردمی مصدق، سازمان اطلاعات آمریکا(سیا) در 28 مرداد سال 92 اسناد محرمانه‌ای را منتشر کردند که به نقش آمریکا در آن جنایت و سرنگونی دولت مردمی مصدق اشاره کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به برخی نمونه‌های دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: لانه جاسوسی و سفارت‌خانه آمریکا که محل خیانت به مملکت بود، فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکا برای آزادی گروگان‌ها را در پی داشت و لذا طرح نیروهای ویژه آمریکا مسئله عملیات طبس را برای براندازی نظام مطرح کردند.

این مسئول با اشاره نقش مستقیم و غیر مستقیم آمریکا در هشت سال جنگ تحمیلی، تاکید کرد: همچنین نیروهای آمریکایی پرواز هواپیمای مسافربری ایرانی را مورد هدف موشک خود قرار می‌دهند و نه تنها معذرت‌خواهی نکرده بلکه نزدیک 300 نفر از مسافران مظلوم را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام جلیلیان اظهار کرد: حمایت از بزرگترین گروه‌های تروریستی از همان زمان شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی، دامن زدن به درگیری‌های قومی قبیله‌ای، مسئله فتنه 88 که چند نفر از افراد ساده‌لوح را به بهانه تقلب در انتخابات عللم کرده و فشارهای سنگین اقتصادی و تحریم‌ها از جمله دشمنی‌های آمریکا علیه ملت ایران است.

وی با ابراز اینکه در تاریخ ایران اسلامی شاهد عناد و دشمنی آمریکا علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی هستیم، افزود: از طرف دیگر نه گفتن به آمریکا و قطع رابطه با آمریکا برای ملت ایران منافع زیادی داشته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضر ابوالفضل(ع) لرستان دستیابی به استقلال سیاسی را یکی از منافع مهم نه گفتن به آمریکا دانست و گفت: خودباوری علمی و اعتماد به نفس ملی، دستیابی به پیشرفت‌های انرژی هسته ای، دستیابی به پیشرفت‌های علمی و دستیابی به پیشرفت‌های اعجاب‌آور از نظر صنایع دفاعی از جمله منافع مهم دیگر نه گفتن به آمریکا است.

حجت الاسلام جلیلیان تاکید کرد: امروز سربازان مملکت، پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح ارتش و سپاه با صلابت تمام در منطقه اظهار اندام کرده و دشمن را مرعوب ساخته‌اند.

وی عنوان کرد: سالیان سال است که آمریکایی‌ها گزینه‌های نظامی را مطرح کرده اما تاکنون هیچ غلطی نتوانسته‌اند بکنند و این در حالی است که ملت ایران در صنعت نظامی و صنایع دیگر به اعتلای فراوان رسیده و همه این پیشرفت‌ها در سایه نه گفتن به آمریکا است.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با تاکید بر باور داشتن به دشمنی آمریکا، خاطر نشان کرد: تا زمانی که ما بر دین، عزت، استقلال و آموزه‌های دینی و مکتب حسینی پایبند هستیم، دشمن از ما راضی نخواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: دشمن برخلاف تبلیغات‌اش بسیار شکست‌پذیر و ضربه‌پذیر بوده و سند این دشمنی این است که هر چه توانستند بر علیه ملت ایران اقدام کردند اما ایران همواره پیروز بوده و در مسیر پیشرفت و ترقی گام برداشته است.

حجت الاسلام جلیلیان بر حفظ احساس بغض و کینه نسبت به آمریکا تاکید کرد و بیان داشت: دشمنی با آمریکا هیچ‌گاه نبایستی فراموش شود و همان طور که رهبر انقلاب فرمودند که اگر ذره‌ای احساس دشمنی به آمریکا در دلهایتان کم شد علامت خطر بوده، و لذا اگر به شیطان و کینه‌های او دشمنی نورزید آن‌ها راه شما را در مسیر خداپرستی سد خواهند نمود.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان افزود: دشمن‌شناسی بسیار مهم بوده و ضعف در شناخت دشمن یکی از آفت‌ها بوده و بنابراین بصیرت و دشمن‌شناسی مسئله مهمی است.

وی تنها راه عزت  را اتحاد حول محور ولایت عنوان و اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد سخنان قاطعانه و شجاعانه ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی بودیم که این صلابت، هیبت، اتحاد و هم صدا بودن رمز و راز شکست دشمن است.

حجت الاسلام جلیلیان با اشاره بر فرمایشات رهبری مبنی بر حفظ روحیه انقلابی‌گری در بین دانش‌آموزان، دانشجویان و دیگر آحاد مردم، بیان داشت: این روحیه انقلابی بوده که در مواقع حساس به داد کشور رسیده و آن را حفظ کرده و از خطرات نجات می‌دهد.

این مسئول یادآور شد: روحیه انقلابی به همراه 2 عامل اقتصاد قوی و مقاوم و همچنین علم پیشرفته و روزافزون پایه‌های اقتدار اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و مسئولین بایستی به دنبال حفظ و تقویت این روحیه بوده چرا که دشمن به دنبال تضعیف این روحیه است.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با ابراز اینکه به دلیل آمادگی، دشمن از نظر نظامی هیچ غلطی نکرده، اظهار کرد: دشمنی آمریکا با شخص خاصی نبوده،دشمنی آمریکا با سپاه و رهبر انقلاب نیست بلکه این دشمنی با قرآن، مردم‌ولایت مدار، عزت و استقلال جمهوری اسلامی ایران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار