کد خبر: ۵۲۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 09 November 2017
دبیر انجمن همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی با اشاره به راه‌اندازی پویش ملی مسیر پاک تا کربلا گفت: اگر به طور میانگین سفر یک زائر پنج روز طول بکشد و آن زائر روزی 10 عدد لیوان یکبار مصرف استفاده کند در نهایت 50 عدد لیوان یکبار مصرف در یک سفر استفاده می‌شود. چنانچه 20 میلیون زائر به سمت کربلا حرکت کنند حدود یک میلیارد لیوان یکبار مصرف در ایام اربعین استفاده می‌شود.


به گزارش ایسنا، رضا ابراهیم با بیان اینکه در گذشته تصور مردم بر این بود که طبیعت می‌تواند تعرضاتی که از طرف انسان به آن وارد می‌شود را حذف کند، اظهار کرد: به مرور زمان با افزایش جمعیت و بهره‌برداری بیش از حد از منابع طبیعی سبب شد تعادل طبیعت به هم بخورد و آلودگی‌های طبیعی به وجود آید.


 
 
وی ادامه داد: برای حمایت از طبیعت باید برخی اقدامات صورت گیرد و برخی اقدامات دیگر که سبب به هم زدن تعادل طبیعت شده را حذف کرد. به طور مثال مصرف بیش از حد ظروف پلاستیکی یکی از معضلات امروزی است که مشکلات زیست محیطی را به وجود آورده است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته حدود 200 تا 500 سال طول می‌کشد تا پلاستیک در طبیعت تجزیه شود.


دبیر انجمن همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه استفاده از ظروف پلاستیکی در برخی ایام به ویژه ماه‌های محرم و صفر به بیشترین میزان خود می‌رسد، گفت: متاسفانه مردم به پیامدهای زیست محیطی استفاده از ظروف پلاستیکی توجه نمی‌کنند و آن را در طبیعت رها می‌کنند. این کار علاوه بر آسیب‌های زیست محیطی سبب به‌وجود آمدن سیمای نامناسب نیز می‌شود و پیامدهای بهداشتی در پی دارد.


این کارشناس محیط زیست با بیان اینکه در طول مسیر پیاده‌روی به کشور عراق استفاده از ظروف پلاستیکی و رها کردن آن در طبیعت می‌تواند آسیب‌هایی در پی داشته باشد، تصریح کرد: رها کردن زباله در محیط و آسیب رساندن به آن بر خلاف مبانی دینی ما و احادیث است بنابراین لازم است که این نکات زیست محیطی و بهداشتی را هنگام پیاده‌روی مسیر در نظر داشته باشیم.


وی با بیان اینکه نمایندگانی از پویش ملی مسیر پاک تا کربلا در مسیر پیاده‌روی حضور دارند و برای پاکسازی محیط تلاش می‌کنند، گف: توصیه من به زائران این است که ظروف مورد نیازشان را همراه خود برده تا از آسیب رساندن به محیط جلوگیری کنند


دبیر انجمن همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی در پایان تصریح کرد: پویش ملی مسیر پاک تا کربلا از زائران می‌خواهد که عکس‌های مربوط به پاکسازی مسیر زائران کربلا را به اشتراک بگذراند و برای این پویش به کانال تلگرامی این پویش بفرستند تا در پایان مراسم اربعین حسینی از 12 نفر تقدیر شود.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار