کد خبر: ۵۲۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 11 November 2017
سفیر چین در سازمان ملل متحد حمایت کشورش را از ایفای نقش نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی بر فعالیت های هسته ای کره شمالی مطابق شرح وظیفه آن اعلام کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، «وو هایتائو» روز جمعه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با موضوع گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار شد، افزود: چین از تلاش های بی طرفانه و هدفمند آژانس بین المللی انرژی اتمی و تلاش برای تداوم آن در موضوعات داغ منطقه ای استقبال می کند.
 
وی ادامه داد: چین از تلاش های آژانس بین المللی انرژی اتمی در تسهیل اجرای برجام تشکر و از انجام بازرسی ها و نظارت های کامل حمایت می کند.
 
پیش از این «یوکیا آمانو» با حضور در این مجمع در مورد تائید و نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی بر اجرای تعهدات مربوط به برنامه جامع اقدام مشترک ایران که در سال 2015 توافق شده بود، گزارش داد.
 
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد: ایران به تعهدات برجامی خود عمل کرده و در حال اجرا است. ایران در حال حاضر تحت قوی ترین رژیم نظارت هسته ای جهان است.
 
آمانو همچنین با ابراز نگرانی از برنامه هسته ای کره شمالی گفت: این کشور ششمین و بزرگترین آزمایش هسته ای خود را در ماه سپتامبر (شهریور) انجام داد که بسیار تاسف آور است.
او از پیونگ یانگ خواست به طور کامل به تعهدات خود در قبال تمام قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و آژانس بین المللی انرژی اتمی عمل کند.
 
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی یادآورشد: آژانس برای بازگرداندن بازرسان خود - که در سال 2009 مجبور به ترک کره شمالی شدند، - به آن کشور در صورتی که تحولات سیاسی این امکان را بدهد، آمادگی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار