کد خبر: ۵۲۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 11 November 2017
شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن گفت او و 'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری روسیه توافق کرده اند تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی را اجرا و همچنان برای توقف برنامه هسته ای پیونگ یانگ تلاش کنند.


به گزارش ایرنا از خبرگزاری کیودونیوز ژاپن، 'شینزو آبه' امروز بعد از دیدار با 'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری روسیه در حاشیه اجلاس 'اپک' در ویتنام به خبرنگاران گفت: ما همچنین موافقت کردیم به سرعت برنامه های اقتصادی مشترک در جزایر مورد بحث بین دو کشور را سرعت دهیم.
 
پوتین هم گفت بسیار خوشحال است که روابط بین دو کشور به طور پیوسته در حال توسعه است و آنها حدود یک ساعت در مورد راه های همکاری اقتصادی و سیاسی با همدیگر بحث کرده اند.
این دیدار در حالی است که شینزو آبه قرار است سال آینده از روسیه بازدید کند.
 
اختلاف دو کشور در مورد جزایر اتوروفو، کونشیری و شیکوتان و گروه جزایر هابومایی، که پس از تسلیم ژاپن در جنگ جهانی دوم در سال 1945، توسط اتحاد جماهیر شوروی تصرف شدند تاکنون مانع از امضای قرارداد صلح بین دو کشور شده است.
 
نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک (APEC) از روز گذشته در شهر داننگ ویتنام آغاز شده است.
 
چین، آمریکا، ژاپن، ویتنام، روسیه، فیلیپین، کره جنوبی، پرو، سنگاپور، استرالیا، هنگ کنگ، تایلند، تایوان، مالزی، کانادا، مکزیک، نیوزیلند، شیلی، اندونزی، پاپوآ گینه نو و برونئی 21 عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک (APEC) هستند.
 
شعار امسال نشست سازمان همکاری های اقتصادی آسیا ـ پاسیفیک، 'ایجاد پویایی جدید و پرورش آینده مشترک' است و حاضران مباحثی همچون آینده تجارت آزاد، محرکه های جدید رشد اقتصادی و نقش سازمان سازمان اَپِک در مقابله با چالش های جدید در منطقه را مورد بحث و گفت وگو قرار می دهند.
 
سازمان همکاری های اقتصادی آسیا ـ پاسیفیک در واقع یک واحد تجاری کلیدی است که 39 درصد از جمعیت جهان، 48 درصد از تجارت جهانی و 59 درصد از تولید ناخالص دنیا را در اختیار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار