کد خبر: ۵۲۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵ 21 November 2017
علی‌اکبر ولایتی گفت: عربستان فرزندان حریری را گروگان نگهداشته تا در لبنان آشوب ایجاد کند.


به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی امروز (دوشنبه) در خبر ساعت ۲۱ شبکه یک سیما به بررسی مسائل اخیر منطقه پرداخت.


ولایتی با بیان اینکه جنگ بوکمال جنگ ام‌الممالک بود، گفت: در مقایسه با تاریخ اسلام باید گفت که جنگ احزاب بود که به پیروزی مسلمانان واقعی منتهی شد. غربی‌ها چندسالی است که بحث خاورمیانه بزرگ مطرح می‌کردند. قصد آنها از مطرح کردن خاورمیانه بزرگ این است که مرزها را به هم بزند، به همین دلیل بین ادیان و فرقه‌های مختلف ایجاد تفرقه کردند و خط مقاومت که از تهران شروع می‌شود از بغداد دمشق، بیروت و فلسطین می‌گذرد را تجزیه کنند تا اسرائیل احساس امنیت کند.


عضو تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: پول این کار را عربستان می‌داد و طرحش را هم اسرائیلی‌ها ریختند و حمایت بین‌المللی و نظامی آن‌هم با آمریکایی‌ها بود. متاسفانه برخی از کشورهای منطقه هم که همسایه سوریه و عراق بودند گول خوردند ولی خوشبختانه الان متوجه شدند که بعد از سوریه و عراق به سراغ آنها هم خواهند آمد.


وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در منطقه به منظور ایجاد تجزیه انجام شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ایران با بینش آینده‌نگر و استراتژیک مقام معظم رهبری نقاط دور را به خوبی تشخیص دادند و به همین دلیل پیش از آنکه دشمن به سراغ ما بیاید، ما در خانه دشمن به سراغشان رفتیم.


عضو تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برخی در داخل متوجه این امر نبودند و می‌گفتند چرا ما به خودمان نمی‌پردازیم و این هزینه‌ها را خرج خودمان نمی‌کنیم؟ پاسخ آنها این است که هزینه پیشگری بسیار کمتر از هزینه درمان است.


ولایتی با اشاره به هزینه‌ای که مردم ما و مدافعان حرم برای دفاع از خاک کشورمان دادند، گفت: آنها ازحرم حضرت زینب و حضرت رقیه (س) شروع کردند. زمانی ضرقاوی اعلام کرده بود که هدف نهایی ما ایران است، قصد داشتند پس از تسلط به بغداد، به گفته خودشان نجف را با خاک یکسان کنند و بعد به سراغ ایران بیایند.


وی خاطرنشان کرد: وقتی از حرم حضرت زینب(س) دفاع شد یعنی از تخریب اماکن متبرکه و دستیابی به ایران جلوگیری کردند. طرح آنها ارتقاع آرمان کاذب به نام اسلام است. آنها تلاش داشتند با روی کار آوردن داعش اسلام و کشورهای اسلامی را تضعیف کنند.


عضو تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که حالا که داعش از نظر نظامی خاکی در اختیار ندارد آیا امکان اینکه به اشکال دیگر ظهور کند یا اینکه تفکر داعش در اشکال دیگر نمایان شود وجود ندارد؟ تصریح کرد: قطعاً به اشکال دیگری دنبال خواهد شد. آنها در شهرهای مختلف جهان اسلام پراکنده شده و دست به ترور خواهند زد. بسیاری از این افراد از اروپا و سایر کشورها به منطقه آمدند. این افراد آدمکش هستند. آنها شکست خورده و به کشورهای خود بازمی‌گردند و بلای جان آنها می‌شوند.


وی ادامه داد: با کارهایی که آمریکا در رقه انجام می‌دهد و این شهر را به تصرف برخی از گروه‌های کرد درآورده است و ۱۲ پایگاه نظامی در شرق فرات ایجاد کرده است و در جنگ بوکمال نیروهای داعش با هواپیماها و هلیکوپتر آمریکایی تجهیزات می‌آوردند تا در این ام‌الممالک شکست نخورند و این ادامه خواهد داشت. تا اینجا کارهای مهمی انجام شده است اما اگر مراقبت نکنیم طرح‌های دیگری هم دارند.


ولایتی با اشاره به استعفای حریری و نقش عربستان در آن گفت: از نمونه برنامه‌های عربستان می‌توان به طرح‌های آنها برای لبنان اشاره کرد. عربستان زمانی اجازه داد ۱۴ مارس و ۸ مارس متحد شده و دولت تشکیل دهند ولی دیدیم نخست وزیر لبنان که به هیچ عنوان حرف خروجش از حکومت نبود را پس از دیدار با من و سفری که به عربستان داشت،توقیف و مجبورش کردند استعفایی را بخواند و حالا فرزندانش را گروگان گرفتند تا در لبنان آشوب ایجاد کنند.


عضو تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: خوشبختانه با هوشیاری مردم لبنان،سید حسن نصرالله و میشل عون تیر آنها به سنگ خورد ولی بازهم رها نخواهند کرد.


ولایتی در ادامه گفت: آمریکا، عربستان و فرانسه به اشکال مختلف هرجا که بتوانند طرح مکمل خود را پیاده می‌کنند.


وی خاطرنشان کرد: نتوانستند موصل را نگهدارند و به اعلام استقلال اربیل کمک کردند. در روز رفراندوم هم پرچم اسرائیل را بلند کردند و این در تاریخ اشغال فلسطین توسط اسرائیل بی‌سابقه بود و حتی سازشکاران فلسطینی هم هیچ‌گاه پرچم اسرائیل را بلند نکردند. اما مزدورانی به اسم کرد این کار را کردند درحالی که مردم شریف کرد همواره از کیان اسلام دفاع کردند، بارزانی گول خورد و بعد مشخص شد که در بسیاری از طراحی‌ها دست داشته است و او هم شکست خورد. طرح‌های مکمل دیگری هم دارند .


ولایتی با اشاره به موضوع موشکی ایران گفت: مطرح کردن بحث موشکی و حضور منطقه‌ای ایران هم برای این است که طرح‌های بعدی‌شان را پیاده کنند. ایران را خلع سلاح کنند تا نتواند به عنوان ستون فقرات اسلام مقاومتی سرپا باشد



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار