کد خبر: ۵۲۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳ 22 November 2017
آمریکا روز سه شنبه ۱۳ شرکت چینی و کره شمالی را به اتهام کمک به فرار از محدودیتهای هسته ای وضع شده علیه پیونگ یانگ و حمایت از این کشور از طریق برقراری روابط تجاری، مورد تحریم قرار داد.


به گزارش مهر به نقل از رویترز، دولت آمریکا روز سه شنبه ۱۳ شرکت چینی و کره شمالی را به اتهام کمک به فرار از محدودیت‌های هسته ای وضع شده علیه پیونگ یانگ و حمایت از این کشور از طریق برقراری روابط تجاری، در فهرست سیاه تحریمهای خود قرار داد.


این اقدام واشنگتن یک روز پس از آن انجام شد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا کره شمالی را در فهرست دولت‌های حامی تروریسم گنجاند.


وضع این تحریم‌های جدید نشان‌دهنده تمرکز دولت ترامپ بر لطمه زدن به روابط تجاری میان چین و کره شمالی است؛ اقدامی که به زعم مقامات کاخ سفید برای وادار ساختن پیونگ یانگ به عقب نشینی از برنامه توسعه موشکی خود ضروری است.


«استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا در خصوص این تحریمهای جدید گفت که «گنجاندن اسامی این شرکتها در فهرست تحریمهای آمریکا، علاوه بر تحمیل تحریمها و مجازاتهای بیشتر بر کره شمالی و افراد مرتبط با آن، از پویش اِعمال فشار حداکثری آمریکا برای به انزوا کشیدن رژیم پیونگ یانگ پشتیبانی می کند».


وزارت خزانه داری آمریکا سه شرکت چینی را به اتهام برقراری روابط تجاری با کره شمالی- با ارزشی بالغ بر ۷۵۰ میلیون دلار-  در فهرست تحریم خود قرار داد.


لازم به ذکر است که مقامات آمریکا به طور پیوسته اشخاص و شرکتهایی از شهر «داندونگ» چین- هم مرز با کره شمالی- را به بهانه برقراری روابط تجاری با این کشور آسیایی مورد تحریم قرار داده اند.


علاوه بر شرکتهای چینی، چندین شرکت کره شمالی که به کشورهایی همچون روسیه، کامبوج و چین نیروی کار اعزام می کنند، در فهرست تحریمهای آمریکا قرار گرفتند.


مقامات آمریکا می گویند که درصدد هستند درآمد کره شمالی از محل صادرات نیروی کار را قطع نمایند.


گفتنی است این نخستین بار است که آمریکا علیه فعالیتهای تجاری کره شمالی تحریمهایی وضع می نماید.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار