کد خبر: ۵۲۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 22 November 2017
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: مقابله با داعش در عراق،‌ لبنان و سوریه یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های سیاسی، نظامی و امنیتی کشور است و ناگفته‌های فراوانی دارد که برخی از آنها را هنوز هم نمی‌شود بیان کرد.


به گزارش فارس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان سه‌شنبه شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما به تشریح ابعاد سیاسی و امنیتی پایان سیطره داعش بر سوریه و عراق و آخرین تحولات مربوط به این رویداد در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.


وی در ابتدای این گفت‌وگو عنوان کرد: من خدمت ملت ایران سرتا پا تعظیم می‌کنم، هم به دلیل حضور اربعینی‌شان و هم حضور پشتیبانی کننده و دلگرم کننده‌شان از زلزله زدگان، به مردم کرمانشاه قهرمان، سرپل ذهاب و ... تسلیت گفته و به خانواده شهدای مدافع حرم درود فرستاد و تبریک می‌گویم که در بخشی از تاریخ ایران نقشی مظلومانه و امروز قهرمانانه را ایفا کردند.


دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: سه سال پیش در کنار هجمه‌های زمینی داعشیان چه سؤالاتی ذهن ملت ایران را مشغول می‌کرد که مدافعان حرم چه می‌گیرند و می‌روند؟ ولی همانطور که در فضای مجازی به دلیل مقدس بودن مبارزه، ملت ایران بر حاشیه‌سازی‌های تهی پیروز شدند. 


شمخانی افزود: الحمدالله امروز پیروزی را جشن گرفتند و نه یک شجره خبیثه، یک نطفه گلخانه‌ای خبیث را که توسط دیگران علیه منافع ملت‌های منطقه و اسلام کاشته شده بود، به همت دلیرمردان ایرانی، لبنانی، افغان، سوری، عراقی تحت عناوین مختلف ارتش، حشد، حزب‌الله و با درایت، خویشتنداری، ملاطفت و قاطعیت مقام معظم رهبری و همراهی کلیت نظام با این امر و به کارگیری مجموعه توانمند شده از این همراهی توسط سردار قهرمان سردار سلیمانی به وضعیت امروز تبدیل شد.


* امروز ثابت شد که می‌توانیم، توانستیم و شد


وی ادامه داد: یادمان نرود ژانویه 2011 این فضا در منطقه ما بود که ظرف یک ماه آینده دمشق سقوط خواهد کرد، ما نمی‌توانیم و نمی‌شود و ارزش آن را ندارد ولی امروز ثابت شد که می‌توانیم، توانستیم و شد.


به گزارش فارس، دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:‌ اهداف آرمانی و منافع ملی ما منطبق بر هم توانست نام ایران و رزمندگان ایران و دفاع سرسختانه ملت ایران از اسلام و تمامیت ارضی و حیثیت جهان اسلامی اسلام را طوری وارد معرکه کند که 66 کشور تحت عنوان ائتلاف مبارزه با داعش نمی‌توانند در کتاب گزارششان مفهومی به نام اقدام موثر را ثبت کنند.


وی افزود: این جای سپاس از درگاه خدا و جای عزتمندی برای ملت ایران و هم جای احساس اوج دارد برای همه ملت‌هایی که امروز تحت عنوان مقاومت در منطقه گسترده‌ای از غرب تهران تا غرب مدیترانه سامان خوبی پیدا کردند به این امید که به حول و قوه الهی و به مدد دعای خانواده شهدا، جاده اربعین حسینی که بسیار بنیادی‌تر، کهن‌تر و قدیمی‌تر است بتواند جاده‌ای معروف‌تر از جاده ابریشم را در تاریخ منطقه رقم بزند.


نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی درباره شکست داعش و تاثیرات آن بر ایران و کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ فرض کنید داعش به اهدافش می‌رسید. وضع منطقه ما در این صورت چه می‌شد؟ اگر این بیخردان، ریش بلندان و دشداشه کوتاه‌ها امروز در دمشق، اربیل، بغداد و بیروت بودند، وضع مسلمانی و سایر اقلیت‌های دینی در جهان اسلام چگونه بود، امنیت برای زنان چگونه بود؟ اوضاع اقتصادی منطقه به چه شکل حرکت کرد و قدرت تاثیر غرب برای پیشبرد راهبردش در حمایت از بقای نامشروع رژیم صهیونیستی چگونه پر شدت‌تر ادامه می‌یافت. همین تصاویر در کنار هم قرار داده شود، اگر این حادثه رخ می‌داد وضع نابسامانی داشتیم.


وی افزود:  اگر غفلت می‌شد و اگر برخی نواهای فاقد برد راهبردی یا عمق تفکری ما را وادار می‌کرد که بگوییم که ما در تهران چه ربطی داریم به تغییر حاکمیت در عراق و توسعه داعش، این وضع، مصیبت‌باری را ایجاد می‌کرد که الحمدالله با ورود ما به درخواست دولت‌های منطقه این وضعیت را تغییر داد و اجازه ترسیم این وضعیت تلخ و سیاه را نداد.


*  ما با همه توان وارد نشدیم، گام به گام و مطابق نیاز وارد شدیم 


شمخانی درباره اینکه چه خطری تشخیص داده شد که ایران در این زمینه دخالت کرد؟ گفت: ما هزینه‌های سنگینی اعم از مادی و انسانی پرداخت کردیم، ولی دستاوردهای عظیمی پیدا کردیم و این دستاوردها عظیم‌تر شد زمانی که امروز این مقایسه در ذهن ملت‌های منطقه شکل بگیرد.


وی با بیان اینکه دو دستگاه در مقابله با تروریسم وجود داشت، عنوان کرد: یک دستگاه مدرن با 66 کشور یک دستگاه غیرمدرن مبتنی بر توان ذاتی، بومی و مقاومتی مردم منطقه. وقتی اینها را مقایسه می‌کنند و هزینه‌ها و پروپاگاندا را مقایسه می‌کنند، هر دو دستگاه را در یک رده قرار می‌دهند، این دستاورد کمی نیست که ناشی از هوشمندی و اقدامات پیشدستانه فراتر از مرز، ایران را در این وضعیت قرار داد.


به گزارش فارس، دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره کمک‌های مستشاری ایران به سوریه و عراق نیز گفت:‌ ما با همه توان وارد نشدیم، گام به گام و مطابق نیاز وارد شدیم و به مرحله دخالت فرماندهی هم رسیدیم، ولی اگر ما از روز اول با همه توان وارد می‌شدیم، صحنه را سریع‌تر رقم می‌زدیم.


شمخانی افزود: می‌خواستیم شبهه‌های سیاسی در داخل کشور ایجاد نشود و علاوه بر آن ما یک تجربه جنگی و نهضتی داشتیم، اینها در کنار هم همان توان مستشاری را در به کارگیری قابلیت‌های ناشناخته آنچنان برجسته کرد که بسیاری از توانمندی‌هایی که گوشه و کنار ولی ناشناخته بود امروز به توانمندی‌های قابل اتکا تبدیل شده است.


وی گفت: اگر دخالت حمایت گرانه غرب و برخی کشورهای عربی منطقه از تروریسم و داعش به شکل آشکار، مستقیم و غیرمستقیم نبود، خیلی سریع‌تر و با هزینه کمتری، آزادسازی سرزمین‌های اشغالی را به ارمغان می‌‌آورد. ولی متاسفانه دخالت‌های قابل اثبات فراوانی وجود دارد، تحلیل نیست، سند مکتوب و حتی سند فیلمی وجود دارد که چگونه یک توانمندی هوایی که مدعی مبارزه با داعش است در لحظه تصمیم‌گیری هجوم از هوا به زمین دستور می‌گیرد که حمله نکند. اگر این حمایت‌ها نبود، خیلی سریع‌تر و با هزینه کمتری پیروزی حاصل می‌شد.


دبیر شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: متاسفانه امروز آثار خرابی که در سوریه و برخی شهرهای تصرف شده عراق است و می‌خواستند همین بلا را سر لبنان بیاورند.


شمخانی با بیان اینکه داعش و تروریسم هزینه‌های هنگفتی را به دنبال داشت،‌ گفت: 600 هزار نفر سوری کشته شدند، 6 میلیون نفر آواره شدند، 600 میلیارد دلار هزینه بازسازی سوریه است و اینها دستاورد افراط گری کشورهای عربی منطقه و جاه طلبی آنها و به کارگیری هدایت شده تروریسم توسط غرب در منطقه برای تقویت رژیم صهیونیستی است.


* بحران ژانویه 2011 شروع شد، روس‌ها 2015 وارد عمل شدند


دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره نقش ایران و روسیه در این زمینه نیز عنوان کرد: حتما روس‌ها نقش موثری هم در حوزه سیاسی و هم در مقابله با اقدامات بین‌المللی علیه سوریه در سازمان ملل و هم نقش میدانی به مفهوم هوایی داشتند. فراموش نکنیم، بحران ژانویه 2011 شروع شد، روس‌ها 2015 وارد عمل شدند. در آن 4 سال ایران، سوریه و مقاومت و انرژی‌های پنهان دیده ناشده تنها بودند، ولی اهداف تروریست‌ها در ساقط سازی دولت بشار اسد ناکام ماند.


*ما و روس‌ها به اهداف خود رسیدیم، ولی ما در دفاع از منافع‌مان هرگز فریب نخواهیم خورد


وی گفت: برخی سوال‌هایی که امروز مطرح می‌شود از دو منظر شیطنت‌ آمیز مطرح می‌شود به دنبال این هستند که الان پیروزی حاصل شده و حلاوت پیروزی می‌تواند همکاری‌هایی را در منطقه سامان دهد، این به ثمر ننشیند و یک نوع رقابت منفی را در فضای تبلیغاتی تعریف کند و از طرف دیگر برخی عناصر درونی خودمان نیز هستند که همواره این ذهنیت را دارند که روس‌ها شما را فریب می‌دهند. ما و روس‌ها به اهداف خود رسیدیم، ولی ما در دفاع از منافع‌مان هرگز فریب نخواهیم خورد.


*مقابله با داعش یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های کشور


به گزارش فارس، شمخانی درباره فرجام داعش و تروریسم نیز خاطرنشان کرد: موضوع داعش و مقابله با آن در عراق،‌لبنان و سوریه یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های سیاسی، نظامی و امنیتی کشور ماست و ناگفته‌های فراوانی دارد که برخی از آنها را هنوز هم نمی‌شود بیان کرد. 


وی افزود:آنچه تحت عنوان داعش در سوریه بود، اکثرا از ملیت‌های دیگر بود، در یک رصد فنی نظامی واقع است که کاروان مشخص نظامی داعش بر روی یک جاده معین در ساعت مشخص با رهگیری هوایی یک کشور مثلا معتقد به اقتدار غربی دارد رصد می‌شود، خلبان دستور می‌خواهد که کاروان را هدف قرار دهد از مراکز دوردست فرامنطقه‌ای دستور می‌گیرد که این کار را انجام نده، در این زمینه سند وجود دارد و مکتوب و فیلم است.


شمخانی ادامه داد: اگر حمایت‌ها از داعش نمی‌شد سریع‌تر فروپاشیده می‌شد. امروز داعش در این کشورها حذف فیزیکی به مفهوم جغرافیایی شد. داعش مخفف حکومت اسلامی در شام و عراق است و باید یک جغرافیا داشته باشد. القاعده و داعش هر دو دست ساز یک دستگاه است و کماکان طالبان اولیه نیز دست ساز همان دستگاه بود.


دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه تهدید داعش هنوز خاتمه نیافته است، گفت: این تهدید به سمت امنیتی شدن ، یعنی ناامنی شدن در همان سرزمین‌ها حرکت می‌کند تا استیصال کامل. حتما دستگاه امنیتی آن کشورها به این سمت می‌روند که از فاز نظامی به سمت امنیتی شدن این را تحت کنترل قرار دهند. خیلی از آنها از کشورهای غربی و آسیای میانه هستند و به کشورهایشان برخواهند گشت، تجربه‌ای را پیدا کردند و حتما ناامنی‌هایی را ایجاد خواهند کرد و این ناشی از خود بد کردن غرب است.


به گزارش فارس، وی افزود: ما در کشورمان منهای یک حادثه که در مجلس و مرقد رخ داد و تاثیری نداشت و حادثه بسیار بی اهمیتی بود و سنگ انداختند و علت اینکه امروز بر این مسئله سیطره داریم، به خاطر یک راهبرد مشخص، مبارزه در بیرون مرزها، سازمان‌های تبلیغاتی قوی و تجربه ناشی از مبارزه با منافقین و حضور و هوشیاری مردم برای جلوگیری از هر گونه تحرک مشکوک است. توطئه‌های فراوانی به کمک مردم خنثی شد.


وی با بیان اینکه تهدید امنیتی وجود دارد، اظهار داشت: یک تهدید دیگر هم هست، حرکت به کارگیری رایگان مزدور برای ناامن سازی منطقه که راهبرد ثابت کشورهای فرامنطقه‌ای است، اینکه منطقه خاورمیانه نباید بی چالش بماند، اگر بی چالش شد تمرکز بر موضوع مهم منطقه و مسئله اصلی جهان عرب و اسلام یعنی فلسطین می‌شود. حتما از این افراد در جغرافیای دیگری استفاده می‌شود


شمخانی گفت: این نیاز هوشیاری منطقه‌ای است. نه در عراق و سوریه بلکه در جای دیگر.


*برخی کشورهای منطقه ما کارخانه تولید داعش دارند 


دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره اعلان حمایت علنی برخی کشورهای منطقه از داعش نیز خاطرنشان کرد: برخی کشورهای منطقه ما کارخانه تولید داعش دارند و کارخانه داعش سازی و تروریست سازی دارند. 70 درصد جمعیتشان جوان است ولی حکومت در آن کشور خاندانی و خانوادگی است، جوان سرخورده‌ای که تا دیروز همسرش حق رانندگی نداشت، آزادی سیاسی و اجتماعی ندارد و حس می‌کند برادران فلسطینی‌اش تحت فشار هستند، دچار سرخوردگی می‌شود و این سرخوردگی را جایی باید خالی کند. 


وی گفت: در اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی باعث شد طالبان شکل بگیرد بعد القاعده بعد داعش شکل گرفت، در کنار آن جریان وهابیت است که از اسلام تصویری شادز است. ترکیب این موضوع جوان سرخورده دارای اندیشه وهابی کمی دارای قدرت مالی باید انگیزه خود را جایی خالی کند و در راهبرد اینکه خاورمیانه نباید بی چالش بماند، به کار گرفته می‌شود و تا زمانی این کارخانه از بین نرود و تعطیل نشود آن تهدید امنیتی پابرجاست.


به گزارش فارس، شمخانی در خصوص سکوت خبری در غرب پس از پاکسازی بوکمال گفت: مگر خرمشهر آزاد شد اعلام کردند؟ کدام رسانه غربی راهپیمایی 20 میلیونی اربعین را منعکس کرد؟ این توفیق علامت بزرگی است به این منطق که خوداتکایی دفاعی و مقاومتی راه‌حل مشکلات منطقه است. حتما منعکس نمی‌کنند، ولی وقتی موصل سقوط کرد، چه الم شنگه‌ای به پا کردند در جااندازی خلافت داعش.


دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره راهبرد بعدی آمریکا پس از شکست داعش نیز اظهار داشت: تا الان دو برگ رو کردند چون می‌دانستند مسیر داعش کاهنده و رو به میرایی است. دو برگ را فعال کردند در کنار یک برگ ثابت. برگ ثابت و دائمی آنها تهدید و تحریم ایران است. آن دو برگ یکی فعال سازی تجزیه عراق و اقلیم بود که شکست خوردند و دوم هم برگ بر هم زدن امنیت و ثبات در لبنان با گرفتن استعفای اجباری از حریری بود که شکست خوردند.


وی افزود: برگ‌های ناشناخته دائمی در دست غربی‌هاست برای این راهبرد که خاورمیانه نباید بدون چالش باشد، ولی یک نکته دیگر هم هست و آن ظرفیت خنثی سازی سریع این برگ‌هاست که امروز فراهم شده است. اصلا قرار نبود مسئله اقلیم به این سرعت و خوبی و با همکاری مردم عراق، دولت، مرجعیت و ... حل شود. یا فکر می‌کردند با استعفای اجباری همه چیز در لبنان به هم خواهد خورد، ولی عقل‌هایی با درایت وجود داشت که اجازه نداد از یک برگ در نظر آنها قوی ولی در واقع ضعیف، استفاده فرصت طلبانه کنند.


شمخانی گفت: این برگ‌ها هست، ولی ظرفیت‌های خنثی سازی در مقایسه با قبل قابل قیاس نیست. چه توانمندی ایجاد شده در عراق علاوه بر هوشیاری توده‌ها در سامان وضعیت مقاومت قابل مقایسه با 2011 نیست. نه حزب‌الله امروز حزب‌الله دیروز است. نه پیروزی ناشی از وجود حزب الله یمنی‌ها را به شکل روز اول حمله عرب کشانه و کودک کشانه و قاتلانه سعودی علیه ملت و نه حشد الشعبی امروز دستگاهی است که پیش از این بوده و امروز وجود دارد و نه ارتش سوریه ارتش قبلی است و نه سایر ملت‌های پراکنده‌ای که در مسیر دفاع از حرم شکل گرفتند، امروز داشته‌ای است که دیروز در اختیار مقاومت بود. اینها پتانسیل بسیار بالایی از یک طرف است و از طرف دیگر درست است مرتب توسط وزرای اسرائیلی و برخی سردمداران عرب هست که قرابت و همراهی با این رژیم رو به زیاد است، ولی این هزینه‌ای زلزله‌آمیز خواهد داشت که در آینده رخ خواهد داد.


دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:این همکاری از جنگ 33 روزه و جنگ علیه حماس، در تفکیک بین حماس و فتح و در تحریک صدام به حمله علیه ما بود، ولی تحلیل می‌شد، امروز به عینیت در ذهن مردم مسلمان منطقه شکل گرفته که مگر می‌شود هم مسلمان بود؟ هم عرب بود؟ هم قدس را قبول کرد که در اختیار رژیم صهیونیستی با سفاکی علیه مردم فلسطین باشد و حق مردم فلسطین را به رسمیت نشناسد و اینقدر اوضاع شور شده که الان به دنبال تعطیل کردن دفتر بی مسئله مردم فلسطین در آمریکا هستند.


شمخانی افزود: اینها درست است تلخ و علامت بدجنسی و شقاوت است ولی ثمره مقاومت مردم برای بروز دادن ریاکاری‌هایی است که تا پیش از این با پوشش‌های دیگری، پوشش داده می‌شد.


*فهرست دشمنی عربستان علیه ایران گسترده است، ولی ما خوشیتنداری کردیم


به گزارش فارس، دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص تحرکات متهورانه سعودی‌ها در منطقه و جنگ تحمیلی علیه مردم یمن و ... نیز عنوان کرد: سعودی‌ها در هر حاکمیتی از آمریکایی‌ها خواسته‌اند که سر یخی را باید بزنید حتی زمانی که مدعی ارتباط خوب با ایران بودند، به صدام پول دادند به نام دفاع از جبهه شرقی عربی که شکست خورد،طالبان را شکل دادند و به سفارت ما در مزار شریف و بیروت حمله کردند. در جنوب شرق و جنوب غرب ما اقدامات امنیتی صورت دادند.


وی گفت: فهرست دشمنی سعودی‌ها علیه ایران گسترده است، ولی ما خوشیتنداری کردیم. فهرست اقدامات آنها علیه منطقه و مقاومت گسترده است. شش سال تروریست‌ها را در سوریه تقویت مالی، آموزشی و تسلیحاتی کردند.


شمخانی افزود: اینها صدام را تحریک کردند که ایران را ساقط کند الان ما کجاییم و صدام کجا! 


به گزارش فارس، شمخانی با اشاره به مقاله یک تحلیلگر عرب که دنیا ثابت کرد می‌شود حیوانات را آموزش پیانو داد ولی نمی‌شود سیاستمداران عرب به ویژه سعودی‌ها را آموزش سیاست داد، خاطرنشان کرد: این دشمنی (عربستان) جدید نیست، بسیاری از این دشمنی‌ها به ثمر نرسیده و بیشتر از اینکه پشت آن تفکر و راهبردی باشد، حاصل نابخردی است و علاوه بر آن بحران‌های داخلی ناشی از انتقال قدرت در این کشور را پوشش می‌دهد و در نهایت اجرای رایگان دستورات رایگان برای کسی که دستور می‌دهد و کسی که اجرا می‌کند و آن آمریکاست.


*اتحادیه عرب از زمانی که مردان بزرگش را از دست داد،‌فاقد خاصیت شده است


وی درباره بیانیه اخیر اتحادیه عرب گفت: مثل اینکه فلسطین عرب نیست. کاری که علیه مردم فلسطین در اسرائیل صورت می‌گیرد نباید در بیانیه دید؟ تصمیم برای تعطیل کردن دفتر فلسطین در واشنگتن را نباید دید؟ این فهرست اقداماتی که می‌گویند مگر اولین بار است می‌گویند. اتحادیه عرب از زمانی که مردان بزرگش را از دست داد،‌فاقد خاصیت شده است.


شمخانی افزود: نه این فهرست واقعیت دارد و نه صدور بیانیه تاثیری دارد و نه در مردم منطقه باور ایجاد می‌کند. مگر می‌شود با اسرائیل همدست شد و علیه ایرانی که نه به پنهان بلکه به آشکار می‌گوید من مردم عرب سنی فلسطین در غزه و غیر غزه را در دفاع از حقوق خود تسلیح می‌کنم، این کشور باید محل صدر صدور بیانیه اتحادیه عرب بوده باشد؟ 


دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به مطالبی مبنی بر آماتور و جوان بودن برخی از حاکمان فعلی خاندان آل سلمان، بیان کرد: اینکه برخی از حکومت‌های کوچک عربی آن را اداره می‌کند، ننگ است. در عربستان این سؤال مطرح است که سعودی با تاریخش از یک شیخ نشین و جوان کوچک خط می‌گیرد و راهبرد اجرا می‌کند بعد می‌خواهد توفیق یابد؟


شمخانی به نارضایتی اجتماعی و اقتصادی، بیکاری و  رقابت خاندانی و خانوادگی، دخالت بیگانگان و دوشیدن بیشتر سعودی اشاره کرد و گفت: این نگرانی هست که ادامه این مسیر می‌تواند به فروپاشی سعودی بینجامد.


*دنبال فروپاشی هیچ کشوری نیستیم


وی تصریح کرد: ما دنبال فروپاشی هیچ کشوری نیستیم و نگران هستیم. اگر تفکر داعشی تکفیری سر کار بیاید چه می‌شود؟


به گزارش فارس، دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره گردهمایی روسای ستاد ارتش‌‌ سه کشور ایران و ترکیه و روسیه در سوچی گفت: ما از روز اول بحثمان این بود که راه‌حل مشکل سوریه، سیاسی است نه نظامی، امروز بدترین دشمنان بشار اسد نیز همین را می‌گویند و عنوان می‌کنند بشار باید این روند را هدایت کند. دیپلماسی سران و اجلاس سه جانبه بین سه کشور در سوچی تسریع در روند سیاسی سوریه را کلید می‌زند و چگونگی مشارکت بخشی به مردم سوریه و نقش دولت فعلی سوریه در ترسیم آینده سوریه را دنبال می‌کند و حضور روسای ستاد ارتش این سه کشور هم در همین راستاست.


شمخانی افزود: برای رسیدن به یک هدف نیاز به انسجام است این پیروزی امروز ناشی از همین اقدامات است. پیروزی امروز پاکسازی فیزیکی داعش از سرزمین عراق، سوریه و لبنان به ما دیکته می‌کند که راه هر نوع پیروزی در کنار هم بودن، انسجام ملی و پرداختن به ایده‌هایی است که به درستی تاکنون توسط رهبری انقلاب بیان شده و به نتیجه رسیده است. این می‌تواند ما را به سمت حل مشکلات دیگر ببرد.


وی گفت: مهمترین مشکل امروز ما مشکل اقتصادی و معیشتی است. ما که قادریم مشکل داعش و صدام و برد موشکی خود را حل کردیم، توان خودکفایی دفاعی را حاکم کردیم، حتما قادریم مشکل اقتصادی مردم را حل کنیم، اگر در کنار هم و روی یک نقطه واحد تمرکز کرده و از حواشی بپرهیزیم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار