نمایشگاه «کوک عشق» که توسط طاهره الله‌دادیان هنرمند نقاش و خوشنویس برپا شده، کوششی در باب جستار موسیقی ایرانی در عالم خط نقاشی است.
کد خبر: ۵۲۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ 25 November 2017

به گزارش تابناک : نمایشگاه «کوک عشق» که توسط طاهره الله‌دادیان هنرمند نقاش و خوشنویس برپا شده، کوششی در باب جستار موسیقی ایرانی در عالم خط نقاشی است. نمایشگاه حاضر در واقع تلاشی است در هنرهای بینا رشته ای و تلفیق هنرموسیقی ایرانی با هنر خط نقاشی که خود ترکیب دو رشته مختلف در هنرتجسمی است.

طاهره الله‌دادیان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: تاکنون نمایشگاه های تجسمی بسیاری با الهام از موسیقی ردیفی و قومی برگزار شده اند اما تفاوت نمایشگاه حاضر با دیگر تلاش هایی که در این باره شده است، ترکیب صورت سازهای ایرانی در تکنیک های مختلف با خوشنویسی در تابلو و آثار پیش روست.

وی افزود: تفاوت دیگر این نمایشگاه ارتباط مستقیم رنگ و ترکیب اثر با مایه ها و گوشه های موسیقی ایرانی است و نیز صوت و صدای سازها که بر کشش و دوران قلم اثر گذار بوده است. این مهم بدون فهم، درک و دریافت صحیح از موسیقی ایرانی نمیتواند صورت پذیرد و همچنین احساس قلبی و درونی را می طلبد که باید طی سال ها میان هنرمند و موسیقی برقرار شود. تلاش من در این نمایشگاه نزدیک شدن به روح موسیقی ایرانی در مایه ها و نغمه های متفاوت آن از دریچه تصویر بوده است.

این هنرمند ادامه داد: گالری هنری شهر آوا موزه موسیقی با تصمیمی هدفمند از به نمایش گذاشتن آثار تجسمی مرتبط با موسیقی و سازهای ایرانی قدمی مهم و اثر گذار در این هنر بینا رشته ای برداشته است که امیدوارم با تلاش های مستمر مسئولین موزه و گالری و نیز هنرمندان این مسیر هر روز روشن تر و پربارتر گردد.

طاهره الله دادیان کارشناسی روانشناسی و فارغ تحصیل انجمن خوشنویسان است؛ او تا کنون بیش از ۸ نمایشگاه انفرادی در کانادا، قونیه، تهران، افغانستان، اصفهان و پردیس برپا کرده و همچنین در نمایشگاه‌های گروهی متعدد در کشورهای ایتالیا، ترکیه و ایران حضور داشته است. 

بنابر این گزارش، طاهره‌ الله‌دادیان عواید حاصل از فروش آثار نقاشی خط خود را که در نگارخانه شهرآوا موزه موسیقی ایران به نمایش درمی‌آید، به زلزله‌زدگان حادثه اخیر اختصاص داده است. نمایشگاه کوک عشقتا نهم آذر ماه در گالری شهر آوا واقع در موزه موسیقی ایران دایر است.

 
 
 
 
منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار