تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از واگذاری 9 بنای تاریخی این استان به بخش خصوصی در دولت تدبیر و امید خبر داد.
کد خبر: ۵۲۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ 26 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- بهمن عسگری سوادجانی افزود: واگذاری بناهای تاریخی استان در مقایسه با قبل از دولت یازدهم، 150 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به افتتاح نخستین هتل سنتی استان در خانه تاریخی آزاده چالشتر تصریح کرد: این مجموعه با اعتبار هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و سه میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی مورد بهره برداری قرار گرفته است.
عسگری سوادجانی افزود: ایجاد سفره خانه سنتی و پذیرایی در حمام باباحیدر، راه اندازی انجمن خوشنویسان در اتاق آئینه شهرکرد، ایجاد سفره خانه سنتی و پذیرایی در خانه مرتضوی ها و موزه های تخصصی از جمله موزه بزرگ در شهرکرد و موزه مشروطیت در قلعه جونقان از دیگر بناهای تاریخی واگذاری شده در دولت تدبیر و امید است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از مرمت 41 اثر تاریخی استان در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: این آثار با هدف حفظ و صیانت از مواریث فرهنگی استان و بهره برداری از آن در جهت توسعه بخش گردشگری استان مرمت شده است.
عسگری سوادجانی افزود: برای مرمت این تعداد آثار تاریخی در حدود 2 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: خانه قنبریان بروجن، مدرسه فرخی بروجن، بافت بروجن، خانه خسروخان، بافت تاریخی سوادجان، بافت تاریخی یاسه چای، حمام تاریخی بارده، قلعه دزک، پل خراجی و قلعه شلمزار از جمله بناهای تاریخی مرمت شده استان طی سالهای 92 تا 96 است.
عسگری سوادجانی خاطرنشان کرد: راه اندازی و تشکیل انجمن های میراث فرهنگی در سطح استان و شهرستانها، راه اندازی و افتتاح موزه آثار سنگی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه میراث فرهنگی استان است.
تاکنون 650 اثر تاریخی ملموس و 54 اثر ناملموس در چهارمحال و بختیاری ثبت ملی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار