مسئول مرکز آماد و پشتیبانی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت:بیشترین شهدای بسیجی که استان لرستان تقدیم انقلاب اسلامی کرده مربوط به قشر دانش‌آموز است.
کد خبر: ۵۳۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴ 26 November 2017
کریم زینی‌وند مسئول مرکز آماد و پشتیبانی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در گردهمایی بزرگ بسیجیان با نام شکوه مقاومت شهرستان پلدختر اظهار داشت: شهدای بسیجی استان لرستان با تعداد یک‌هزار و 987 از مجموع 85 هزار و 222 شهید بسیجی کشور میزان 3.3 درصد این شهدا را تشکیل میدهند.

مسئول مرکز آماد و پشتیبانی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان گفت: استان لرستان 901 شهید دانش آموز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که بیشترین شهدای بسیجی را نسبت به دیگر اقشار در لرستان تشکیل می‌دهند.

وی به سالروز تشکی بسیج اشاره کرد و افزود: فرمان مقدس امام راحل با اندیشه الهی و دیدگاه ملکوتی در رابطه با آینده نظام، در پنجم آذر ماه سال 58 مبنی بر تشکیل بسیج در راستای دفاع از انقلاب و تداوم آن تنها محدود به ایران نبود بلکه به معنای تشکیل بسیج جهانی اسلام تحقق یافت.

مسئول مرکز آماد و پشتیبانی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت:بسیج به جهت این که قادر به تامین اندیشه‌های امام راحل در بعد تشکیل ارتش 20 میلیونی باشد در اواخر سال 59 مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای را گذراند که در آن بسیج به عنوان یکی از بخش‌های تحت پوشش سپاه تصویب شد.

وی افزود:با اتصال بدنه بسیج به سپاه قدرت بسیج به عنوان نیروی مدافع ارزش‌های اسلامی در اصل 151 قانون اساسی افزایش یافت و ظهور پیدا کرد و در آغازین روزهای انقلاب اسلامی بسیج در استان لرستان شکل گرفت و آن زمان  شهید بروجردی فرمانده سپاه غرب کشور بود.

مسئول مرکز آماد و پشتیبانی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان یادآور شد: آن زمان روزانه از این استان 150 تا 200 نفر از بسیجیان برای دفاع از انقلاب در مقابل ضد انقلاب داخلی در کردستان به  جبهه‌های جنگ اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد:در مهر ماه سال 62 با تشکیل تیپ مستقل57 حضرت ابوالفضل(ع) لرستان که بیشتر بسیجیان آن را تشکیل می‌دادند،سپاه استان مامن و محفلی برای سازماندهی بسیج جهت اعزام به جنگ شد.

زینی‌وند گفت:این استان در بین 28 استان کشور در هشت سال دفاع مقدس رتبه یازدهم را در رابطه با  آموزش نیروهای بسیجی و اعزام به جبهه داشت.

وی افزود:در طول دوران دفاع مقدس 253 نفر از بسیجیان لرستان به اسارت دشمن درآمدند که پس از جنگ به عنوان آزادگان سرافراز به آغوش ملت بازگشتند.

مسئول مرکز آماد و پشتیبانی سپاه حضرت ابوالفضل(ع)لرستان در ادامه خاطرنشان کرد:امروز این شجره میمون و مبارک در عراق تحت عنوان نیروهای حشد الشعبی  در سوریه قوات وطنی و در یمن بسیجیان و در ساحل دریای سرخ یکصد هزار بسیجی سازمان دهی شد و با الگوبرداری از بسیج ایران داعش را بیرون راندند.

 وی افزود: امروز راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) نمونه بارزی از تشکیل ارتش اسلام بوده که تحقق اندیشه حضرت امام راحل در تشکیل ارتش 20 میلیونی را به منصه ظهور و بروز رسانده است.

زینی‌وند گفت: هدف از تشکیل شجره خبیثه داعش در منطقه و غرب آسیا جلوگیری از تداوم تفکر بسیجی و ایجاد ارتش جهانی اسلام تحت لوای بسیج بود.

وی افزود: امروز کشورها و دولت‌های غربی به طور چشمگیر به اسلام و انقلاب گرایش پیدا کرده‌اند که این جای شکرگذاری دارد.

وی اظهارداشت:امروز کشورهای اسلامی روز به روز بیشتر تحت تاثیر شجره طیبه بسیج  قرار می‌گیرند که این امر حامل پیام برای ما ایرانیان و بسیجیان بوده و چشم امید کشورهای اسلامی به ایران و این شجره طیبه است و ما  باید توان پشتیبانی از این حرکت که در جهان شروع شده را داشته باشیم.

مسئول مرکز آماد و پشتیبانی سپاه حضرت ابوالفضل(ع)لرستان گفت: همه باید دست به دست هم داده و شجره میمون و مبارک بسیج را برای ظهور منجی عالم بشریت و تشکیل ارتش جهانی اسلام به فرماندهی حضرت ولیعصر(عج) آماده کنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار