بسته خبری ویژه «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند«امیر تتلو به شبکه سه سیما رفت»، «احمدی نژاد محصول یک تفکر خاص در قم است»، رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۷ 26 June 2015
فروش باند و برج مراقبت یک فرودگاه کشور

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس دادگستری هرمزگان در مورد آخرین وضعیت پرونده تخلفات مالی و زمین‌خواری در جزیره قشم، از بازداشت موقت یکی از مدیران اسبق این پرونده خبر داد.به گفته او: «پرونده در شعبه موردنظر در حال بررسی و پیگیری است و تعدادی از مدیران و افراد مرتبط با پرونده جهت بازجویی و جمع‌آوری اطلاعات احضار شدند. این پرونده در جریان ابهام و شکایت مطرح‌شده اراضی فرودگاه قدیم قشم و تخلفات مالی در استان تشکیل شده و در حال بررسی بیشتر است».«شهریار مشیری»، مدیرعامل پیشین منطقه آزاد قشم، پیش‌تر درباره تخلف‌های کلان صورت‌گرفته در قشم گفته بود: «کل فرودگاه قشم را یک‌دهم قیمت فروختند. چون اراضی به هکتار فروخته شده و اصلا خبری از متر نیست. چند هکتار زمین به اقساط ٣٠ماهه و ازدَم‌‌قسط و به قیمت یک‌دهم ارزش معاملاتی روزشان فروخته شده ‌است. مشخص است همه قراردادها با یک فرد حقیقی یا حقوقی بسته شده است.

علت خروج یکی از مدعوین رئیس جمهور از جلسه افطار
غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با فارس، با اشاره به ترک جلسه ضیافت افطاری با رئیس جمهور از سوی برخی اصولگرایان به دلیل حمایت برخی از اصلاح طلبان از سران فتنه اظهار داشت: بنده ضیافت افطاری رئیس جمهور را به دلیل حمایت‌هایی که از سران فتنه در این جلسه مطرح شد ترک کردم.مصباحی مقدم ادامه داد: آقای کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در این جلسه میرحسین موسوی را به سید مظلوم تعبیر کرد در حالیکه اگر بناست او سید مظلوم باشد لابد ظلم کننده به او نیز نظام است.سخنگوی جامعه روحانیت تاکید کرد: این درحالی است که او ظلم بزرگی به نظام مرتکب شده و از این رو به نظر بنده نشستن در فضای این جلسه مشروعیت ندارد.


نظر حداد نسبت به افطار دیشب رئیس جمهور
غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در مراسم افطاری رئیس‌جمهور با شخصیت‌های سیاسی و حزبی که در سالن سران اجلاس برگزار شد، اظهارداشت: اگر قانون اساسی، رهبری و اصل نظام را مبنا قرار دهیم اختلافات از بین می‌رود، با همدلی و همزبانی در چارچوب قانون اساسی قطعاً می‌توانیم آینده بهتری را بررای کشور رقم بزنیم.وی افزود: نباید نگاه قبیله‌ای داشت و اینکه حتماً باید مملکت دست قبیله ما باشد و بقیه کنار روند.

واکنش تند علیخانی به انتقادات از درآمد «ماه عسل»

احسان علیخانی به پاره‌ای از انتقادات درباره درآمد «ماه عسل» پاسخ داد.به گزارش جام‌جم ، احسان علیخانی در میان گفت‌وگو با مهمانان شب پنجم رو به دوربین از بی‌مهری عده قلیلی گلایه کرد که غیر منصفانه انگشت اتهام را به سمت تیم سازنده ماه عسل نشانه گرفته‌اند و از هر گونه تهمت، توهین و افترا فروگذار نکرده‌اند.وی گفت: صدا و سیما این روزها بودجه ندارد، اما کارشناس زیاد پیدا کرده است. جهت اطلاع آنهایی که فکر می‌کنند سازمان صدا و سیما، خانه پدرم است و ما را متهم به استفاده از بیت‌المال می‌کنند می‌گویم که برنامه حامی مالی دارد و ما به هیچ وجه بدون نظارت مسئولین شبکه، مجاز به انجام کاری نیستیم. تمام گروه و عوامل با زبان روزه و در اوج گرما تلاش می‌کنند تا یک ساعت برنامه روی آنتن برود و مزد کارشان را دریافت می‌کنند؛ اما این حجم از اتهام‌ها و توهین‌ها دل عوامل ماه عسل را می‌شکند. حداقل این یک ماه تهمت نزنید، توهین نکنید و به ناحق قضاوت نکنید.علیخانی ادامه داد: در حال حاضر درامد فیلم برداری مجالس عروسی از یک تهیه کننده با سابقه ی تلویزیون بیشتر است، برخی گمان می کنند تلویزیون خانه ی پدر بنده است. بی معرفتی و صحبت‌هایی که در اطرافمان می بینیم ومی شنویم دل انسان را به درد می‌آورد.حرفهایی که منطبق با واقعیت نیست. من نباید در مورد بحث مالی برنامه حرفی می زدم چراکه سازمانی داریم که قاعده ان مشخص است

پست جدیدی برای هیچ دستگاهی ایجاد نشود

حسن روحانی ، به منظور کوچک کردن دستگاه اداری کشور، دستور داده است که هیچ پست جدیدی برای هیچ دستگاهی ایجاد نشود.به گزارش ایسنا، رضا رمضانی میر، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: رئیس جمهور همچنین دستور صریح داده است که استان‌ها درخواست پست جدیدی به هیأت وزیران ارائه نکنند.او با تأکید بر این که دولت بسیار بزرگ شده است گفت ۷۰درصد درآمد جاری کشور را بودجهٔ جاری مصرف می کند و کمتر از ۳۰درصد به بودجه عمرانی اختصاص می یابد.

کشف تخلف میلیاردی در مازندران
مدیرکل بازرسی مازندران از پروژه 4 هزار میلیاردی در استان که ساخت‌ و ساز غیرمجاز داشت خبر داد و گفت: این پروژه باید 80 میلیارد تومان عوارض پرداخت می‌کرد اما فقط 7 میلیارد تومان دریافت شده است.به نوشته فارس حسن میری ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در هشت سال اخیر 570 هکتار از اراضی کشاورزی مازندران دچار تغییر کاربری شد و بنا بر قانون، 80 درصد از قیمت زمین باید در غالب عوارض تغییر کاربری به حساب خزانه واریز شود.وی با بیان اینکه 570 میلیارد تومان از محل تغییر کاربری این اراضی باید به خزانه واریز می‌شد که فقط 6 میلیارد تومان واریز شده است، افزود: 4 هزار هکتار انحراف در تغییر کاربری اراضی داریم که این افراد موافقت اصولی برای تغییر کاربری اراضی دارند اما به استفاده شخصی منجر شده است.


صف‌های ۱۹ ساعته سبد کالا در یک شهر

در سه روز اول طرح توزیع سبد کالا در سرخس از ساعت 6 صبح تا ساعت یک شب (در مجموع 19 ساعت) صف‌های طولانی برای دریافت سبد کالا تشکیل شد که تدبیر بهتری را از سوی مسئولان می‌طلبد.نسیم سرخس نوشت: توزیع سبد کالا در شهرستان سرخس از روز شنبه 30 خردادماه آغاز شد.نکته قابل توجه در طول مدت اجرای این طرح در سرخس این است که در سه روز اول به خصوص روزهای یکشنبه 31 خردادماه و دوشنبه 1 تیرماه، از ساعت 6 صبح تا ساعت یک شب (در مجموع 19 ساعت) صف های طولانی برای دریافت سبد کالا تشکیل می شد.


شیوع مجدد آنفلوآنزای مرغی در شهرهای شمالی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با هشدار نسبت به شیوع مجدد آنفلوآنزای مرغی در برخی مناطق شمالی کشور از عملکرد ضعیف مدیران دستگاههای مربوطه انتقاد کرد.رحمت اله نوروزی در گفتگو با خبرنگارخانه ملت با بیان اینکه در یکسال اخیر هیچ اقدام مطلوبی ازسوی مسئولان در کنترل آنفلوآنزای مرغی انجام نشده است گفت: از حدود یکسال قبل شاهد ورود بیماری آنفلوآنزای مرغی از مرزهای شمالی کشور یعنی روسیه و آستاراخان بودیم که متاسفانه برغم جدی بودن موضوع هیچ کنترلی و اقدام مطلوبی از سوی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی صورت نگرفت.وی عدم مدیریت کافی و بهینه در این خصوص را یکی از دلایل شیوع و گسترش بیش از حد آنفلوآنزای مرغی خواند و تصریح کرد: تاکنون چهار کانون آلوده در استان مازندران شناسایی شده که برخی روستاهای آمل و بابل هم درگیر این مساله هستند. البته دامداران و کشاورزان استانهای شمالی مدتهاست که با این معضل دست به گریبان هستند ولی هیچ اقدام کارشناسی و برنامه ریزی شده ای ازسوی متولیان امر صورت نگرفته است.


پاسخ آتیلا حجازی به حرف‌های پسر قلعه‌نویی

آتیلا حجازی امروز به باشگاه استقلال رفته بود تا با پرویز مظلومی جلسه‌ای برگزار کند.خبرآنلاین نوشت: حجازی پس از برگزاری این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: «امروز به باشگاه آمده بودم تا درباره لیست بازیکنان فصل آینده صحبت کنیم. حرف خاص دیگری هم نزدیم.در مورد خودم هم قرار شد روز شنبه جلسه‌ای با افشارزاده و مظلومی داشته باشم. اگر قسمت باشد در خدمت استقلال هستم و اگر نشد برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم.»او درباره مسائل مالی گفت: «حرفی از پول زده نشد و فقط مسئله این بود که بتوانیم درباره مسائل فنی به یک نقطه نظر مشترک برسیم.»حجازی درباره اظهار نظر هوتن قلعه‌نویی در شبکه‌های اجتماعی که قهرمانی‌های پدرش را با سایر مربیان استقلال مقایسه کرده بود گفت: «من جواب بچه‌ها را نمی‌دهم.»


ابتکار ویژه برای مقابله با روزه خواری!

تصاویری از ابتکار شهرداری بندرانزلی در ایجاد محل غذا خوردن مسافران در ماه رمضان را مشاهده می کنید.پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نوشت: در حال گذر از قسمت های مختلف شهر زیبای انزلی بودیم که این پلاستیک های آبی رنگ چشمانمان را به خود جلب کرد. با خود گفتیم حتما کار عمرانی در حال انجام است. اما کمی که جلوتر رفتیم متوجه شدیم بنری بر روی آن پلاستیک نصب شده با این مضمون: «محل غذا خوردن مسافران گرامی در ماه مبارک رمضان»

روايت جديد احمدي نژاد از برکناري متکي

محمود احمدي‌نژاد، اخيرا در يک گردهمايي دانشجويي به سئوالات آنان پاسخ داد. وي در پاسخ به اين سئوال که "علت عزل منوچهر متکي در حين مأموريت چه بود؟” گفت: سه چهار ديپلمات را که بنده مخالف اعزام اينها به کشورهاي غربي بودم، ايشان به غرب اعزام کرد و آنها هم رفتند و پناهنده شدند. بعد از سفر نيويورک، در جلسه اي قضيه بررسي شد و بنا شد ايشان عوض شوند. لازم به ذکر است که من در دور دوم دولت با ايشان ديگر کاري نداشتم و تمام کارهاي بين المللي به عهده خودم بود. بهرحال از روزي که تصميم گرفتيم که ايشان وزير نباشد، ايشان مداوماً در سفر بود حتي در دولت هم که حضور پيدا مي کرد سريعاً ناپديد مي شد تا اينکه بعد از سه ماه بالاخره در ساعت ده شب با ايشان وقت تنظيم شد و به ايشان گفتيم که شما ديگر در دولت وزير نيستيد ولي من دوست دارم شما بعنوان معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي فعاليت کنيد. گفت من امشب ميخواهم به سنگال بروم و اصرار کرد که من مي روم. گفتم شما از نظر من وزير نيستي. ولي با اين حال با هواپيماي اختصاصي رفت و گفت که دوشنبه ظهر بر ميگردم.من هم همانجا حکم عزل ايشان را صادر کردم و نوشتم که دوشنبه عصر اعلام شود. دوشنبه عصر گفتم شايد از سفر برنگشته باشد. با دفتر تماس گرفتم که فعلا حکم را اعلام نکنند. گفتند پنج دقيقه قبل اعلام کرديم . گفتم برداريد تا مطمئن شويم که برگشته است. گفتند ديگر دير شده چونکه در رسانه ها منتشر شده است. بعد که از سفر برگشتند، از مديرکل تشريفات وزارت خارجه پرسيدم چرا دير آمديد؟ گفت: دوشنبه ظهر جلسات رسمي تمام شد و بنا بود برگرديم ولي ايشان به من گفت که يک قرار شام بگذار و سفر را تمديد کن. گفت حتي اگر مي توانيد يک سفر ديگر هم براي من هماهنگ کن تا من از اينجا مستقيم به ايران نروم. ضمناً زماني هم که ايشان حکم عزلش اعلام شد، در هيچ جلسه رسمي نبوده است. بعداً معاونان ايشان به ما گفتند که ما تعجب مي کرديم چون ايشان از همان سه ماه قبل به ما گفته بود هرجا که مي توانيد براي من سفر هماهنگ کنيد. فقط سفر باشد هرجا بود مشکلي نيست! اين معاونان مي گفتند ما نمي دانستيم چه اتفاقي افتاده ولي ايشان اصرار به سفر خارجي داشتند. مأموريت ها را بايد من به وزير مي دادم اما ايشان بدون هماهنگي با من همه جا ميرفت و اين سفرها نه نتيجه اي و نه گزارشي داشت. بخدا ميل شخصي من بر برداشتن متکي نبود ولي شرايطي ايجاد شده بود که بايد ايشان را بر مي داشتم.

محسن و فاطمه هاشمی در راه انتخابات مجلس

بر اساس پیگیری های خبرنگار «پارس» طبق تصمیم بزرگ خاندان هاشمی فعالیت سیاسی در چارچوب قانونی از سوی فاطمه و محسن هاشمی پیگیری خواهد شد و هر دو آنان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام خواهند کرد تا با حضور حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس خبرگان اسفند ماه 1394 ماهی انتخاباتی برای خانواده سیاسی هاشمی رفسنجانی باشد؛ این تصمیم به خاطر آن گرفته شده است که فائزه و مهدی هاشمی به دلیل عدم مرزبندی با فعالان فتنه 88 و محکومیت به زندان مسلما توانایی کسب احراز صلاحیت برای حضور در مجلس شورای اسلامی را ندارند.


یک اسید پاشی دیگر این بار در لرستان

یک زن جوان در کوهدشت لرستان به همراه دختر هشت ساله اش قربانی اسید پاشی برادر شوهر شدند. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان روز پنجشنبه با تایید این خبر به ایرنا گفت: این زن جوان و دختر هشت ساله اش عصر چهارشنبه به دلیل اسید پاشی به بیمارستان شهدای خرم اباد انتقال یافتند


احمدی نژاد محصول یک تفکر خاص در قم است

محسن غرویان در واکنش به سخنان محمود احمدی‌نژاد در خصوص دستگیری امام زمان، وی را محصول یک تفکر خاص در قم دانست و عنوان کرد: «صحبت های ایشان هیچ گاه بار معنایی، علمی و دینی نداشته است. متاسفانه آقای احمدی نژاد در طول ده سال گذشته در حوزه ای ورود کردند که هیچ گاه تخصص آن را نداشتند من معتقدم صحبت های احمدی نژاد بیش از هر چیز دارای بار سیاسی است ایشان بیش از هر چیز خود و دوستان اش را نماینده امام زمان(عج) می داند به همین دلیل ادعا می کند که می خواهند امام زمان را دستگیر کنند. صحبت های ایشان هیچ گاه بر اساس مستندات علمی نبوده است.»


انتقاد دادستان خلخال از اعزام تبعیدی به این شهرستان

دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: این شهرستان از قطب های مهم گردشگری استان و کشور بوده و اعزام تبعیدی از دادگاههای مختلف به این شهرستان مغایر با توسعه صنعت گردشگری منطقه است. علی نباتی در زندان خلخال افزود: با توجه به توسعه صنعت گردشگری در سال های اخیر در خلخال و وجود جاذبه های گردشگری طبیعی، این شهرستان در هیچ شرایطی نمی تواند به عنوان یک شهرستان تبعید پذیر محسوب شود.


بعد از استاندار قم، معاون سیاسی او هم برای شرکت در انتخابات استعفا کرد

در آخرین روز مهلت استعفای مسئولان برای حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی بنایی» معاون سیاسی-امنیتی استانداری قم، برای حضور در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، از سمت خود کناره‌گیری کرد. «علی بنایی» دبیر جبهه پیروان امام و رهبری قم و از چهره‌های اصولگرای این شهر، در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم قم بود اما در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از راه‌یابی مجدد به مجلس شورای اسلامی باز مانده بود.


امیر تتلو به شبکه سه سیما رفت

خواننده زیر‌زمینی - باز هم دست به یک کار عجیب زد. تتلو پس از انتشار قطعه «صاحب» در فضای مجازی، به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران رفته و کلیپ این آهنگ را برای پخش از تلویزیون تحویل کارکنان این سازمان داده است. تتلو این خبر را در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام اعلام کرده و نوشته که در قسمت تامین برنامه شبکه سوم سیما، کارکنان این بخش با احترام با این خواننده رفتار کرده‌اند. او در این پیام توشته: «خوب من اومدم قسمته تامین برنامه شبکه سوم سیما و بسیار با احترام باهام برخورد شد و ویدئو رو هم تحویل دادم برای بازبینی و شمارمونم گرفتن که خبر بدن پخش میشه یا اتفاق دیگه! راستش من فک میکردم اصلا رام ندن اما هم خیلی با حال و محترم بودند و هم ویدئو رو تحویل دادم و هم نامه درخواست پخش نوشتم اینه که واقعا ممنونم از مسئولین شبکه سوم سیما.»


نشست کارشناسان ايراني و آمريکايي براي نجات درياچه اروميه

کارشناسان ایرانی و آمریکایی در ایالت کالیفرنیای آمریکا برای نجات دریاچه ارومیه نشست مشترکی برگزار کردند.به گزارش «دویچه وله»، برای احیای دریاچه ارومیه با توجه به تجربیات بین المللی همایشی در برلین (1آذر 1392) با شرکت رحیم میدانی، معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو و برخی از اعضای «گروه کار نجات دریاچه ارومیه» برگزار شد.اکنون پس از گذشت حدود دو سال از این همایش متخصصین ایرانی از دانشگاه‌های تهران، تبریز و ارومیه به آمریکا سفر کردند تا با وضعیت دریاچه‌های این کشور در ایالت‌های کالیفرنیا، نوادا و یوتا که شباهت زیادی به دریاچه ارومیه دارند، آشنا شوند.روز یکشنبه (2 تیر/ 23ژوئن) کارشناسان ایرانی و آمریکایی در دانشگاه کالیفرنیا در ارواین (University of California, Irvine) گردهم آمدند تا درباره احیای دریاچه ارومیه و تجربیات محققین آمریکایی هم فکری و رایزنی کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ثمین
|
United States
|
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
به امید ابادانی هرچه بیشتر ایران زمین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار