کد خبر: ۵۳۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹ 29 November 2017
به دنبال آسیب‌های وارد شده به مسکن مهر استان کرمانشاه در جریان زلزله اخیر، سازمان بازرسی تخلفات احتمالی از سوی برخی پیمانکاران این واحدها را تحت تعقیب قرار داده است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی قوه‌ قضائیه در نشست خبری روز سه‌شنبه هفتم آبان ماه، درباره آخرین وضعیت پرونده پیمانکاران متخلف در حادثه زلزله کرمانشاه گفته است: بازرسی کل کشور به این مورد ورود داشته و نتیجه نهایی آن هنوز مشخص نیست. البته بازرسی کل کشور قبلا هم در مورد بیمارستان‌ها گزارش داده بود که حتما توجهی به آن نشده است. چه در مورد ساختمانهای دولتی اعم از بیمارستانها، مسکن مهر و ... سازمان بازرسی در حال تهیه گزارش است.


محسنی اژه‌ای افزود: در ارتباط با زلزله کرمانشاه فقط در مورد بیمارستان اسلام‌آباد غرب پرونده تشکیل شده است و فعلا گزارشی از سازمان بازرسی یا سایر دستگاه‌ها در این زمینه نیامده است.


وی در پاسخ به سوالی درباره زمین‌لرزه کرمانشاه و اظهارات جهانگیری در خصوص جان باختگان مسکن مهر در زمین لرزه و ایجاد نگرانی در بین ساکنان این مسکن ها گفت: بررسی با اینکه تشخیص داده شود جرم است یا خیر، دو موضوع جداست. اینکه برخی از اینها صحت نداشته، درست است. خبر داده بودند که در ساختمان های مسکن مهر ۱۰۰ نفر کشته شدند که صحت ندارد. اینکه این ساختمان ها بیشتر از سایر ساختمان ها تخریب شدند هم درست نبود. کسانی که این حرف را می‌زنند سوء نیت دارند یا خیر و بر چه اساسی حرف می‌زنند، را نمی دانم. اگر با سوء نیت نباشد جرم نیست اما اگر ثابت شود کسی با قصد سویی اظهار نظری می کند، بحث‌اش جداست که تا الان گزارشی نیامده است.


محسنی اژه‌ای هم‌چنین گفت: درخصوص بیمارستان اسلام‌آباد که به اشتباه بیمارستان سرپل ذهاب گفته شده بود افراد مختلفی آمده بودند و تقریبا همه آنها گفته‌اند احتمالا محرز است که کوتاهی صورت گرفته و پرونده قضایی تشکیل شده است. فرد را خواستند و برای آن قرار صادر شد. ایشان را الزام کردند و خود ایشان هم پذیرفتند و قبول کردند که تعمیر صورت گیرد. موردی که برای آن پرونده قضایی تشکیل شده بود بیمارستان اسلام آباد بوده، اما افراد فنی هنوز در خصوص آن نظر نهایی نداده اند. باید گزارش نهایی بیاید تا بتوان تصمیم گرفت.


بنابراین گزارش، بعد از وقوع زلزله کرمانشاه گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد تعداد کشته شدگان واحدهای مسکن مهر شنیده شد. بعضی مسوولان این آمار را ۲۵۰ نفر، بعضی ۱۰۰ نفر و بعضی دیگر ۲ نفر اعلام کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار