مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان گفت: طی 8 ماهه نخست امسال 6 هزار و 58 مددجو لرستانی از کارگاه‌های مهارت‌آموزی کمیته امداد بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۵۳۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 01 December 2017
جاسم محمدی فارسانی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان، اظهار کرد: شش هزار و 58 مددجوی لرستانی از ابتدای سال جاری تاکنون با حمایت کمیته امداد، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را برای ایجاد شغل مناسب فرا گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش مهارت فنی‌وحرفه‌ای اولین و مهمترین گام در توانمندسازی مددجویان است، از این رو در حوزه‌های اشتغال و خودکفایی این نهاد با هدف ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت در حرفه‌ای خاص، ارائه آموزش‌های فنی به مددجویان تحت حمایت به طور جدی دنبال می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان با بیان اینکه طی هشت‌ماهه نخست امسال مددجویان این مرکز دویست و 41 هزار و 623 نفر ساعت آموزش فنی‌و حرفه‌ای دیده‌اند، بیان داشت: چهار هزار و359 نفر از این آموزش‌دیدگان  زنان سرپرست خانوار و یک هزار و699 نفر مرد بودند.

محمدی فارسانی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزی در چهار سرفصل مهارت‌آموزی به تعداد دو هزار و 585 نفر، پایدار سازی به تعداد دو هزار و 956نفر، حرفه‌آموزی دانش‌آموزان 330 نفر و کارآفرینی 187 نفر می‌باشد.

وی یادآور شد: برگزاری دوره‌های آموزشی در مسیر توانمندی مددجویان تحت حمایت، بدون محدویت در مناطق روستایی و شهری با استفاده از مربیان واجد شرایط و همکاری  ادارات فنی‌وحرفه‌ای برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان با ابراز اینکه از تعداد نفرات آموزش دیده،سه هزار و 69 نفر روستایی و دو هزار و 989 نفر شهری بودند، گفت: مهمترین سرفصل‌های آموزشی خدماتی و مابقی آموزش‌ها در زمینه دامپروری، کشاورزی و صنایع‌دستی بوده است.

محمدی فارسانی عنوان کرد: مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت، فراهم شدن فضای کسب‌و کار و بهره‌مندی از تسهیلات خودکفایی کمیته امداد برای راه‌اندازی شغل و ایجاد فرصت شغلی اقدام می‌کنند.





فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار