نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: نمایندگان باید با درس گرفتن مدرس، در مقابل دشمن و استکبار محکم بایستند.
کد خبر: ۵۳۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ 01 December 2017
 آیت‌الله سید احمد میرعمادی امام جمعه خرم‌آباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: تقوا مانع رسیدن بلاها و خطرات در جامعه است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) عنوان کرد: امام صادق(ع) در حدیثی  نقل می‌کند هرگاه چهار گناه در جامعه رواج ‌پیدا کند خداوند چهار بلا نازل می‌کند.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: هرگاه فحشا و زنا رواج پیدا کند خداوند مرگ ناگهانی را نازل می‌کند و مردم دچار مرگ ناگهانی می‌شوند و هرگاه مردم زکات و خمس مال خودشان را پرداخت نکنند حیوانات نابود می‌شوند.

آیت‌الله میرعمادی گفت: هرگاه حاکمان جامعه ستم کنند خداوند باران رحمتش را کم می‌کند و هرگاه کافران که در کنار اسلام هستند تقویت شوند مشرکان در مقابل مسلمانان پیروز می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین سیره پیامبر و امام صادق(ع) تکیه بر وحدت امت اسلامی است، تصریح کرد: پیامبر عفت، شوکت و اقتدار مسلمانان را در سایه وحدت و همبستگی در برابر دشمنان می‌دانست و ایشان تلاش فراوانی انجام داد که جامعه اسلامی اتحاد و انسجام داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: صلح و صفای پیامبر برای حفظ همبستگی امت اسلامی بوده و این در حالی است که امام صادق(ع) بزرگترین منادی وحدت بوده است.

آیت‌الله میرعمادی توضیح داد: ایشان حوزه عملیه‌اش چهار هزار طلبه داشت و بزرگ‌ترین علمای اهل سنت شاگرد امام صادق(ع) بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان چه شیعه و چه سنی همه یک دشمن مشترک داریم، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی دشمن مشترک ما هستند و می‌خواهند اسلام هراسی را در جامعه رواج دهند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد گفت: اکنون بدبینی در اروپا و آمریکا به مسلمانان شکل گرفته است و ما باید جبهه مقاومت را تقویت کنیم.

آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه نابودی داعش نماد جبهه مقاومت اسلامی بود، عنوان کرد: هر کجا که مسلمانان ید واحد بودند پیروز شدند و هرگاه تفرقه داشتند شکست خوردند.

وی با اشاره به راهبرد جدید آمریکا در منطقه، گفت: رئیس جمهور آمریکا رسما اعلام کرده ما باید جلوی نفوذ ایران در منطقه را بگیریم و باید جبهه مقاومت اسلامی را تضعیف کرده و سپاه قدس را به عنوان تروریست مطرح کنیم و آن را از بین ببریم.

نماینده ولی فقیه در لرستان اضافه کرد:او گفته که باید در منطقه بین کشورهای خاورمیانه تفرقه بی‌اندازند و می‌گویند هرگونه استعداد و ظرفیت‌های بالقوه که بازوی نظامی ایران دارد را نابود کنیم.

آیت‌الله میرعمادی بیان کرد: آن‌ها می‌گویند که حزب‌الله نظامی که بازوی نظام‌ جمهوری اسلامی است باید از بین برود، اما کری خوانده‌اند چرا که شجره طیبه جمهوری اسلامی ایران مستحکم است و شاخ و برگ آن تمام اسلام را در برگرفته است.

وی اضافه کرد: هر چه تلاش کنند تلاششان بی‌فایده است و ۴۰ سال است که سیاست‌ها، تهدیدها و تحریم‌های آمریکا در منطقه شکست خورده و روز به روز نفود ایران افزایش پیدا می‌کند.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: ما می‌خواهیم پرچم اسلام به اهتزاز درآید و این در حالی است که آمریکا هر کجا که وارد شد ظلم و ستم کرد.

آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: آن‌ها نشان بدهند که ایران در جایی ظلم کرده است، چراکه اگر از لبنان عراق سوریه یمن فلسطین حمایت کرده‌ایم حمایت از مظلومین بوده است و استکبار جهانی بداند هر جا مظلوم باشد و یک مجموعه با استکبار جهانی مبارزه کند ایران اسلامی از او حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز سالروز شهادت شهید مدرس است، بیان کرد: شهید مدرس الگوی تمام عیار برای نمایندگان مجلس، الگوی شجاعت برای بیان حقایق و الگوی شهامت برای مبارزه با ظلم و قانون‌شکنان است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد گفت: شهید مدرس بدش می‌آمد که بیگانگان تسلط بر ما داشته باشند، مدرس شخصی انقلابی بود و محکم ایستاد، لذا نمایندگان نیز باید با درس گرفتن از او محکم بایستند.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه هفتم آذر روز نیروی دریایی است، خاطرنشان کرد: باید از فداکاری آن‌ها تجلیل کنیم، چراکه در جنگ تحمیلی نیروی دریایی نفس کشیدن به ارتش بعثی عراق را نداد.

وی افزود: امروزه نیز آن‌ها در دریا با تمام توان ایستاده‌اند و در همه حال خط مقدم ایران را حفاظت کرده و در مقابل دزدان دریایی ایستاده‌اند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه ۱۶ آذر روز دانشجو است، عنوان کرد: دانشجویان ما به عنوان نیروهای استکبار ستیز مطرح بوده‌اند و از عناصر انقلابی و استکبار ستیز در صحنه هستند.

آیت‌الله میرعمادی با یادآوری بازدید از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، تصریح کرد: دیدن آوارگی و تخریب و مشکلات مردم جای تاسف داشت، خانواده‌هایی بودند که در زیر چادر زندگی می‌کردند.

وی با بیان اینکه مردم ایران و لرستان پیشگام بوده‌اند و قدم‌های زیادی برداشته شده است، گفت: در حال حاضر کمک‌های نقدی برای ساخت منازل لازم است و مردم عزیز کمک‌ کنند که این افراد در این فصل زمستان یک سرپناهی برای خودشان داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان، اظهار داشت: لرستان از استان‌هایی بود که زودتر از همه به میدان آمد و این در حالی است که ساخت اسلام‌آباد به بنیاد مسکن و سپاه لرستان واگذار شده است.





فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار