کد خبر: ۵۳۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 02 December 2017
خطیب نماز جمعه اهواز گفت: تصمیم غیر اصولی صنعت نفت در خصوص جذب نیروهای غیر بومی در میدان های نفتی خوزستان، این استان را با بحران جدی روبه رو ساخته و زمینه را برای سوء استفاده دشمنان از جوانان فراهم می کند.

به گزارش ایرنا آیت ا... سید محمد علی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر، با تاکید بر لغو مصوبه جذب 2 هزار و 500 نیروی غیر بومی در میدان های نفتی خوزستان توسط کارگزاری صنعت نفت، اظهار کرد: اجرای این مصوبه مانند یک عارضه بیماری، برای هر کشور و نظامی یک خطر بزرگ محسوب می شود.

وی افزود: بی مهری مسئولان صنعت نفت نسبت به جذب نیروهای بومی استان‌ها برای هیچ یک از مسئولان خوزستان و ائمه جمعه قابل قبول نیست چرا که این میدان های نفتی در این استان بوده و بر اساس قانون اولویت با نیروهای بومی است.
خطیب نماز جمعه اهواز ادامه داد: نیروهای بومی مناطق هویزه ،جفیر و سوسنگرد بیشترین سهم را باید از این استخدامی داشته باشند چرا که تخصص لازم را داشته و اگر هم در این خصوص نیازمند تخصص بیشتر هستند می توان آن را با برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی تقویت کرد.
وی بیان کرد: تمامی علما و ائمه جمعه خوزستان نامه ای را مبنی بر این بی مهری صنعت نفت برای رییس جمهوری آماده کرده اند تا اعتراض خود را نسبت به این مساله مهم نشان دهند.
آیت ا... موسوی جزایری گفت: مسئولان باید گوش های خود را باز کنند و بدون ملاحظه عواقب کار، دست به این اقدام نزنند چرا که نادیده گرفتن حقوق نیروهای بومی باعث نگرانی شده و دشمن را از این موضوع خرسند می کند.
وی اظهار کرد: دشمنان اسلام هر روز به دنبال بهانه ای برای ایجاد تفرقه در خوزستان هستند و نباید با این اقدام این بهانه را به دست دشمنان بدهیم.
خطیب نماز جمعه اهواز گفت: در خصوص جذب نیروهای بومی در میدان های نفتی خوزستان هیچ توجیهی از هیچ مسئولی پذیرفته نیست.
وی بیان کرد: اگر این مسئولان می توانند با عدالت رفتار کنند ،بر سر کار بمانند و اگر هم نمی توانند که در نظام جمهوری اسلامی که نظام عدالت است، جایی برای آنها نیست.
آیت ا... موسوی جزایری اظهار کرد: استاندار و برخی از نمایندگان خوزستان نیز در این خصوص اعتراض خود را نشان داده اند.
وی ادامه داد: بی مهری صنعت نفت در خصوص استخدام 2 هزار و 500 نیروی غیر بومی در خوزستان، جوانان این خطه را به سمت دشمن سوق می دهد که جا دارد مسئولان در این خصوص تجدید نظر کنند.
خطیب نماز جمعه اهواز در ادامه گفت: یکی دیگر از مسایلی که باید مورد توجه قرار گیرد رسیدگی به آسیب دیدگان زلزله زده کرمانشاه است که با توجه به گزارش ها، آنها نیازمند کانکس و وسایل گرمایشی هستند که امید می رود مردم خوزستان در این خصوص آستین همت را بالا بزنند.
وی همچنین به حصر خانگی عالم عالیقدر آیت ا... شیخ عیسی قاسم توسط رژیم آل خلیفه در بحرین اشاره کرد و گفت: حصر این عالم گرانقدر که اکنون شرایط جسمی مناسبی ندارد جنایت دیگری است که چهره پلید رژیم آل خلیفه را نمایان تر می کند.
وی اظهارکرد:باید این فرد عالیقدر را پزشکان متخصص معالجه کنند و این حصر نیز از ایشان برداشته
شود.
وی همچنین به فرا رسیدن هفته وحدت اشاره کرد و گفت: بحث شیعه شدن سنی ها مطرح نیست بلکه وحدت بین شیعه و سنی مورد توجه است که هفته وحدت بر همین اساس نامگذاری شده است.
خطیب نماز جمعه اهواز افزود: سال ها است که رژیم آل سعود از طریق شبکه های ماهواره ای خود اقدام به فحاشی ضد نظام اسلامی می کند و این درحالی است که بسیاری از کشورهای منطقه و اسلامی به ایران اسلامی ارادت خاص دارند.
وی ادامه داد: در هفته وحدت همواره بر ایجاد ارتباط قوی تر بین شیعه و سنی تاکید شده و خوشبختانه در کشور ما این ارتباط بسیار نزدیک است.
آیت ا... موسوی جزایری در ادامه با محکوم کردن جنایت های رژیم آل سعود در یمن یادآور شد: جماعت وهابی 2 سال پیاپی است که دست به اقدامات جنایتکارانه در یمن می زنند که جا دارد دیگر سر عقل آیند و دست از کودک کشی بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار