کد خبر: ۵۳۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 03 December 2017
مدیر کل پیش‌بینی و شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به کاهش ۶ درجه‌ای دما در برخی نقاط کشور طی روزهای آینده از ورود سامانه بارشی جدید در بعدازظهر روز چهارشنبه (۱۵ آذر) خبر داد.


احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در مناطق ساحلی استان گیلان و غرب مازندران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.


افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی


وی افزود: امروز و فردا هوای سرد در نیمه شرقی کشور ماندگار و طی این دو روز در نیمه غربی کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود که با توجه به سکون نسبی هوا افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت رقم می‌خورد.


گرد و خاک در جنوب و جنوب شرق کشور


مدیر کل پیش‌بینی و شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه این وضعیت در روز سه‌شنبه (۱۴ آذر) در مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز نیز تداوم دارد، گفت: از امروز تا اوایل وقت سه‌شنبه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و از امروز تا روز سه‌شنبه دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود. همچنین در این سه روز به سبب وزش باد به نسبت شدید در برخی مناطق جنوب و جنوب شرق کشور گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.


وظیفه ادامه داد: روز سه‌شنبه دمای هوا بین ۴ تا ۶ درجه در شمال و بین ۳ تا ۵ درجه در شمال غرب، شمال شرق و شرق کشور افزایش می‌یابد که روز سه‌شنبه در استان‌های اردبیل و گیلان با وزش باد گرم جنوبی همراه خواهد بود.


کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: از بعدازظهر روز چهارشنبه به تدریج با ورود سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب به کشور در این مناطق افزایش ابر، بارش باران و برف، در برخی مناطق وزش باد شدید و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در روز پنجشنبه گستره بارش نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد.


وی در مورد شرایط جوی تهران طی روزهای آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۳ آذرماه) صاف همراه با غبار محلی خواهد بود و دمای تهران در این روز بین ۱۰ و ۳ درجه سانتیگراد خواهد بود همچنین روز سه‌شنبه (۱۴ آذرماه) صاف، غبارآلود در اواخر وقت همراه با افزایش ابر با بیشینه و کمینه دمای ۱۲ و ۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار