با حضور استاد امیرخانی صورت می‌گیرد
فارس از برگزاری همایش خوشنویسی با حضور استاد امیرخانی رئیس انجمن عالی خوشنویسان ایران و دیگر اساتید برجسته این هنر در شهر آبیک گزارش می‌دهد.
کد خبر: ۵۴۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 19 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، خوشنویسی تقریباً در تمام فرهنگ‌ها به چشم می‌خورد اما در مشرق زمین و به‌ویژه در سرزمین‌های اسلامی و ایران در قله هنرهای بصری قرار دارد.

خوشنویسی اسلامی و بیش از آن خوشنویسی ایرانی تعادلی حیرت‌انگیز میان تمامی اجزا و عناصر تشکیل دهنده آن است؛ تعادل میان مفید و مورد مصرف بودن از یک سو و پویایی و تغییر شکل یابندگی آن از سوی دیگر، تعادل میان قالب و محتوا که با آراستگی و ملایمت تام و تمام می‌تواند شکل مناسب را برای معانی مختلف فراهم آورد.

در شهرستان آبیک هنرمندان نخبه و برجسته خوشنویس پرورش یافته‌اند و نه تنها در استان قزوین بلکه در سطح کشور خوش درخشیده‌اند.

شعبه غیر شورایی خوشنویسان از سال 79 در شهرستان آبیک فعالیت خود را آغاز کرده که از سال 83 به صورت رسمی انجمن خوشنویسان با حضور استاد امیرخانی افتتاح و آغاز به کار کرد.

برگزاری حدود 10 همایش کشوری با حضور اساتید برجسته و تراز نخست خوشنویسی ایران از فعالیت‌های درخشان انجمن خوشنویسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک بوده که مورد توجه خاص اساتید بزرگ هم قرار گرفته بود و بیانگر برگزاری مطلوب این همایش‌ها بوده است  که فردا چهارشنبه 29 آذر ماه سال جاری سیزدهمین همایش خوشنویسی در این شهرستان برگزار می‌شود.

* حضور رئیس انجمن خوشنویسان ایران در همایش خوشنویسی آبیک

کریم‌الله زرگر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: سیزدهمین همایش خوشنویسی از سلسله نشست‌های تخصصی انجمن خوشنویسان این شهرستان با موضوع سیری در آثار میرعماد حسنی با نگاهی به تنظیم و تأکید در آثار وی برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش خوشنویسی مذکور به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک و انجمن خوشنویسان این شهرستان  فردا چهارشنبه 29 آذر  ساعت 15 در سالن آمفی تئاتر شهر آوینی فرهنگسرای باران برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک ادامه داد: در همایش خوشنویس بین 10 تا 15 استاد برجسته خوشنویسی کشور به ویژه غلامحسین امیرخانی رئیس انجمن خوشنویسان ایران، علی شیرازی و محمد جوادزاده از اساتید شاخص خوشنویسی حضور می‌یابند.

زرگر اضافه کرد: در این همایش نمایندگان مجلس، شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، ائمه جمعه شهرستان آبیک، سرپرست فرمانداری آبیک و سایر مسؤولان این شهرستان به همایش خوشنویسی دعوت شده‌اند.

وی بیان کرد: شهرستان آبیک در زمینه هنر خوشنویسی و سایر هنرها از ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه‌ای برخوردار است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک افزود: هنر یکی از خصلت‌های خوب گمشده انسان است که هر کس به آن روی آورد در ارزش و شخصیت‌بخشی وی در بسیاری از موارد و در سطح کلان می‌تواند اثرگذار باشد.

زرگر ادامه داد: یکی از تأثیراتی که هنر روی انسان می‌گذارد این است که به انسان بودن خود پی می‌برد.

وی اضافه کرد: امروز هنر خوشنویسی اهمیت والایی در نویسندگی  ایجاد می‌کند که ویژگی خاصی نسبت به  سایر هنرها دارد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: صریر نی قلم دزفولی و عشق درونیش چنان با هم گره خورده است که صدای اشتیاق‌گونه ضمیرش با حرکت نرم و لطیفی کاغذ را منقش به حروفی می‌کند که ملکه ذهن‌های رهیده از بند دنیا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک گفت: هنر اسلامی برخاسته از باور اسلامی بوده که هنر خوشنویسی نشأت گرفته از همین باور است.

زرگر افزود: در این همایش درجه استادی  خوشنویسان برتر شهرستان آبیک مصطفی عابدینی و رضا امینی توسط رئیس انجمن خوشنویسان ایران اعطا می‌شود.

* برپایی نمایشگاهی از آثار اساتید خوشنویسی

رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان آبیک  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: سیزدهمین همایش خوشنویسی پس از پنج سال در این شهرستان برگزار می‌شود.

مصطفی عابدینی با بیان اینکه در این همایش به سیری در آثار استاد میرعماد سیفی‌حسنی‌قزوینی  پرداخته می‌شود که مقبره ایشان نزدیک نقش جهان استان اصفهان قرار دارد، افزود: سخنرانان این همایش از سلسله نشست‌های تخصصی استاد امیرخانی، شیرازی و جوادزاده هستند.

وی ادامه داد: در حاشیه این همایش، نمایشگاهی از 12 نفر از استاد تراز نخست خوشنویسی کشور برپا می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: در این نمایشگاه، 35 اثر از  اساتید برجسته خوشنویسی به نمایش گذاشته می‌شود که به مدت یک هفته صبح‌ها از ساعت 10 تا 13 و عصرها از ساعت 16 تا 19در نگارخانه فرهنگسرای برای بازید علاقمندان دایر است.

گفتنی است، در این همایش درجه استادی مصطفی عابدینی و رضا امینی از خوشنویسان شاخص شهرستان آبیک اعطا می‌شود که هر دو استاد دارای مدرک درجه یک هنری معادل دکترای افتخاری را دارند.

از مسؤولان انتظار می‌رود در خرید آثار، چاپ آثار هنری و برپایی نمایشگاه‌ها در داخل و خارج از کشور، هنرمندان نخبه شهرستان آبیک را در عرصه خوشنویسی و سایر هنرها یاری رسانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار