امام جمعه خرم‌آباد گفت:۹ دی از ایام‌الله و از روزهای سرنوشت‌ساز و عبرت‌آمیز کشور است.
کد خبر: ۵۴۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 29 December 2017
آیت‌الله سید احمد میرعمادی امام جمعه خرم‌آباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: در دست‌اندازهای زندگی، انسان باید مقاومت و احتیاط کند که در این آزمایش سربلند بیرون بیاید.

وی افزود: زندگی انسان سربالایی و سرپایینی و گردنه دارد و مانند جاده پلیس دارد و در زندگی چند گروه مراقب انسان هستند که اولین آن‌ها خدا است، دوم معصومین و سوم ‌امام زمان (عج) مراقب انسان‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ملائکه و شهدا را دیگر ‌مراقبان انسان برشمرد و عنوان کرد: ما باید راه شهدا و اهدافشان را دنبال کنیم و به تقوا روی‌آوریم، چراکه امروزه ماهواره، اینترنت و فضا مجازی دست‌اندازهای زندگی ما شده‌اند و باید خود را از آسیب‌های آن‌ها با کمک تقوا حفظ کنیم.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به مناسبت‌های این هفته، یادآور شد: امروز دهم ‌ربیع‌الثانی سالروز وفات کریمه اهل‌بیت فاطمه معصومه (س) است، ایشان یک شخصیت معنوی و ارزنده والایی دارد و کمتر به زندگی ایشان اشاره‌شده است.

وی گفت: امام رضا (ع) می‌فرمایند هرکسی خواهرم را در قم زیارت کند انگار که مرا زیارت کرده است و این در حالی است که فاطمه معصومه (س) به عشق امام رضا (ع) از مدینه حرکت کرد وقتی با ساوه رسید مریض شد و قمی‌ها ایشان را به قم آوردند که در این تاریخ رحلت کردند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه پنجم دی سالروز حفاظت هواپیمایی است، خاطرنشان کرد: این سپاه حافظ حمل‌ونقل و امنیت هوایی است و در ابتدای انقلاب یکی از توطئه‌های منافقان هواپیما ربایی بود و امام این مسؤولیت را به سپاه واگذار کرد.

آیت‌الله میرعمادی افزود: سپاه در کارش موفق بود و هست و امروز خیلی از کشورها می‌خواهند از تجربیات سپاه استفاده کنند و جا دارد از این عزیزان تقدیر و تشکر کنیم.

وی به روز چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام (ره) به گورباچف رئیس‌جمهور شوروی است و نویسندگان باید این پیام ‌را مورد تجزیه قرار دهند و این در حالی است که امروز در زمانی زندگی ‌می‌کنیم که نابودی کمونیست و کسانی که اعتقاد به خدا را نداشتند را دیدیم.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: همان‌طور که امام (ره) فرمود کمونیست‌ها را باید در زباله‌های تاریخی ببینیم.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه ۹ دی و دیدار با اعضای شورای تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: نکته محوری صحبت رهبری در این دیدار این بوده که از اهداف از دشمن غفلت نکنید، هدف اصلی دشمن ناامید کردن مردم در تداوم انقلاب است.

وی گفت: آمریکا و عربستان پول هزینه می‌کنند که تداوم انقلاب را ضعیف کنند و عده‌ای در داخل کشور نیز در حال دنبال همین برنامه هستند و با حمله کردن به این‌ و آن می‌خواهند مردم را مأیوس کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه کسانی هستند که اختیارات در دستشان بوده و هست، تأکید کرد: باید این‌ها مشکلات مردم ‌را حل کنند و نباید عده‌ای سیاه‌ نمایی کنند.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه دو عامل باعث ناامید کردن مردم‌ می‌شود، بیان کرد: یکی قدرت‌طلبی و دوم بی‌تقوایی است و این در حالی است که عده‌ای دنبال قدرت‌طلبی هستند و انصاف ندارند و مردم را مأیوس می‌کنند.

وی یادآور شد: حماسه بزرگ ‌۹ دی را در پیش داریم که سالروز حماسه ملت بزرگ‌ است و این در حالی است که ۹ دی از ایام‌الله و از روزهای سرنوشت‌ساز و عبرت‌آمیز کشور است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه اهمیت این روز از ۲۲ بهمن کمتر نیست، تصریح کرد: در این روز ایمان و غیرت مردم در دفاع از نظام‌ و اصول و ارزش‌های انقلاب به نمایش گذاشته شد و مردم ولایتمداری و روحیه انقلابی خودشان را نشان دادند.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه اگر این ‌حماسه نبود کشور نبود، عنوان کرد: اگر ‌مردم ‌حماسه‌آفرینی نمی‌کردند، ارزش‌های دینی و انقلاب هم نبود و این در حالی است که فتنه‌گران صدمات جدی به کشور وارد کردند که بالاترین خسارت ناامید کردن مردم و امیدوار کردن دشمنان بود.

وی افزود: آن‌ها چهره نظام‌ را خدشه‌دار کرده و به مقدسات اهانت کردند و گناه فتنه‌گران بخشودنی نیست، امروز نیز ما باید مواظب باشیم، چراکه دشمنان دارند همان دشمنی‌ها را ادامه می‌دهند و با روش‌های مختلف سعی دارند مردم را از نظام مأیوس کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به فضای استان در خصوص حذف جمله اشهد ان علیا ولی‌الله از جزوه آموزشی احکام، تصریح کرد: این یک خطای بزرگ و سنگین و غیرقابل ‌اغماض است که با احساسات مذهبی و دینی مردم بازی کرده و باعث رنجش مردم ولایت مدار استان شد و برای لرستان یک اتفاق سنگین است.

آیت‌الله میرعمادی گفت: اقداماتی که آموزش‌وپرورش لرستان انجام داده این بوده که نشان دادند سهوی بوده و عمدی در کار نبوده و به‌طور رسمی عذرخواهی کردند و مجموعه این کتاب که چاپ‌شده بود را جمع‌آوری کردند.

وی بیان کرد: اقدامات دیگری هم انجام‌گرفته است و بعد از این اتفاق آموزش‌وپرورش کوتاهی نکرده است و هر کاری که لازم بوده را انجام داده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه اگر فرهنگ عذرخواهی در جامعه رواج‌ پیدا کند خوب است، عنوان کرد: وقتی عذرخواهی می‌شود باید پذیرفته شود، اما درست است که اشتباه سهوی صورت گرفته است و اشتباه سهوی عقوبت ندارد اما نیازمند جبران است.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه هر اشتباه سهوی قابل‌گذشت نیست، اظهار کرد: اگر در ارکان نماز اشتباهی صورت بگیرد نماز باطل می‌شود و اینکه بعضی‌ها می‌گویند بگذریم، باید بدانند که هر اشتباه سهوی قابل‌گذشت نیست و باید والدین اطمینان داشته باشند که وقتی فرزندانشان را به دست آموزش‌وپرورش می‌دهند آن‌ها هم امانت‌داری کنند.

وی افزود: به هر صورت مردم، فرهنگیان و رسانه‌ها خوب عمل کردند که جای تقدیر دارد و به نظر می‌رسد نتیجه امور به دستگاه‌های قانونی ارجاع داده شود و منشأ سهو را بررسی کنند و به مردم گزارش دهند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد یادآور شد: دستگاه قضا و امنیتی ورود کند تا مشخص شود که چرا چند مدت از پخش این گذشته بود، دستگاه‌ها کوتاهی کرده و آن را جمع نکردند.

آیت‌الله میرعمادی گفت: اگر بررسی شود خیلی از عوامل کوتاهی کرده‌اند باید این‌ها را پیدا کنیم و انتظار این است که مراجع قانونی که در این رابطه مسؤولیت دارند موضوع را پیگیری کنند و هرکسی که سهل‌انگاری کرده باید با آن‌ها برخورد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار