مرجع تقلید شیعیان گفت: دولت تمام تلاش خود را برای رسیدگی به مطالبات مردم انجام داده و گرانی، بیکاری و معیشت مردم را سامان دهند.
کد خبر: ۵۴۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 06 January 2018

به گزارش تابناک : آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با جمعی از طلاب حوزه علمیه همدان که در دفتر وی برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه طلاب اظهار داشت: شغل طلبگی نعمتی است که باید برای آن شکر گذار بوده و خداوند متعال چنین توفیقی را نصیب هرکسی نخواهد کرد.

وی با توصیه به حوزه‌های علمیه برای توجه و اهتمام به تربیت فقیه برای جامعه افزود: کسانی که در این راه قدم برمی‌دارند بی‌شک فرشتگان برای آن‌ها طلب مغفرت کرده و باید هم جامعه و هم افراد در تربیت فقیه دینی تلاش کنند.

مرجع تقلید شیعیان اخلاص را اولین قدم در راه فقیه‌شدن معرفی کرد و گفت: تا کسی با اخلاص کامل قدم در این راه نگذارد نمی‌تواند به توفیقات کامل دست پیدا کند، اخلاص نخستین اصول طلبگی است و طلبه باید در این راه قدم‌ها را درست و به‌جا بردارد.

وی نظم و همت بالا را دو گام دیگر طلبگی دانست و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به درجه فقاهت نمی‌توان بدون همت عالی در آموختن دروس به این درجه رسید و تنها در درجه فقاهت است که می‌توان جامعه را به مسیر درست هدایت کنیم، از دیگر ابزار فقاهت صرف و نحو عربی بوده و باید در آموزش آن از هیچ کوششی کوتاهی نکرد.

استاد حوزه علمیه قم نهج‌البلاغه را بهترین منبع برای آموزش مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دانست و تصریح کرد: راه طلبگی مانند فارغ تحصیلی از دانشگاه نیست و احتیاج به فراگیری دروس بسیاری داشته و پایه مهم این راه، آموزش دروس اخلاق است.

به گزارش تسنیم، وی با توصیه به طلبه‌های خواهر و برادر حوزه علمیه همدان افزود: راهی که در آن قدم گذاشته‌اید بسیار سخت بوده و بدون همت عالی نمی‌توانید در این راه موفق باشید و لازمه آن خضوع و خشوع در برابر استاد برای تعلیم کامل دروس است.

آیت‌الله نوری همدانی با یادآوری علل پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مردم در طول تاریخ گوش‌به‌فرمان رهبران فقیه بوده و با پیروی از امام راحل به پشتوانه انقلاب آمده و به دستور ایشان به جبهه‌های جنگ رفتند.

وی با تأکید بر حمایت مردم از نظام و انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: هنوز مردم ایران باجان و مال خود از رهبری و انقلاب حمایت کرده و چنانچه رهبری دستور جهاد را صادر کنند همه مردم مانند 8 سال جنگ تحمیلی به میدان آمده و از نظام و رهبری حمایت می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان شرکت مردم را در راهپیمایی برای حمایت از نظام و رهبری را مدنظر قرار داد و بیان کرد: دشمنی آمریکا، اسرائیل و عربستان تا زمانی که انقلاب و رهبری با پشتوانه مردمی است، وجود خواهد داشت و مردم همیشه توطئه‌های این کشورها را خنثی کرده‌اند.

وی رسیدگی به مطالبات مرم را مهم‌ترین کار دولت در حال حاضر دانست و اظهار داشت: باید دولت تمام تلاش خود را برای رسیدگی به مطالبات مردم انجام داده و گرانی، بیکاری و معیشت مردم را سامان دهند.

 

 

 

منبع : بسیج 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار