کد خبر: ۵۵۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 10 January 2018
تابناک گیلان / نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در تازه ترین پست اینستاگرامی خود، ویدویی از سخنانش در رابطه با  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پی فرا رسیدن اولین سالگرد فوت ایشان به اشتراک گذاشت.

 

 

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در صفحه خود در اینستاگرام با اشاره به دوران معاونت خود در وزارت امور خارجه کشور در خصوص روابط رئیس جمهور وقت آیت‌الله هاشمی با این وزارت خانه، مواردی را مطرح کرد.

 علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سالروز ارتحال آیت هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: در طول دوران 8 ساله معاونت اینجانب در وزارت خارجه، حتی یک بار هم نشد که با تلفن سیاسی وزارت خارجه تماسی را با رئیس جمهور وقت، آیت الله هاشمی رفسنجانی برقرار کنیم و ایشان پاسخ ندهند.  رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایشان با احساس مسئولیت، توجه لازم را به ابعاد مختلف سیاست خارجی داشتند، بیان کرد: مرحوم آیت الله هاشمی در زمینه مذاکره با سران کشورهای دیگر از خود هوشمندی ویژه‌ای نشان می‌دادند که موجب احترام گذاردن دیگران به ایشان می‌شد و مسئولانه در این عرصه به حفظ منافع ملی کمک می‌کردند.

روایت بروجردی از سفر آیت‌الله هاشمی به پکن برای خرید واگن‌های مترو از چین

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 3 سال و 3 ماه در چین بودم، ادامه داد: زمانی که قرار بود مترو ساخته شود و دنبال خرید واگن بودیم، قرعه به نام چینی‌ها افتاد،به این جهت که قیمت واگن، یک دهم قیمت اروپایی‌ها بود.  بروجردی با بیان اینکه در آن زمان قیمت واگن‌های اروپایی 2 میلیون دلار و قیمت واگن‌های چینی 200 هزار دلار بود، متذکر شد: واگن‌های کره‌ای 800 هزار دلار و واگن‌های ژاپنی یک میلیون و 200 هزاردلار قیمت داشتند. نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: در آن زمان آقای هاشمی (رحمه الله علیه) به چین آمدند و پس از سوارشدن بر مترو چین و شهر پکن گفتند "مگر این مترو چه مشکلی دارد که 5 برابر پول باید به اروپایی‌ها بدهیم"، پس از آن دستور دادند که هر دو خط را به چینی‌ها بدهند که بعدا فاینانس کردند و این کار انجام شد.

 

 

وی در پستی دیگر از بررسی پرونده اغتشاشات اخیر در نشست امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس نوشت. 

 این جلسه با حضور مسولان ارگان های مختلف برگزار می‌شود تا براساس دستور رئیس مجلس این موضوعات بررسی شوند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بررسی علل برون مرزی و داخلی این بحرانی که در این مقطع به وجود آمد را در دستور کار کمیسیون امنیت ملی داریم و سعی می کنیم بررسی دقیقی انجام شود تا بتواند برای جلسه بعدی صحن مجلس مفید باشد.

بروجردی با بیان اینکه طبق روال قانونی و اخذ وثیقه بسیاری از بازداشت شدگان حوادث اخیر آزاد شده‌اند، متذکر شد: بازداشت شدگانی که مرتکب جرمی شده باشند، قطعا براساس موازین قانونی با این افراد برخورد خواهد شد.

 

 

 فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با انتشار پستی، گزارشی از بازدید کمیسیون انرژی از  شرکت نفت فلات قاره و مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران، ارائه داد.

 

روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی،با انتشار تصویری در پی اولین سالگرد درگذشت  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، به انعکاس سخنان مقام معظم رهبری درباره ایشان پرداخت:" او نمونه‌ی کم‌نظیری از نسل اوّل مبارزان ضد ستم‌شاهی و از رنج‌دیدگان این راه پرخطر و پرافتخار بود. سال‌ها زندان و تحمل شکنجه‌های ساواک و مقاومت در برابر این همه و آنگاه مسئولیتهای خطیر در دفاع مقدس و ریاست مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و غیره، برگهای درخشان زندگی پر فراز و نشیب این مبارز قدیمی است. با فقدان هاشمی اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی‌شناسم که تجربه‌ای مشترک و چنین درازمدت را با او در نشیب و فرازهای این دوران تاریخ‌ساز به یاد داشته باشم."
سید علی خامنه‌ای
۱۹ دیماه ۱۳۹۵

 

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس شورای اسلامی، در صفحه اینستاگرام خود مطرح کرد: 

دولت می خواهد بار گرانی بنزین را به گردن مجلس بیندازد.
 تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به صحبت های رئیس جمهور در این باره که مسئول مستقیم برنامه و بودجه در کشور با شخص رئیس جمهور است، اظهار داشت: رئیس جمهور در پنج سال گذشته اختیار داشت هم هدفمندی را اصلاح و هم یارانه نقدی اقشار پردرآمد را حذف کند و هم اختیار داشت قیمت بنزین را افزایش بدهد که تا کنون دست به چنین کاری نزده است.

رئیس کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما مسئولیت ایشان را به استناد قانون اساسی در زمینه برنامه و بودجه قبول داریم، بنابراین رئیس جمهور مسئول کل برنامه و بودجه باشد و این مسئولیت را به گردن مجلس نیندازد.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس جمهور تاکید دارد که اگر تبصره های ۱۴، ۱۸ و ۱۹ لایحه بودجه مورد توجه قرار نگیرد، در واقع لایحه بودجه دولت نیست، گفت: دولت این اختیار را دارد که بنزین را گران کند و یا یارانه نقدی مدنظر قانون هدفمندی را حذف کند، دولت پنج سال چنین اختیاری داشته است اما تا کنون به آن عمل نکرده است و حالا می خواهد بار این موضوعات را به گردن مجلس بیندازد.

وی تاکید کرد: اما مجلس این مسئولیت و اختیار را تقدیم دولت می کند، اما رئیس جمهور می خواهد بار این مسئولیت را به دوش مجلس بگذارد، در حالی که مجلس متوجه این امر است و تاکید داریم که رئیس برنامه و بودجه کشور باید این امور را انجام دهد.

تاجگردون در پاسخ به صحبت رئیس جمهور در این زمینه که مجلس اگر لایحه بودجه را تغییر می دهد باید پاسخگوی مردم باشد، بیان داشت: مجلس تغییری در لایحه بودجه و تبصره های مدنظر دولت نداده است، دولت خواسته است ۳۷ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی بدهد، کمیسیون تلفیق قبول کرده است، دولت عنوان کرده که می خواهد یارانه عده ای را قطع کند، در کمیسیون همین موضوع پذیرفته شده است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتراض دولت در زمینه تبصره ۱۸ لایحه بود، اظهار داشت: دولت اجازه افزایش قیمت حامل های انرژی را تا پایان سال جاری دارد و می تواند تا سقف ۱۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد از محل افزایش قیمت حامل های انرژی داشته باشد و اگر مسئولیت پذیر است، این کار را انجام دهد.

 

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی اش اظهار داشت: یکی از مسائل عمده کشور حل مشکل اشتغال است، ایجاد شغل در صنایع نیازمند اعتبارات بسیار سنگینی است، درصد سهمی که حوزه کشاورزی نیز از اشتغال دارد چندان قابل توجه نیست.» او افزود: «کشور ما کشوری بکر در حوزه گردشگری و تاریخی است، استفاده از این ظرفیت‌های علاوه بر اینکه برای کشور ارزآور است می‌تواند کشور را از رکود خارج کند، باعث ورود گردشگر ‌شود، درآمدزا باشد و مشکل اشتغال کشور را حل کند.» نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این نکته که باید تعامل میان سازمان میراث‌فرهنگی و مجلس بیشتر شود تأکید کرد: «از آنجا که دغدغه اصلی دولت و مجلس حل مشکل اقتصاد و خروج از رکود، ارزآوری و جلوگیری از خروج ارز و جذب گردشگر است، باید به حوزه گردشگری و توسعه آن توجه ویژه شود.» او افزود: «همه موارد یادشده نشان‌دهنده اهمیت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است، زیرا این سازمان می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات کشور را در حوزه اشتغال، درآمدزایی، رونق بازار و... حل کند.

 

 

وی همچنین بخشی دیگر از سخنانش در همایش بزرگداشت میرزاکوچک خان جنگلی را منتشر کرد.

 

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، در صفحه اش در اینستاگرام پست زیر را منتشر کرد.

 

 

محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به انتصاب اکبر ترکان به عنوان مشاور رییس جمهوری در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری، اظهار کرد: کار رییس جمهوری در انتصاب ترکان درست نبود، نوسازی بافت فرسوده یک متولی به نام وزیر راه و شهرسازی دارد.

وی تصریح کرد: چنانچه رییس جمهوری از عملکرد وزیر راه و شهرسازی راضی نیست می‌تواند یک اقدام دیگر را درباره آخوندی انجام دهد.

وی با تاکید بر این که انتصاب مشاور رییس جمهوری در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده وزیر راه را تضعیف کرد، افزود: آقای ترکان در این زمینه باید با وزارت راه و شهرسازی کار کند و مسائل این بخش خارج از وزارتخانه نیست، به همین دلیل یک دوگانگی مدیریتی در این بخش به وجود می‌آید.

 

 

وی در پست هایی دیگر تصاویری از بازدیدش از دبیرستان حافظ ساری و تصاویری از بازدیدش از  روستاهای برد، کردمیر، تلمادره ، قلعه سر، ولویه علیا و سفلی به اشتراک گذاشت.

 

 

 

دامادی درادامه تصویری به مناسبت اولین سالروز ارتحال  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی منتشر کرد.

 

 

 سید کمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، بیانیه ای از طرف روابط عمومی دفتر خود در صفحه شخصی اش منتشر کرد:

بسمه تعالی

در پی انتشار برخی شایعات از موضع نماینده مردم شریف دشتی و تنگستان نسبت به لایحه بودجه پیشنهادی دولت در سال نود و هفت به استحضار می رساند: دکتر سید کمال الدین شهریاری نماینده مردم شریف دشتی و تنگستان، پیشنهاد افزایش قیمت حامل های انرژی و حذف گسترده و محروم کردن بسیاری از مردم از دریافت یارانه در لایحه بودجه سال بعد به جهت فشار مضاعف اقتصادی به اقشار مختلف جامعه را غیر منطقی دانسته و به صراحت با آن اعلام مخالفت کردند.

بعلاوه ایشان پیشنهاد خود مبنی بر برداشت از صندوق توسعه ملی و تسهیل شرایط سرمایه گذاری برای جذب فاینانس و استفاده از توان بخش خصوصی جهت افزایش رونق اقتصادی و جبران افت اعتبارات عمرانی در بودجه نود و هفت را به دولت تقدیم کرده که در خبرگزاریهای رسمی منتشر شده است.

ضمنا همانطور که سیدکمال الدین شهریاری در مصاحبه اخیر خود با روزنامه پیام عسلویه اعلام کرده است؛ اخبار افزایش هفتاد درصدی حقوق نمایندگان مجلس شورای اسلامی از اساس کذب بوده و شخصاً با هرگونه افزایش حقوق نمایندگان مجلس شورای اسلامی مخالف است. صحت خبر افزایش حقوق نمایندگان از جانب رئیس محترم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز قبلا رد شده است.

روابط عمومی دفتر نماینده مردم شریف دشتی و تنگستان

 

 

وی در پستی دیگر مطرح کرد: با حل مشکل شش ساله مردم جنوب بخش دلوار، هشت هزار نفر در چهارصد خانوار از خدمات تلفن ثابت بهره مند شدند.

طوفان سال نود، آنتن تلفن را ساقط و ارتباطات از طریق آن را مختل کرده کرده بود/ کابل کشی منازل توسط مردم انجام شده و هزینه اشتراک پرداخت شده بود فلذا بازسازی دکل و دستگاه ها لازم و جلوگیری تز اتلاف بیت المال بود

چهار هزار نفر در هشتصد خانوار قسمت جنوبی بخش دلوار و روستاهای حاشیه کوه مند شامل روستاهای کری، هدکان، سالم آباد، کلات، چاه پهن، بریکان، زیراهک منبعد خدمات ارتباطی تلفن خط ثابت، خدمات بهتر پست بانک روستایی، اینترنت فورجی و فکس را دوباره دریافت می کنند.

با وجود برخی اقدامات شرکت های همراه اول و ایرانسل در ارتقای اینترنت همراه در شهر بادوله و روستاهای باغان به تری جی و فورجی، ولی همچنان پوشش شبکه و اینترنت همراه اول و ایرانسل در بسیاری از نقاط این دو شهرستان نظیر روستاهای کلل، شیخیان، زیارت ساحلی، کردوان، کلیه نقاط دهستان کبگان، سرمک، دهوک، سهو، حناشور، وراوی، زایرعباسی، شهر و روستاهای بخش شنبه، پشتکوه بیرمی، خائیز، گشی، بنیون، آشی، یخ، مخدان و مسیر جاده اهرم به کلمه، باغک، دهستان بوالخیر و بخش دلوار تنگستان مساعد نیست و این موضوع نیز از جمله موضوعات پیگیری شده با مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده که امیدواریم در راستای همکاری های اخیر، این مشکل نیز با اختصاص دستگاه های بی تی اس مورد نیاز و برپایی دکل های پوشش شبکه موبایلی در اسرع وقت انجام پذیرد.

 

سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از بررسی مسائل و مشکلات حوزه سلامت شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در نشست اش با هاشمی وزیر بهداشت و درمان کشور خبر داد.

 

 

وی در پستی دیگر تصویری از سخنرانی خود در مسجد باب الحوائج (ع)کاشان منتشر کرد.

 

 

ساداتی نژاد در ادامه با انتشار پست زیر نوشت: ... و بشر الصابرین
برادر عزیز و گرامی جناب آقای دکتر محمدحسن قدیری ابیانه
خبر درگذشت پدرگرامیتان مرحوم حاج علی قدیری ابیانه موجب تاثر و تالم اینجانب گردید. 
از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت و پاداش شایسته‌ی الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

 

 

على اصغر یوسف نژاد نماینده مردم سارى و میاندورود در مجلس شوراى اسلامى،با انتشار ویدیویی گزارشی از جدیدترین  مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ مجلس ارائه داد.

 

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ خبر داد: عوارض خروج از کشور ۲۲۰هزار تومان شد. لاهوتیافزود: با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال۹۷عوارض خروج از کشور برای سال۹۷، ۲۲۰هزار تومان شد که در مورد سفرهایی زیارتی، درمان و تحصیل این عوارض تا ۵۰درصد کاهش می‌یابد. درمورد سفر به عتبات نیز عوارض خروج از کشور همانند سال۹۶ محاسبه می‌شود و برای راهپیمایی اربعین نیز رایگان است.

 

 

وی در ادامه تصاویری از حضورش در جلسه کمیسیون تلفیق و جلسه اش با سرتیپ حاتمی وزیر دفاع به اشتراک گذاشت.

 

 

 

سید مهدی موسوی نژاد نماینده مردم شریف دشتستان در دوره نهم مجلس شورای اسلامی،ویدیویی از نطق اش در مجلس منتشر کرد.

 

 

کمال الدین پیرموذن نماینده مردم شریف اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس نهم شورای اسلامی، در جدیدترین پست اینستاگرامی اش نوشت: این روزها خانواده های همکاران دریادلان نفت کش تصادف کرده سانچی عزیزان مجید قصابی عروجی، مجید نقیان، حسین جهانی هل آباد، احسان ابولی قاسم آبادی، میلاد عنایتی، سعید دهقانی، پوریا عیدی پور، سجاد عبداللهی، محمد کاووسی تکاب، فرید محبی، حامد بهاری هشکوایی، محمدرضا رضازاده ماسوله، مهدی صادقی، حسن رومیانی، محمد پیریائی، بهرام اتحاد، عبدالغنی سامری، ابوذر نظامی، سیدجواد حیدری، علیرضا نجفی فر، علی حیدریه کهن، بهرام پوریایی، یاور افشاری، میلاد عروی، مسلم علیزاده نودهی، عبدالکریم بشارتی پور، امید ضیایی، ایوب مظفری آبدهگاه، احسان فرجی و ساقی فعال.که دل‌نگرانی و چشم انتظاری جزو لاینفک زندگی‌شان است، روز های بسیار سختی را سپری می کنند. با دعای خیر و یا حضوری با همدلی و... به یاری انان بشتابیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار