نماینده مردم اراک در مجلس گفت: ما از مردم تشکر و بابت قصورهایی که داشتیم عذرخواهی می‌کنیم، باید تلاش کنیم این قصورات برطرف شود، یقیناً دشمن از نقاط ضعف سوء استفاده می‌کند لذا باید در این رابطه اقدامات اساسی صورت گیرد.
کد خبر: ۵۵۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 14 January 2018

به گزارش تابناک : سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (24 دی 96) طی سخنانی به عنوان ناطق میان دستور نشست علنی پارلمان اظهارداشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بدون شک نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و دوران سازندگی داشت که در اذهان عمومی فراموش نخواهد شد و همواره یاد و خاطره این عزیز را گرامی می‌داریم.

وی افزود: در دو هفته گذشته اتفاقاتی در کشور رخ داد که یقیناً بخشی از آن متوجه مشکلات و نارضایتی‌هایی بود که جمعی از مردم نسبت به عملکرد برخی مسئولان اعتراض داشتند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: ولی دشمنان یقیناً از نقاط ضعف سوء استفاده کرده و موج‌سواری کردند. ما امروز که این مسائل را پشت سر گذاشتیم و مردم بار دیگر با حضور معنادار خود در صحنه توطئه‌های را خنثی کردند نباید صورت مسئله را فراموش کنیم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: مسئله‌ای که مردم دارند باید مورد توجه قرار گیرد و دغدغه‌های مردم را مورد توجه قرار دهیم. ما باید اول از خودمان شروع کنیم، مجلس اصلاح را از خود آغاز کند و دولت هم باید همین رویه را پیش بگیرند.

«پیشنهاد دارم برای رفع مشکلات مردم در مجلس شورای اسلامی یک کمیته ویژه متشکل از نمایندگان فراکسیون‌ها و هیأت رئیسه تشکیل شود و ما نسبت به اصلاح فرایند قانون‌گذاری اقدام کنیم یعنی در مواردی که دارای ایراداتی هستیم آن اشکالات را برطرف کنیم».

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه باید اولویت‌ها را درست تعیین کنیم، گفت: نباید از این طریق وقت مردم تلف شود و تصمیمات ما کارسازتر شود، حوزه نظارتی مجلس را باید تقویت کرد.

وی ادامه داد: از دولت انتظار می‌رود پس از این وقایع صورت مسئله را پاک نکند و اتاق فکر مناسبی را در راستای رفع مشکلات مردم تشکیل دهد. مردم دچار مشکل هستند و نارضایتی‌هایی در جامعه وجود دارد اما اقدامات انجام شده را باید به درستی اطلاع رسانی کرد و مردم در جریان این اقدامات قرار بگیرند. 

مقدسی همچنین یادآور شد: بنابراین پیشنهاد داریم دولت قدم‌هایی را در راستای رفع مشکلات مردم بردارد و از سوء استفاده‌هایی که احتمالاً از این نارضایتی‌ها ایجاد می‌شود به نحوی عملی جلوگیری کند.

وی توجه به بحث اشتغال در شهرها و روستاها به ویژه بیکاران تحصیلکرده را مورد تاکید ویژه قرار داد و گفت: کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از گرانی‌ها، توجه بیشتر به اقشار آسیب‌پذیر، توجه به دغدغه کشاورزان، صنعتگران و اصناف و همچنین دغدغه فرهنگیان شاغل و بازنشسته و افرادی که در حوزه‌های لشگری و کشوری و تأمین اجتماعی بازنشسته شدند از جمله دغدغه‌هایی است که ما باید اهتمام ویژه‌ای در رفع مشکلات آنها داشته باشیم.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی، رفع تبعیض در جامعه، اطلاع رسانی صحیح و درست به ویژه از صدا و سیما را از جمله مواردی خواند که مورد انتظار همگان است و در این رابطه ادامه داد: مردم باید به صدا و سیما اعتماد پیدا کنند لذا ما باید در راستای رفع اساسی مشکلات موسسات مالی و اعتباری که یکی از خواسته‌های بحق مردم است اقدامات تکمیلی را انجام دهیم.

وی همچنین کارآمدتر کردن بانک‌ها برای ایجاد تسهیلات تولیدکنندگان و همچنین ارائه وام اشتغال روستایی و تسهیل شرایط دریافت آن را از جمله مواردی عنوان کرد که باید به صورت ویژه به آنها توجه شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم به وظیفه خود عمل کردند و ما مسئولیت داریم که برای رفع مشکل مردم بیش از این تلاش کنیم. مجلس دولت، قوه قضاییه و همه ارکان نظام باید هرکدام یک قدم مثبت در راستای رفع مشکلات مردم برداریم در این صورت یقیناً جامعه گلستان می‌شود. بنابراین باید در راستای رفع مشکلات مردم قدم‌های اساسی برداریم و صورت مسئله را پاک نکنیم.

مقدسی در بخش پایانی نطق خود گفت: ما از مردم تشکر و بابت قصورهایی که داشتیم عذرخواهی می‌کنیم، باید تلاش کنیم این قصورات برطرف شود، یقیناً دشمن از نقاط ضعف سوء استفاده می‌شود لذا باید در این رابطه اقدامات اساسی صورت گیرد.

 

 

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار