کد خبر: ۵۵۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 17 January 2018
نمایندگان در مصوبه‌ای عضویت همزمان نمایندگان در مجامع و شوراها را محدود کردند.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 27 دی) قوه مقننه و در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس با تصویب ماده 38 این طرح موافقت کردند.

براساس ماده 38 این طرح هر نماینده به عنوان ناظر به طور همزمان فقط می تواند حداکثر در دو مجمع، هیئت یا شورای غیراستانی عضویت داشته باشد.

همچنین نمایندگان طبق ماده 39 این طرح بخشی از ماده 223 آیین نامه داخلی مجلس را به این شرح اصلاح کردند: هیئت رئیسه موظف است بلافاصله طرح استیضاح را به کمیسیون تخصصی ذی‌ربط ارجاع کند و کمیسیون مکلف حداکثر ظرف یک هفته ضمن اطلاع رسانی به استیضاح کنندگان و دعوت کتبی وزیر مربوطه موارد استیضاح را بررسی کند.

نمایندگان همچنین در ماده 40 این طرح مصوب کردند قانون مستثنی بودن مصوبات مربوط به آیین نامه داخلی مجلس از موضوع ماده دو قانون مدنی نسخ و این متن به عنوان یک ماده به قانون آیین نامه داخلی الحاق می شود: مصوبات مربوط به آیین نامه داخلی مجلس بلافاصله پس تصویب نهایی لازم الاجرا و از شمول ماده دو قانون مدنی مستثنی است.

طبق مصوبه دیگر مجلس مقرر شد در کلیه مواد قانون آیین نامه عبارت هیئت رئیسه دائم به هیئت رئیسه و عنوان کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی به کمیسیون آیین نامه داخلی تغییر یابد.

همچنین پس از تذکرات متعدد نمایندگان و با نظر رئیس مجلس مواد 35، 36 و 37 طرح اصلاح آیین نامه درباره نحوه بررسی سوال نمایندگان از وزرا با نظر مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس به کمیسیون مربوطه ارجاع شد تا بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار