معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله رفسنجانی گفت: هاشمی رفسنجانی ثمره و شاگرد تربیت یافته مکتب امام خمینی(ره) بود.
کد خبر: ۵۵۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 18 January 2018

به گزارش تابناک قزوین، حجت‌الاسلام مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون حقوقی رئیس جمهور ظهر امروز در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در حسینیه یادگار امام(ره) برگزار شد، اظهار کرد: انسان در مسیر زندگی نیازمند الگوهایی است که مسیر و جهت زندگی او را مشخص میکنند.
وی افزود: نظام سلطه و غرب با درک این نیاز انسان در تلاش است تا الگوهای مد نظر خود را به جوان امروز معرفی کند تا جوان و نسل امروز در مسیر مورد نظر او حرکت کند.
انصاری ادامه داد: مردم متمدن ایران به عنوان ملتی شجاع و زنده به اندازه کافی در درون خود دارای الگوهای زنده است که می تواند برای نسل امروز و حتی مردم دیگر کشورها اسلامی الگو باشد .
وی تاکید کرد: این الگوها همچون پرچمی در دریای متلاطم زندگی انسان محسوب می شوند که می توانند راهنمای انسان باشند و انسان را به ساحل امن حیات برسانند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت برگزاری مراسمات بزرگداشت شخصیتهای انقلاب اسلامی اضافه کرد: اگر جامعه‌ای الگوهای حیات سیاسی و اجتماعی خود را گم کند مانند افراد گمشده در ظلمات و دریای پر تلاطم می ماند.
وی تجلیل از هاشمی را تجلیل از تاریخ دانسته و عنوان کرد: سرمایه گذاری دشمن برای از ذهن جامعه خارج کردن شخصیتهای همچون بهشتی وهاشمی به این دلیل است که دشمن به خوبی میداند اگر روح این شخصیت‌ها در جامعه حاضر باشد جوان راه را گم نخواهد کرد.
حجت الاسلام انصاری با اشاره به پیام آیت الله جوادی آملی در سالگرد رحلت آیت الله هاشمی ادامه داد: هاشمی رفسنجانی ثمره و شاگرد تربیت یافته مکتب امام خمینی(ره) بود.
وی گفت: در زمانی که کسی خطر اسرائیل را درک نمیکرد و فلسطین به فراموشی سپرده شده بود این جوان کتاب سرنوشت فلسطین را می نویسد و این نشان از دید باز او بود.
معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه هاشمی می توانست با توجه به شرایط خانوادگی در بهترین وضعیت رفاه زندگی کند، اظهار کرد: او از همان دوران مبارزات با صبوری و استقامت مبارزه با رژیم را به رفاه ترجیح داد .
وی هاشمی را قهرمانی ملی و انقلابی دانست و اضافه کرد: انقلابی گری در این نیست که رگ گردن را کلفت کنیم و فحش دهیم بلکه انقلابی گری واقعی این است که در صحنه های مورد نیاز انقلاب با درک شرایط در خط مقدم انقلاب باشیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: برای هاشمی کشور و ملت مهم تر از هرچیزی بود و همین فراز از زندگی هاشمی به تمام مبارزات او می ارزد که وقتی حس کرد ادامه جنگ به مصلحت کشور نیست نزد امام رفت و اعلام کرد او را به عنوان مقصر اعلام کرده و اعدامش کنند اما جنگ خاتمه یابد تا کشور آسیب نبیند.
وی با بیان اینکه در هرجای کشور که نگاه میکنید رد هاشمی را در سازندگی می بینید، گفت: هاشمی کشوری را بعد از جنگ تحویل کرفت که تمام زیرساخت‌هایش نابود شده بود اما او هاشمی رفسنجانی ثمره و شاگرد تربیت یافته مکتب امام خمینی(ره) بود.
معاون حقوقی رئیس جمهور اظهار کرد: هاشمی وقتی به نگاه ناامیدانه جوانان به صف کنکور را دید، بزرگترین دانشگاه غیردولتی جهان را تاسیس کرد اما می بینیم که این روزها برخی ها چه خوب مزد زحمات او را در این دانشگاه می دهند.
وی هاشمی را شخصیتی مظلوم دانست و افزود: بزرگان تاریخ همیشه مظلوم هستند چون ابعاد وجودی آنها کشف نشده است تا جایی که علی علیه السلام به عنوان مشرک و امام حسین(ع) با حکم قاضی شرع و به جرم خارج شدن از دین به شهادت رسید.
این مسئول با اشاره به برخی بی اخلاقی ها در فضای مجازی عنوان کرد: در فرهنگ ایران و اسلام توهین و هتاکی جایگاهی ندارد و باید فضای مجازی و فضای رسانه در جهت توسعه اخلاق دانش و حمایت از دولت و کشور استفاده کنیم.
وی در پایان یادآور شد: حل مشکلات کشور جز با گفتگو با دنیا و پایان خصومت ها در میان گروه های سیاسی ممکن نیست و همه باید هاشمی گونه به دنبال حل این مشکلات باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار