در شهرداری رشت ؛
در سومین جلسه اتاق شکوفایی شهری رشت، پیگیری و انتخابات رئیس و نائب رئیس اتاق شکوفایی رشت و مرور کار گروه های تشکیل شده مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۵۵۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۳ 19 January 2018

تابناک / سومین نشست اتاق شکوفایی شهر رشت با انتخاب رئیس و نائب رئیس برگزار شد.

در سومین جلسه اتاق شکوفایی شهری رشت، پیگیری و انتخابات رئیس و نائب رئیس اتاق شکوفایی رشت و مرور کار گروه های تشکیل شده مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه شش کارگروه بهره وری در زمینه فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری با ۲۴ شرکت کننده، کارگروه توسعه و زیرساخت فنی در زمینه های عمرانی حمل و نقل و ترافیک با ۲۶ نفر، کارگروه کیفیت زندگی در زمینه های شهرسازی، معماری خدمات شهر با ۱۴ نفر، کارگروه پایداری زیست محیطی در زمینه بهداشت و محیط زیست با ۷ نفر، کارگروه انسجام اجتماعی و برابری در زمینه فرهنگی، اجتماعی، جوانان و بانوان با ۳۲ نفر و همچنین کارگروه حکمرانی و قانونگذاری در زمینه فعالیت های حقوقی و مدیریتی با ۱۰ عضو تشکیل شدند که در هر ۶ کارگروه به دلیل اهمیت موضوع گردشگری به این موضوع پرداخته خواهد شد.

نگاه غیر دولتی و غیر حاکمیتی به اتاق شکوفایی

مسعود نصرتی با قدردانی از همراهی و مشارکت نخبگان شهر رشت در برگزاری نشست اتاق شکوفایی شهر رشت، اذعان داشت: اتاق شکوفایی براساس عشق و علاقه و دموکراسی است و قرار نیست با نگاه مدیریتی درآن حضور داشته باشیم و این اتاق با همفکری نخبگان اداره خواهد شد.

شهردار رشت، با تاکید بر دوری از حساسیت های تند و گذرا یادآور شد: این اتاق با کارگروه های تعرفه شده دائماً برای رسیدن به نتیجه مطلوب در راستای توسعه شهر بحث و تبادل نظر خواهد داشت.

وی افزود: همه این جمع شدن ها فقط عشق و علاقه است و من نیز در جایگاه یک شهروند با عشق و علاقه برای اعتلای شهر رشت فعالیت خواهم داشت.نگاه غیر دولتی و غیر حاکمیتی است و ما به دنبال همدلی و همراهی هستیم.

نصرتی خاطرنشان کرد: سه جلسه بحث و گفتگو صورت گرفته و اگر باز هم به کلیات بپردازیم این جلسات از هم گسیخته خواهند شد.

شهردار رشت با تاکید بر اهمیت کار کردن با جمعی که لحظات برای آنان از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: اداره جلسه امروز با خود نخبگان خواهد بود و بنا به نظر آنان انتخابات رئیس و نائب رئیس خواهیم داشت.

نقش حساس و حیاتی اتاق شکوفایی

احمد رمضانپور نرگسی انتخاب هیئت رئیسه اتاق شکوفایی را بسیار حساس و حیاتی عنوان کرد و گفت: این اتاق در راستای سیاستگذاری، هدفگذاری و رسیدن به اهداف توسعه شهری است.

وی با تاکید بر ارائه لیست ۱۷۰ نفره برای برگزاری انتخابات براساس آیین نامه نانوشته گفت: انتخابات زمانی انجام خواهد شد که جمعیت شرکت کننده بهنصف به اضافه یک نفر برسد.

اتاق شکوفایی، اتاق عشق خواهد بود

اسماعیل حاجی پور نامگذاری اتاق شکوفایی را به اتاق عشق تعبیر کرد و گفت : در این اتاق نه به کسی مدال و نه به کسی جایزه خواهند داد.

وی با تاکید بر حضور بزرگان در این اتاق تصریح کرد: کسی حق ندارد منتی براین اتاق چرا که نزد خدا هیچ خدمتی بهتر از خدمت به مردم نیست.

این عضو شورا گفت: همه حرفهای ما باید در جهت توسعه شهر باشد، به عقب انداختن این جلسه حتی به یک روز به ضرر شهروندان و شهر رشت خواهد بود.

حاجی پور یادآور شد: در این اتاق عده ای با دادن ایده و نظرات کارشناسانه خود در راستای توسعه شهری، به عبارتی هئیت رئیسه شورا و شهردار خواهند شد.

نشست اتاق شکوفایی، یک هم اندیشی است

متین عاشوری سرپرست مدیریت نوسازی و تحول اداری شهرداری رشت نشست اتاق شکوفایی را یک نشست هم اندیشی دانست و اذعان داشت: براساس نظرسنجی انجام شده ۱۰۸ نفر اعلام آمادگی همکاری در ادامه کارگروه اتاق شکوفایی داشتند.

وی با اشاره به ارزش گذاری به حضور این جمع تصریح کرد: امروز حدود ۸۰ نفر از مجموع اعضای کارگروه ها حضور دارند. شایسته است تا روند رای گیری را براساس دستور کار این جلسه ادامه یابد.

انتخاب رئیس و نائب رییس اتاق شکوفایی

در ادامه رای گیری رئیس و نائب رئیس برگزار شد که از میان منتخبان دکتر فرشاد فقیه، دکتر سیمبر، مهندس الماسی، مهندس شگفت، خانم قنبری، خانم انساندوست و آقای پورآقایی، مهندس مرتضی شگفت از تعداد ۶۴ رای ماخوذه برای انتخاب رئیس به عنوان رئیس یا هماهنگ کننده و خانم انساندوست از میان ۶۹ رای ماخوذه با اخذ ۵۱ رای به عنوان نایب رئیس انتخاب شدند.

همچنین شایان ذکر است از هفته آینده به مدت سه هفته کارگروه ها جلسه تخصصی خواهند داشت و در هفته چهارم جلسه به صورت تلفیقی برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است که تابناک به زودی گزارش های متعددی در خصوص اتاق شکوفایی و کارکرد آن منتشر خواهد کرد و در این گزارش تنها به آنچه در سومین نشست این اتاق گذشته است را پرداخت.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار