استاد حوزه علمیه قم گفت: فضای مجازی و تلفن همراه جای صله رحم را نمی گیرد و این امر باید به صورت چهره به چهره باشد.
کد خبر: ۵۵۴۶۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 20 January 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین جواد محدثی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم در مصلای قدس، صله رحم را یک سنت و سبک زندگی اسلامی دانست و تاکید کرد: در اسلام بزرگ ترین ثواب برای کسی است که والدین سالخورده خود را تحت تکفل بگیرد و به آنها رسیدگی کند و آنها را در آسایشگاه نگذارد و افتخارش این باشد که خادم والدین خود است. 


وی بر انجام صله رحم، کمک و نیکی کردن به سالمندان و فقیران و نیازمندان و دردمندان و یتیمان و آسیب دیدگان در حوادث گوناگون، ستم نکردن به دیگران، دروغ نگفتن، پایبند بودن به وفای به عهد، انجام درست وظایف فرزندان نسبت به والدین، رعایت حقوق همسایگان، عیادت بیماران، کمک به معلولان و داشتن صداقت تاکید کرد و ثواب و برکات این اعمال را یادآور شد. 


استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به رابطه پروردگار و انسان اظهار کرد: اگر ما رابطه خوبی با خداوند متعال داشته باشیم ، باری تعالی نیز رحمت، نعمت و برکت خود را شامل بندگان خود می کند. 


محدثی خاطرنشان کرد: 4 محور؛ خداوند به عنوان رب، پیامبر بزرگوار اسلام(ص) به عنوان نبی، اسلام به عنوان دین و ائمه اطهار(ع) به عنوان پیشوایان دینی باید جهت دهنده در زندگی ما باشند. 


وی گفت: زندگی و اعمال ما در همه بُعدهای زندگی باید به گونه ای باشد که پیرو سیره رسول گرامی خدا(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشیم و به گونه ای عمل کنیم که ایشان از ما می خواهند. 


وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با سبک زندگی اسلامی بیان کرد: آیا زندگی ما به گونه ای که خداوند متعال، پیغمبر عظیم الشان اسلام(ص) و اهل بیت(ع) خواسته اند، می باشد؟ متاسفانه نمره ما از این جهت پایین است و به گونه ای نیست که مورد تایید ایشان باشد. 


محدثی هم چنین با اشاره به 5 جمادی الاول، سالروز میلاد خجسته حضرت زینب کبری(س) که روز پرستار نیز نامیده می شود، اظهار کرد: باید از سیره و زندگانی حضرت زینب کبری(س) در یاری رساندن به دیگران درس بگیریم. 


استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر چنان باشیم که خداوند بلندمرتبه و پیامبر بزرگوار خدا(ص) از ما می خواهند، به طور حتم مقدرات خلقت نیز به نحوی خواهد بود که ما دوست داریم. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار