عضو شورای شهر کرمانشاه از اجرای پروژه ساماندهی و مهار آب‌های سطحی شهر کرمانشاه در بیش از ۱۸۵ نقطه شهر خبر داد.
کد خبر: ۵۵۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ 20 January 2018

به گزارش  تابناک به نقل ازایسنا ، سالار احمدزاده در نشست با مسئولان محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد کرمانشاه که امروز (۳۰ دی) برگزار شد، گفت: برای کاهشمعضلات محیط زیستی شهر کرمانشاه اقدامات خوبی انجام شده که از مهمترین آن‌ها باید به ساماندهی آبشوران اشاره کرد که اکنون در چند نقطه از شهر با پیشرفت خوبی در حال انجاماست.

وی ادامه داد: تا چند دهه قبل تنها کاری که برای ساماندهی آبشوران انجام می‌شد لایروبی آن بود، اما اکنون جداسازی فاضلاب از این رودخانه نیز در دستور کار است.

عضو شورای شهر کرمانشاه از مهار آب‌های سطحی به عنوان دیگر اقدام انجام شده یاد کرد و گفت: گاهی آبگرفتگی برخی معابر با مشکلات محیط زیستی همراه بود.

احمدزاده با بیان اینکه اکنون پروژه هدایت آب‌های سطحی در بیش از ۱۸۵ نقطه شهر اجرا شده، تاکید کرد: اگرچه هنوز بخشی از کار باقی مانده، اما در بسیاری از نقاطی که در گذشتهمشکل داشتیم دیگر تجمع آب نداریم.

وی تاکید کرد: کار دیگری که برای مقابله با آلودگی هوای کرمانشاه انجام شد توسعه فضای سبز و کمربند سبز اطراف شهر بود که بزرگترین اقدامی که در این زمینه در حال انجام است.ایجاد پارک ۲۵۰ هکتاری در سراب قنبر است.

به گفته عضو شورای شهر کرمانشاه، این پارک حدود ۱.۵ سال قبل کلنگ زنی شد و اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم ظرف یک یا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این پارک باعث می‌شود از بار ترافیکی تاقبستان واقع در شمال شهر کاسته شود.

وی گفت: اگرچه اجرای کمربند سبز به کاهش ریزگرد‌ها کمک می‌کند، اما مهار ریزگرد‌ها کار ملی نیاز دارد که حداقل بتوانیم جلوی پیشرفت آن را بگیریم.

احمدزاده به وضعیت مدیریت پسماند‌ها در شهر کرمانشاه هم اشاره داشت و خاطرنشان کرد: روزانه حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن زباله در کرمانشاه تولید می‌شود که تمام آن توسط شرکتبازیافت کرمانشاه مدیریت می‌شود.

وی با بیان اینکه کرمانشاه اولین استانی بود که تجهیزات بازیافت نخاله‌های ساختمانی را وارد کرد، یادآور شد: قرار است محل سایت بازیافت نخاله‌های ساختمانی کرمانشاه در ضلعشرقی کارخانه پسماند ایجاد شود.

عضو شورای شهر کرمانشاه بر لزوم توسعه پایدار جاذبه‌های محیط زیستی و مناطق طبیعی کرمانشاه هم تاکید کرد و ادامه داد: باید بتوانیم از این محل جذب توریست داشته باشیم.

احمدزاده از آمادگی شورای شهر و شهرداری برای حمایت از مسائل زیست محیطی کرمانشاه هم خبر داد.

 ن
* گیرند

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار