مدیرکل منابع طبیعی استان، از توزیع رایگان ۷۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی، بین روستائیان و جنگل نشینان این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴ 27 January 2018
به گزارش پایگاه خبری تابناک، به نقل از کانال اطلاع رسانی منابع طبیعی لرستان، شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: به منظور جلوگیری از قطع درختان و جهت استحمام روستائیان و جنگل نشینان، ۷۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به صورت رایگان بین آنها توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تغییر الگوی مصرف سوخت و حفاظت از جنگلها، از برنامه های سازمان جنگلها و این اداره کل می باشد اظهار داشت:در راستای حفظ ذخایر ژنتیکی ، کاهش فشار بر جنگلها، جلوگیری از قطع درختان، سوق دادن روستائیان و جنگل نشینان به استفاده از انرژی‌های پاک و زمینه سازی برای بهره گیری از سوخت فسیلی، این کار صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی  و آبخیزداری استان  با بیان اینکه تغییر الگوی مصرف سوخت و حفاظت از جنگلها، از برنامه‌های سازمان جنگلها و این اداره کل است، افزود: در راستای حفظ ذخایر ژنتیکی، کاهش فشار بر جنگلها، جلوگیری از قطع درختان، سوق دادن روستائیان و جنگل نشینان به استفاده از انرژی‌های پاک و زمینه سازی برای بهره‌گیری از سوخت فسیلی، این کار صورت گرفته است.

نجفی عنوان کرد: منابع طبیعی لرستان، این تعداد آبگرمکن خورشیدی را به صورت رایگان در اختیار خانواده‌های پنج روستا درحوزه پایلوت پروژه منارید درب آستانه شهرستان های دورود، خرم‌آباد، الیگودرز، نورآباد و پلدختر قرار داده است.

وی در پایان یادآور شد: برای خرید و توزیع این آبگرمکن ها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار