مدیرکل ورزش‌وجوانان لرستان از افتتاح خانه جوانان شهرستان الیگودرز طی دهه مبارک فجر امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۵۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴ 29 January 2018
علی‌یاور عزیزپور مدیرکل ورزش‌وجوانان لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک پیشاپیش دهه مبارک فجر، اظهار کرد: قطعا پیشرفت‌های اتفاق‌افتاده حال حاضر مدیون تلاش و جان‌فشانی‌های فجرآفرینان است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نسبت به سنوات گذشته اداره کل ورزش‌وجوانان لرستان از روند رو به رشد خوبی برخوردار بوده و این مهم از ارزیابی شاخص‌ها که توسط دستگاه‌های بالادستی صورت می‌گیرد به خوبی نمایان است.

مدیرکل ورزش‌وجوانان لرستان با اشاره به رشد بالای اعتبارات عمرانی این دستگاه، بیان داشت: از نظر اعتبارات ملی، استانی و ملی استانی در بخش عمرانی شاهد روند صعودی این اعتبارات بودیم به‌نحوی‌که از 21 میلیارد تومان اعتبار عمرانی سال 93،  اکنون میزان آن به 81 میلیارد تومان افزایش یافته است.

عزیزپور تصریح کرد: همین‌طور در بخش اعتبارت جاری این روند صعودی مشهود است، به‌گونه‌ای که میزان اعتبارت جاری امسال 6 میلیارد و 800 میلیون تومان در نظر گرفته شده و نسبت به سال 93 پیشرفت سه برابری داشته است.

وی مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد دستگاه‌های ورزشی را تعداد ورزشکار سازمان‌یافته عنوان کرد و افزود: لرستان دارای 43 هزار و 874 ورزشکار سازمان یافته بوده که پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان سال به 48 هزار نفر نیز برسد.

مدیرکل ورزش‌وجوانان لرستان از کسب بیش از یک هزار و 100 عنوان قهرمانی طی سال جاری خبر داد و گفت: این عناوین در حوزه‌های ملی، بین‌المللی، آسیایی و جهانی توسط ورزشکاران لرستانی کسب شده‌است.

این مسوول یادآور شد: میزبانی مسابقات از دیگر شاخص‌های ارزیابی عملکرد بوده که خوشبختانه طی سال‌های اخیر از 56 عنوان میزبانی امسال به 96 مورد میزبانی رسیده‌ایم.

عزیزپور با ابراز اینکه بیش از 500 هیات ورزشی در لرستان فعال بوده، خاطرنشان کرد: سال 93 مبلغ 970 میلیون تومان، سال 94 مبلغ یک میلیارد و 448 میلیون تومان، سال 95 مبلغ یک میلیارد و 868 میلیون تومان و امسال نیز مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون تومان به هیات‌های ورزشی استان کمک مالی شده‌است.

وی تاکید کرد: خیرین همواره حضور فعالی در ساخت و تکمیل پروژه‌های ورزشی داشته‌اند، به‌نحوی‌که  امسال ساخت و تکمیل پروژه‌هایی همچون مجموعه ورزشی شهدای رشنو شهرستان کوهدشت، خانه کشتی و خانه جودو شهرستان بروجرد، سالن باستانی شهرستان ازنا و تجهیز خوابگاه ورزشی شهرستان کوهدشت را مورد کمک مالی خود قرار دادند.

مدیرکل ورزش‌وجوانان لرستان با اشاره به کمک 8 و نیم میلیارد تومانی بخش خصوصی در ساخت پروژه‌های ورزشی استان، اظهار داشت: احداث استخر شنا شهرستانهای ازنا، دورود و خرم‌آباد و همچنین احداث سلف سرویس شهرستان بروجرد از جمله پروژه‌های انجام شده توسط بخش خصوصی است.

عزیزپور با بیان اینکه متاسفانه سرانه ورزشی استان پائین بوده، افزود: با این وجود طی سال‌های اخیر تلاش شده که این سرانه تا حدودی بالا رود، در حال حاضر سرانه ورزشی استان هفت سانتی‌متر نسبت به گذشته افزایش یافته و با افتتاح سالن دومیدانی طی دهه فجر امسال این سرانه یک سانتی‌متر دیگر افزایش می‌یابد.

وی از افتتاح خانه جوانان شهرستان الیگودرز در دهه مبارک فجر امسال خبر داد و گفت: تلاش می‌شود با رفع موانع در سایر شهرستان‌ها نیز خانه جوانان را احداث نماییم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار