روز گذشته بیش از 170 نفر از نیروهای خدماتی شهرداری بروجرد برای چندمین بار و در اعتراض به عدم پرداخت حقوق چند ماه خود تجمع اعتراضی برگزار کردند؛ کارگرانی که در تجمع های خود ضمن تأکید بر غیر سیاسی بودن اعتراض، نزدیک بودن سال جدید و مشکلات معیشتی خود را به مسئولان یادآوری می کنند، اما گویا قرار نیست کسی مشکل آنها را درک و حل کند!
کد خبر: ۵۵۹۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴ 29 January 2018
اصرار مسئولان بروجرد به اعتصاب کارگران پیش از عید!روز گذشته بیش از 170 نفر از نیروهای خدماتی شهرداری بروجرد برای چندمین بار و در اعتراض به عدم پرداخت حقوق چند ماه خود تجمع اعتراضی برگزار کردند؛ کارگرانی که در تجمع های خود ضمن تأکید بر غیر سیاسی بودن اعتراض، نزدیک بودن سال جدید و مشکلات معیشتی خود را به مسئولان یادآوری می کنند، اما گویا قرار نیست کسی مشکل آنها را درک و حل کند!

به گزارش «تابناک»، ماجرای اعتراض های دنباله دار کارگران شهرداری بروجرد به تجمع روز گذشته محدود نمی شود و آنها در ماه و سال های گذشته نیز بارها تجمع برگزار کردند؛ معترضینی که اعتقاد دارند بیش از 8 ماه است حقوق و مزایای آنها از سوی مدیران شهری پرداخت نشده است و کسی نیز پیگیری مشکل آنها بر عهده نمی گیرد.

همانطور که اشاره شد، بررسی سابقه اعتراض این کارگران و مشکلات مالی آنها به ماه های اخیر ختم نمی شود و این افراد در اواخر سال گذشته نیز نسبت به عدم پرداخت حقوق و مزایای خود اعتراض کرده بودند.

اواخر اسفندماه سال 95 و در حالی که نیروهای خدماتی شهرداری بروجرد در اعتراض به عدم پرداخت حقوق 6 ماهه خود تجمع برگزار کردند و تصمیم گرفتند که زباله های شهر را جمع آوری نکنند، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در صحن علنی مجلس نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و لزوم پرداخت معوقات این کارگران را از سوی مسئولان مربوطه متذکر شد.

به رغم پرداخت با تأخیر معوقات کارگران شهرداری بروجرد در سال گذشته و امیدواری برای عدم تکرار این مشکل در سال جدید، شرایط مشابه با سال گذشته این بار با وضعیت بدتر تکرار شد و در حال حاضر که کمتر از دو ماه به پایان سال باقی مانده است، نزدیک به 100 کارگر این نهاد خدماتی شهرستان بروجرد بیش از 8 ماه حقوق عقب مانده دارند.

مسئولان شهرداری بروجرد در حال حاضر مشکل موجود را مربوط به شورای شهر دوره چهارم و مدیریت قبلی شهرداری بروجرد می دانند و با این عذر تلاش می کنند از زیر بار مسئولیت پرداخت معوقات این افراد سر باز بزنند.

در همین رابطه اشرف چگنی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر به رسانه ها گفت: ا انتخاب سرپرست شهرداري از سوي شوراي پنجم دراين مدت هرماه پرداخت حقوق کارگران انجام شده و برغم پرداخت اين تعداد حقوق هم اکنون کارگران و کارمندان شهرداري بروجرد هشت ماه حقوق معوقه دارند.

اشرف چگني عمده ترين معظل شهرداري بروجرد را افزايش نيرو دانست و بيان کرد: چارت سازماني شهرداري بروجرد بيين 691 الي 803 نيرو تعيين شده درحالي که در حال حاضر يک هزارو 400 کارمند و کارگر در اين نهاد عمومي غير دولتي مشغول هستند و ازاين تعداد نيز فقط 80 تن نيروي خدماتي است.

این عضو شورای شهر بروجرد جدا از اینکه مشکل معوقه های کنونی کارگران را مرتبط با تیم مدیریتی گذشته دانست و وعده مشخص و نوید بخشی برای حل مشکل نداد، بلکه خبر ناراحت کننده دیگری را بیان کرد که ناظر به حضور نیروی مازاد در این سازمان خدماتی شهرستان بروجرد و به احتمال زیاد اخراج آنها است.

یکی از کارگران خدمات شهری شهرداری بروجرد در رابطه با مشکلی که برای آنها پیش آمده است به «تابناک»، گفت: شرایط ما تقریباً هر سال به همین شکل است و شهرداری بر اساس روال قانونی حقوق و مزایای ما را پرداخت نمی کند. سال گذشته 6 ماه حقوق عقب افتاده داشتیم که تنها بخشی از آن آنهم بعد از پایان سال به ما پرداخت شد و ما عید سال گذشته را با شرمندگی در برابر خانواده هایمان سپری کردیم.

وی افزود: در سال جدید هم من و همکارانم بین 7 تا 11 ماه حقوق عقب مانده داریم که بخشی از آن مرتبط با سال جدید و بخشی نیز از سال گذشته باقی مانده است. مسئولان در پاسخ به اعتراض های ما تأکید دارند که این مشکل مربوط به مدیریت قبلی است و اعتبارات لازم برای پرداخت حقوق شما را نداریم.

این کارگر شهرداری تهران با تأکید بر اینکه جمعیت ما نزدیک به 170 نفر است، گفت: اکثر ما از نیروهای خدماتی شهرداری هستیم که وظیفه جمع کردن زباله ها و تمیز کردن شهر را بر عهده داریم و در حال حاضر به رغم عدم پرداخت حقوق وظیفه خود را تمام و کمال انجام می دهیم، البته از این هم می ترسیم که اگر کار خود را انجام ندهیم ما را اخراج کنند.

بنابر مواردی که به آن اشاره شد، هنوز چند هفته ای از نا آرامی های شهرهای کوچک و متوسط کشور نگذشته است، گویا مسئولان و مدیران اجرایی کشور خسارت های آن را فراموش کرده باشند. از این رو بر این مهم تأکید داریم که در سخنان و رفتار آنها نشانه هایی برای کاهش آلام و رنج های مردم به ویژه قشر کارگری دیده نمی شود.

اینکه 170 کارگر خدماتی تنها در یک نهاد مثل شهرداری بروجرد ماه ها حقوق نگرفته باشند و به اعتراض های آنها نیز ترتیب اثر داده نشده باشد، موضوعی است که این ظن را ایجاد می کند که برخی از وقوع چنین حوادثی استقبال می کنند. باید منتظر بود و دید این اعتراضات صنفی تا کجا ادامه خواهد یافت و چه پیامدهای نامطلوبی را متوجه این شهر استان لرستان خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار