مدیر امور اراضی جهادکشاورزی لرستان گفت: 393 طرح تغییرکاربری غیرمجاز اراضی در استان طی 9 ماهه نخست امسال شناسایی شد.
کد خبر: ۵۵۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱ 30 January 2018
علی خادمی مدیر امور اراضی جهادکشاورزی لرستان، با اشاره به اینکه هفتم بهمن سالروز تشکیل سازمان امور اراضی بوده، اظهار کرد: مهمترین وظیفه این سازمان حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی موجود است.

وی خاطرنشان کرد: لرستان دارای 800 هزار هکتار اراضی زراعی است که سازمان امور اراضی متولی نظم‌بخشیدن به اموراتی همچون تغییرکاربری اراضی، برخورد با متخلفین و همچنین ثبت و ساماندهی اسناد این اراضی است.

مدیر امور اراضی جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه چهار منطقه از اهمیت حفظ اراضی برخوردار بوده، بیان داشت: حاشیه شهرها، حاشیه مناطق خوش آب‌وهوا، حاشیه روستاهای بزرگ و حاشیه جاده‌های مواصلاتی چهار نقطه حساس حفظ کاربری هستند.

خادمی تصریح کرد: لرستان به دلیل داشتن نظارت بسیار نسبت به سایر استان‌ها در بحث تغییرکاربری اراضی دچار بحران جدی نیست.

این مسوول از تماس یک هزار و 200 لرستانی با سامانه 131 امور اراضی طی 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: 683 تماس مربوط به دریافت مشاوره‌هایی همچون شرایط تشکیل پرونده و تغییرکاربری بوده و مابقی تماس‌ها در راستای اعلام تغییرکاربری‌های غیرمجاز بوده است.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون 393 طرح تغییرکاربری غیرمجاز شناسایی شده که به آن‌ها اخطارات لازم داده شد، از این تعداد 97 طرح به اخطارها توجه نکردند که به عنوان متهم به محاکم قضایی معرفی شدند.

مدیر امور اراضی جهادکشاورزی لرستان با اشاره به صدور 88 رای قلع‌وقمع طی این 9 ماهه امسال، افزود: بیشترین این رای‌ها در بحث خانه باغ‌ها، ویلاها و حصارکشی در مناطقی همانند قلعه سنگی خرم‌آباد و روستاهای بروجرد بوده است.

خادمی از واریز بیش از 3 میلیارد ریال عوارض تغییرکاربری به حساب خزانه گفت و عنوان داشت: گفتنی است طی 9 ماهه نخست امسال با تغییرکاربری 113 هکتار از اراضی کشاورزی استان موافقت به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار