کد خبر: ۵۶۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 03 February 2018
رییس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها گفت: در چند ماه گذشته نیروی هوافضای سپاه همکاری بسیار خوبی با ما داشته‌اند به طوری که قرار شده یک فروند هواپیما با تجهیزات در اختیار مرکز باروری ابرها قرار بگیرد.

فرید گلکار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پشتیبانی و حمایت نیروی هوافضای سپاه گفت: تجهیز هواپیمایی که سپاه قرار شده در اختیار مرکز باروری ابرها قرار دهد در حال انجام است و باید صراحتا اعلام کرد که نیروهای سپاه به صورت شبانه‌روزی برای این موضوع مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: اگر قرار بود مراحل کار به صورت معمول پیش رود بیش از چهار ماه زمان می‌برد اما پیش بینی می‌شود تا انتهای بهمن‌ماه این هواپیما آمادگی کامل را برای باروری ابرها به دست آورده است.

رییس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها با اشاره به دو هواپیمای مرکز باروری ابرها، گفت: به دلیل کمبود و نقدینگی نتوانستیم در زمان مقرر مواد لازم تجهیز هواپیماها را دریافت کنیم و اگر قرار باشد اکنون این کار انجام شود کار بعد از عید موکول خواهد شد.

به گفته گلکار البته در شرایط فعلی نیز اقدامات لازم را برای تجهیز این دو هواپیما انجام می‌دهیم. در مورد هواپیمای سپاه نیز باید گفت با توجه به این‌که این کار جدید است نمی‌توان زمان دقیقی نسبت به تکمیل هواپیما اعلام کرد.

وی در خصوص بودجه مرکز باروری ابرها اظهار کرد: تاکنون نقدینگی بسیار کم بود و با توجه به این‌که باروری ابرها دارای شرایط خاصی است باید در زمان مورد نظر کار انجام شود که تاکنون شرایط این کار مهیا نبود اما در حال حاضر تمام 9 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز در این زمینه تخصیص یافته است.

رییس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها با اشاره به کمبود آب مصرفی در کشور در تمام بخش‌ها گفت: لازم است در این شرایط به مدیریت مصرف و عرضه توجه بیشتری شود.

گلکار ادامه داد: یکی دیگر از کارهایی که در این شرایط می‌توان انجام داد اجرای پروژه‌های باروری ابرها است اما باید به این مساله توجه کرد که نباید در مورد مساله تخصصی باروری ابرها افرادی که تخصص کافی ندارند اظهارنظر و شایعاتی را منتشر کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار