کد خبر: ۵۶۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲ 06 February 2018
عرضه دلار دولتی با قیمت ۴۶۲۴ تومان در دو صرافی خیابان فردوسی باعث تجمع مردم برای خرید دلار شده است.

به گزارش ایلنا، عرضه دلار دولتی با قیمت ۴۶۲۴ تومان در دو صرافی خیابان فردوسی باعث تجمع مردم برای خرید دلار شده است که نشان از بازار داغ خرید دلار در روز‌های آشفته بازار ارز دارد.

یکی از صرافان فروشنده دلار دولتی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: هر فرد تا سقف دو هزار دلار با ارائه کارت ملی می‌تواند دلار دریافت کند و عمدتا متقاضیان سقف مبلغ را خریداری می‌کنند.

یکی دیگر از صرافی‌های عرضه کننده دلار دولتی تا سقف ۱۰ هزار دلار با ارائه کارت ملی دلار را با قیمت ۴۶۲۹ تومان عرضه می‌کند که باعث ایجاد صفی طولانی شده است و برخی از دلالان بازار ارز در کنار مردم در این صف حضور دارند.

صف

هم اکنون هر دلار مسافری ۴۶۰۹ تومان قیمت دارد و با ارائه پاسپورت قابل دریافت است.

همچنین قیمت خرید دلار در بازار آزاد با ۳۰ تا ۷۰ تومان کاهش قیمت به ۴ هزار و ۷۲۰ تومان رسیده است.

قیمت فروش هر دلار نیز با ۲۰ تومان کاهش به ۴ هزار و ۱۰ تومان رسیده است. به گفته صرافان این کاهش قیمت باعث شده تا افرادی که در دلار سرمایه گذاری کرده بودند از ترس کاهش قیمت بیشتر، موجودی دلار خود را در چند بخش به فروش برسانند.

صف ۲

یکی از فعالان بازار آزاد دلار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به کاهش قیمت دلار گفت: تا ۲۲ بهمن ماه قیمت دلار به صورت آرام کاهش پیدا می‌کند و پس از آن دلار به یک ثبات نسبی می‌رسد، اما دیگر دلار به زیر ۴ هزار و ۲۰۰ تومان نخواهد رسید چرا که سیاست بانک مرکزی تداوم عرضه به طوری است که دلار در یک محدوده قیمتی همواره ثابت بماند.

در این میان علاوه بر کاهش قیمت محسوس دلار نسبت به روز گذشته، یورو نیز رفتار مشابهی دارد؛ به طوری که هر یورو با ۱۷۰ تومان کاهش قیمت به ۶ هزار و ۳۰ تومان رسیده است و هر فرد با ارائه کارت ملی می‌تواند تا سقف ۳ هزار یورو دریافتی داشته باشد. 

همچنین قیمت خرید یورو به ۵۸۷۰ تومان رسیده است.

در همین خصوص فعالان بازار معتقد هستند قیمت یورو تا ۵ هزار و ۸۰۰ تومان در روز‌های آتی در صورت تداوم عرضه کاهش پیدا خواهد کرد.

صف ۱

موجودی دلار در اکثر صرافی‌ها به دلیل متقاضی بسیار زیاد برای خرید در ساعت ۱۴ به اتمام رسید.

فروش دلار دولتی در یک صرافی دیگر در خیابان فردوسی در حال حاضر همچنان ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار