کد خبر: ۵۶۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶ 08 February 2018
صدراعظم آلمان امروز پنجشنبه به خاطر توافق با حزب چپ میانه سوسیال دموکرات برای تشکیل یک "ائتلاف بزرگ"، از جانب مقامات حزب محافظه‌کاران خود مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که رهبری حزب اتحادیه دموکرات مسیحی را بر عهده دارد، در جریان توافقی که روز چهارشنبه با حزب سوسیال دموکرات برای تشکیل یک ائتلاف بزرگ داشت، وزارت دارایی پرقدرت آلمان را به سوسیال دموکرات‌ها واگذار کرد.

این توافق چهار ماه پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی که هیچ یک از دو حزب نتوانستند حمایت کافی را به دست آوردند، تحقق یافت.

کریستین فون اشتتن، یکی از قانونگذاران حزب اتحادیه دموکرات مسیحی که نماینده منافع تجاری این حزب است، گفت: به نظر من تشکیل کابینه با اتفاقاتی که اخیرا افتاده، یک اشتباه سیاسی است. این اقدام به ویژه با واگذار کردن وزارت دارایی، یک اشتباه محسوب می‌شود.

واگذاری وزارت دارایی بیانگر بهای سنگینی است که محافظه‌کاران برای تجدید ائتلاف با حزب سوسیال دموکرات که از سال ۲۰۱۳ میلادی در آلمان در دولت ائتلافی بوده و همچنین تضمین چهارمین دور از صدراعظمی مرکل پرداخت کرده‌اند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و رهبر حزب اتحادیه دموکرات مسیحی، هورست سیهوفر، رهبر حزب اتحادیه سوسیال مسیحی و مارتین شولتس، رهبر حزب سوسیال دموکرات پس از مذاکرات ائتلافی برای تشکیل یک دولت ائتلافی جدید در برلین بیانیه‌ای صادر کردند.

روزنامه پرفروش بیلد در تیتر صفحه اول خود نوشت: "مرکل فروخته شد"، "صدراعظمی به هر قیمتی" و "مرکل دولت را به حزب سوسیال دموکرات هدیه کرد".

بر اساس این توافق ائتلافی حزب سوسیال دموکرات هم‌چنان کنترل وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری و وزارت کار را بر عهده خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار