کد خبر: ۵۶۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳ 15 February 2018
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: یکی از برجستگی‌های مرجعیت در دوران معاصر، احیای فاطمیه است.

به گزارش خبرگزاری فارس آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی در درس خارج خود پیرامون ایام فاطمیه و حضرت زهرا (س) اظهار کرد: چند سالی است ایام فاطمیه یک جوش و خروشی و یک شکوهی پیدا کرده و مراجع بزرگوار در این مسئله واقعاً سنگ تمام گذاشته‌اند.

وی بیان کرد: یکی از برجستگی‌های مرجعیت در این دوران معاصر در همین قضیه است که مراجع در این میدان وارد شدند و فاطمیه را احیا کردند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه طلبه‌ها واقعاً باید نسبت به فاطمیه و احیای آن هر کدام به سهم خود نقشی داشته باشند، تصریح کرد: مبادا از این قافله عقب بمانیم و فقط فرض کنیم حالا اگر دعوت کردند ما را برای مجلسی که حضور پیدا کنیم، نه در خانواده‌ی خودمان، فامیل خودمان، شهر و محل خودمان، تلاش کنیم غیر از آن این روایات بسیار عجیبی که راجع به حضرت زهرا (س) وارد شده در این‌ها کار کنیم، کتاب بنویسیم، شخصیت این حضرت هرا را به اندازه‌ی وُسع خودمان درک کنیم و این را بیان کنیم.

وی با تأکید بر اینکه احیای فاطمیه برای حفظ دین و تشیع و آماده شدن مردم برای ظهور حضرت ولیعصر (عج) لازم است بیان کرد: اگر بخواهیم تکامل وجودی و تقرب إلی الله پیدا کنیم راه مهم آن از طریق حب فاطمه و خدمت به حضرت زهرا (س)، اقرار به شخصیت و حب ایشان در دل ما هست.

فاضل‌لنکرانی اضافه کرد: به دستور بزرگان و مراجع این فاطمیه را دنبال کنید، مبادا وسوسه‌هایی بیاید که مگر صد سال پیش این خبر‌ها بوده؟ نه، مگر ۱۰۰ سال پیش این دشمنی‌ها با اسلام بوده؟ مگر ۱۰۰ سال پیش این دشمنی‌ها با اهل‌بیت بوده، اصلاً فرض کنیم نبوده، ۱۰۰ سال پیش نرفتند سراغ فهم شخصیت حضرت زهرا، حالا هم نباید برویم؟ تا قیامت هم نباید برویم، این چه استدلالی است، چه حرفی است؟ ۱۰۰ سال پیش مگر این روضه‌خوانی‌ها بوده، این دهه‌ای‌ها بوده، این حرف‌های درستی نیست ما هنوز در متون دینی و معارفی‌مان اینقدر معارف و حقایق داریم که هنوز مجال نشده بر اینکه این‌ها باز بشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار