مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از آغاز توزیع نهال درختان میوه در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۶۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 23 February 2018
هادی سپهوند مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تهیه نهال جهت استفاده بهره برداران بر اساس کار کارشناسی شده و با توجه به شرایط آب و هوایی و نیاز سنجی استان و بر اساس تجربیات سال‌های گذشته انجام گرفته است. 

وی افزود: بر همین اساس تلاش شده استفاده از انواع نهال میوه که از ارقام زودرس و دیرگل باشند در اولویت کاری مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان قرار گیرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: بهره برداران و یا متقاضیان احداث باغ بایستی به این نکته مهم توجه داشته باشند که نهال مورد نیاز خود را از مکان‌هایی تهیه نمایند که این نهال‌ها دارای گواهی بهداشت و یا سلامت از مدیریت حفظ نباتات استانها، شناسه‌دار و دارای لیبل و فاکتور باشند.  

سپهوند تصریح کرد: انواع نهالی‌هایی که توسط متقاضیان در تمام شهرستان‌های استان کشت می‌شود و دارای یارانه بوده شامل گردو پیوندی، سیب با پایه رویشی، انواع مرکبات، بادام، گلابی، گیلاس، آلبالو، زردآلو، آلو، انار و انگور هستند.

 وی ادامه داد: مبالغ پرداخت یارانه بر اساس دستورالعمل معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی برای هر نوع در خت متفاوت بوده و شرط پرداخت آن هم وجود سطح سبز و پس از تأئید مدیریت جهادهای کشاورزی شهرستان‌ها به متقاضیان و یا باغداران قابل پرداخت است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در سال گذشته حدود 650 هزار اصله نهال انواع درختان میوه در استان توزیع شده و در سال جاری با احتساب کاشت درختان میوه در اراضی شیب دار و کم یازده  پیش‌بینی می‌شود که توزیع نهال برای اولین بار در استان لرستان به حدود یک میلیون اصله نهال برسد.

 سپهوند عنوان کرد: بهره برداران می‌توانند در سراسر استان به مکان‌هایی که مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها برای توزیع نهال مشخص کرده‌اند مراجعه و با نظارت کارشناسان مسئول باغبانی شهرستان‌های مربوطه نسبت به تهیه نهال مورد نظر اقدام نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار