رئیس مدیریت بهداشت و بیماری‌های طیور دامپزشکی لرستان از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در پلدختر خبر داد.
کد خبر: ۵۷۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶ 28 February 2018
عزیزاله نورالهی رئیس مدیریت بهداشت و بیماری‌های طیور دامپزشکی لرستان، با اعلام خبری مبنی بر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان پلدختر، اظهار کرد: روز گذشته گزارشی از تلفات طیور در پلدختر به سازمان دامپزشکی لرستان ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: گزارش حاکی از تلفات طیور در روستای چشمه‌شیرین از توابع بخش مرکزی پلدختر بود که بلافاصله اکیپی به منطقه اعزام شد.

رئیس مدیریت بهداشت و بیماری‌های طیور دامپزشکی لرستان با اشاره به معدوم‌سازی 700 قطعه طیور در روستای چشمه‌شیرین، بیان داشت: این تعداد طیور به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مبتلا شده بودند که پس از شناسایی توسط ستاد آنفلوانزای استان بلافاصله معدوم سازی شدند.

نورالهی تصریح کرد: ستاد مقابله با آنفلوانزای استان که متشکل از محیط‌زیست، منابع طبیعی، امور دام جهادکشاورزی، بهداشت‌محیط، علوم پزشکی و اداره‌کل دامپزشکی بوده نظارت‌های ویژه‌ای در طول سال در راستای جلوگیری از این بیماری در استان داشتند.

وی با ابراز اینکه طی 9 ماهه گذشته این نخستین کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در لرستان بوده، افزود: خوشبختانه با اقدام سریع پرندگان مبتلا معدوم شدند.
 
 
 
 
 
 
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار