کد خبر: ۵۷۳۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 02 March 2018
مطالعه‌ای که در آمریکا و طی 50 سال انجام شده ‌است، نشان می‌دهد که افراد چاق، زندگی کوتاه‌تری داشته و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در آن‌ها بسیار بالاتر است.

به گزارش ایسنا به نقل از مجله JAMA Cardiology، حدود 200 هزار شرکت‌کننده در این مطالعه بوده‌اند و افرادی که اضافه‌وزن داشته و یا از چاقی رنج می‌بردند، نسبت به افرادی که BMI نرمال داشتند، نارسایی قلبی و بیماری‌های قلبی بیشتری را تجربه می‌کردند.

این نتایج نشان می‌دهند که چاقی با طول‌عمر کوتاه‌تر و خطر افزایش بیماری و مرگ در اثر بیماری‌های قلبی‌عروقی همراه‌ است و اضافه‌وزن با طول‌عمر مشابه وزن طبیعی همراه بوده، ولی خطر ابتدا به بیماری‌های قلبی‌عروقی در سنین پایین‌تر را افزایش می‌دهد.

یافته‌های فوق از این لحاظ اهمیت فراوانی دارد که در سال‌های اخیر، اختلاف‌نظر در مورد پیامدهای سلامتی در خصوص اضافه‌وزن وجود داشته‌اند که دلیل آن نتایج مطالعاتی است که نرخ مرگ‌ و میر مشابه و یا پایین‌تر را در افراد واجد اضافه‌وزن در مقایسه با افراد با وزن طبیعی را نشان می‌دهد. با این‌ حال، مطالعات قبلی، سن ابتلا به اضافه‌وزن و مدت بیماری‌های قلبی‌عروقی (CVD) را در نظر نگرفته‌اند.

محققان تعداد سال‌هایی که هر یک از شرکت‌کنندگان با هر نوع بیماری قلبی زندگی کرده‌ بودند را با معیار BMI آن‌ها طی سال‌های 1964 تا 2015، مقایسه نموده و مشاهده کردند که چاقی با طول‌عمر کوتاه‌تر و همچنین گذراندن درصد بزرگ‌تری از زندگی با بیماری‌های قلبی‌عروقی (CVD) همراه است.

درواقع، به اعتقاد دانشمندان، ارتباط اضافه‌وزن با طول‌عمر شبیه به وزن نرمال است، ولی به‌بهای گذراندن درصد بزرگ‌تری از زندگی با خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی تمام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار