کد خبر: ۵۷۶۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 10 March 2018
یکی از مراجع تقلید گفت: شبکه‌های مجازی در زمینه ترویج فساد غوغا می‌کنند و ما باید بدون اینکه حالت انفعالی بگیریم، به میدان بیاییم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در مراسم افتتاح استودیو 110 مرکز رسانه‌ای ولایت که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) برگزار شد با اشاره به جایگاه حضرت زهرا (س) اظهار کرد: احادیث مربوط به مقام‌های این بانوی بزرگوار در کتاب‌های اهل سنت نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس روایتی که در کتاب‌های اهل سنت هم آمده است خداوند با غضب حضرت زهرا (س) خشمگین می‌شود و با رضایت این بانوی بزرگوار هم راضی خواهد شد.

این مرجع تقلید افزود: حضرت زهرا (س) برترین بانوی بهشتی است و مقام‌های این بانوی بزرگوار بالاتر از آن است که ذکر شود، زندگانی حضرت زهرا (س) برای همه ما الگو و اسوه است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی زندگی ساده حضرت زهرا (س) را برای همگان الگو دانست و تصریح کرد: اگر به دنبال آرامش و نجات در روز قیامت باشیم، باید از زندگی این بانوی بزرگوار الگو بگیریم.

وی ادامه داد: بخش اعظمی از سرمایه‌های دنیا در زرق و برق هزینه می‌شود، امیدواریم که زندگی حضرت زهرا (س) را الگو بگیریم و زندگی این بانوی بزرگوار برای همه ما سرمشق باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: شیعه در تدوین علوم اسلامی نقش زیادی داشت، باید این نقش را در علومی همچون عقاید، کلام، تفسیر، رجال، طب و فلسفه روشن کنیم، گروه عظیمی در این زمینه مشغول به کار شدند و کتاب‌هایی را در این خصوص به نگارش درآوردند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به نقش بانوان شیعه در طول تاریخ اظهار کرد: این بانوان در دوره‌های مختلف کارهای زیادی را در زمینه تدوین علوم اسلامی انجام دادند، آنها با زحمات زیادی این علوم را گسترش دادند.

وی ادامه داد: پیروان اهل‌بیت (ع) حجیت عقل را پذیرفتند و به همین دلیل آنها علوم اسلامی را گسترش دادند، در کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی علاوه بر علمای شیعه از علمای اهل سنت و نیز مستشرقین دعوت به عمل است.

این مرجع تقلید افزود: دنیای امروز دنیای رسانه‌هاست و ما باید رسانه‌های قوی داشته باشیم تا بتوانیم پیام خودمان را به دنیا برسانیم، شبکه‌های مجازی در زمینه ترویج فساد غوغا می‌کنند و ما باید بدون اینکه حالت انفعالی بگیریم، به میدان بیاییم، معارف اهل‌بیت (ع) قوی است و با این معارف می‌توانیم پیروز شویم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به موفقیت شبکه ولایت اظهار کرد: این شبکه را میلیون‌ها نفر تماشا می‌کنند و شبکه ولایت در عین مراعات وحدت اسلامی، مذهب تشیع را به دیگران معرفی کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت در کارهای رسانه‌ای برای معرفی تشیع، عبادت است و چنین کارهایی دست انسان را در روز قیامت می‌گیرد، باید در شبکه ولایت با اخلاق اسلامی با مخاطبان برخورد و پاسخ سؤالات آنها داده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار