استاندار لرستان گفت: نگاه‌ ما اصلاح جایگاه ضعیف شده بانوان است.
کد خبر: ۵۷۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰ 11 March 2018
سید موسی خادمی استاندار لرستان در دیدار با بانوان استانداری به مناسبت هفته زن با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: در آستانه روز شهید هستیم و این روز را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) در عمر با برکت کوتاهش نقش‌های مختلفی را توانسته ایفا کند، بیان داشت: به طوری که الگوهای مختلفی را در زمینه‌های همسرداری، وفاداری و فداکاری خصوصا در نقش تقویت کننده رسالت حضرت علی (ع) را شاهد هستیم، همچنین در نقش مادر، تربیت کننده فرزندانی بوده که الگویی برای تاریخ بشریت هستند.

استاندار لرستان به نقش حضرت فاطمه(س) به عنوان دختر یک شخصیت بزرگ که عالم به خاطر آن خلق شده است اشاره کرد و افزود: ایشان الگوی زنان نیست بلکه اسوه همه انسان‌ها است به گونه‌ای که اگر در هر عرصه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... نیاز به یک نفر به عنوان الگو داشته باشیم می‌توان از سیره و روش این بزرگوار بهره برد، البته فاصله خیلی زیاد بوده و نزدیک شدن به سیره و روش حضرت زهرا(س) کار سختی است اما ما شیعیان وظیفه داریم و باید سعی کنیم که رفتارمان را با آن حضرت نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه این ایام باید در شناخت بیشتر زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) برای زندگی خودمان استفاده کنیم، گفت: امروز حضور بانوان در اجتماع و تقویت آنان یک امر بدیهی بوده و از نگاه دینی ما بین زن و مرد فرقی نیست، زن، زن است و مرد، مرد و نقش‌های ذاتی را هر کدام دارند اما هیچ اولویتی در برتری جنسیت ایجاد نمی‌کند.

خادمی دلیل اینکه مصلحان، دولت و رئیس جمهور به حوزه بانوان توجه بیشتری داشته و تاکید بر حضور آنان در عرصه‌های اجتماعی دارد، نگاه سوگیرانه نسبت به زنان در گذشته دانست و تصریح کرد: نگاه ما اصلاح جایگاه ضعیف شده بانوان است و تاکید در جهت برتری آنان نیست، در حالت عادی اصل بر شایستگی است و همه می‌توانند مدیر باشند و هر کسی توانمندتر و متخصص‌تر باشد می‌تواند مدیریت کند؛ در این صورت امکان دارد همه مرد باشند که اگر بر این مبنا باشد مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: اما چون از ابتدا نگاهی منفی وجود داشته باید این دیدگاه را اصلاح کرد و اولویت کاری را به توانمندی و تخصص قرار دهیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه هنوز در برخی عرصه‌ها مخالف وجود دارد و بحث می‌شود که به دلیل کار سخت بانوان نمی‌توانند در تمام عرصه‌های مدیریت فعالیت کنند، گفت: بانوان باید با تلاش خود ثابت کنند که می‌توانند مانند مردها در همه عرصه‌ها ورود کرده که ما اعتقاد داریم اینچنین است.

مقام ارشد استان با تاکید بر اینکه تعادل به نفع جامعه و بشریت است، تصریح کرد: آنچه در شعار دولت مشخص شده ایجاد توازن در این حوزه است و در استان نیز در حوزه‌های اجتماعی مختلف از ظرفیت و توانایی بانوان استفاده خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار