کد خبر: ۵۷۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷ 12 March 2018
معاون سیاسی-امنیتی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: احکام قاطع برای ۱۱ نفر از فریب خوردگان جریان ری استارت و گروه‌های معاند که اقدام به آتش زدن در مساجد می‌کردند، صادر شد.

قاضی حسن حیدری در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی انتشار فیلمی از آتش زدن در مسجد 'الغدیر' در خیابان ثمانه مشهد، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: با رصد‌های اطلاعاتی مشخص شد زوجی که از یکدیگر طلاق گرفته بودند تحت تاثیر عضویت در گروه‌های معاند نظام، به آتش زدن در مسجد اقدام کرده بودند که این زن ۳۷ و مرد ۴۱ ساله، دستگیر شدند.

قاضی حیدری ادامه داد: طبق احکام صادر شده از سوی دادگاه بدوی این زن به اتهام عضویت در گروه‌های معاند نظام به تحمل ۵ سال زندان، اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به تحمل یک سال زندان، تخریب اموال عمومی ۳ سال زندان و به اتهام توهین به مقدسات از طریق آتش زدن در مسجد به تحمل ۵ سال زندان محکوم شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی افزود: متهم مرد نیز به اتهام معاونت در فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به تحمل ۶ ماه زندان، معاونت در عضویت گروه‌های معاند نظام به ۲ سال زندان، معاونت در توهین به مقدسات از طریق آتش زدن در مسجد به تحمل ۲ سال زندان و نگهداری ۳۹ عدد فشنگ به تحمل ۶ ماه زندان محکوم شد.

قاضی حیدری خاطرنشان کرد: خودرو سوناتا و گوشی تلفن همراه متهمان نیز که در هنگام ارتکاب جرم مورد استفاده قرار گرفته بود، به نفع دولت ضبط شد.

وی ادامه داد: همچنین در این پرونده زن جوانی که به خاطر عضویت در گروه‌های معاند نظام و ارسال فیلم و تصاویر به شبکه‌های ماهواره‌ای دستگیر شده بود و طبق بررسی‌ها این فرد با هدف برهم زدن امنیت کشور با سازمان نفاق نیز ارتباط برقرار کرده بود، پس از برگزاری جلسات محاکمه در شعبه چهارم دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام عضویت در گروه‌های معاند نظام به تحمل ۵ سال حبس و به دلیل فیلم برداری و ارسال آن به شبکه‌های ماهواره‌ای معاند به یک سال زندان محکوم شد.

قاضی حیدری گفت: همچنین یک جوان ۲۶ ساله به دلیل شعارنویسی علیه ارزش‌های اسلامی به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

وی با اشاره به دستگیری زوج جوانی که به آتش زدن پرده مسجد امام هادی (ع) متهم بودند نیز گفت: اتهام این زوج ۲۶ و ۲۱ ساله برای دادگاه محرز و مرد ۲۶ ساله به خاطر عضویت در گروه‌های معاند به قصد اخلال در امنیت به تحمل ۵ سال زندان، توهین به مقدسات از طریق آتش زدن پرده مسجد به تحمل ۵ سال زندان، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به یک سال زندان و همسر ۲۱ ساله او نیز به دلیل فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق انتشار فیلم به تحمل یک سال زندان محکوم شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین جوان دیگری که پس از آتش زدن در مسجد امام هادی (ع) در مشهد دستگیر شده و به اتهام توهین به مقدسات از طریق آتش زدن در مسجد به تحمل ۵ سال زندان، عضویت در گروه معاند نظام به ۵ سال زندان و فعالیت تبلیغی به نفع گروه‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی نیز به تحمل یک سال زندان محکوم شد.

قاضی حیدری ادامه داد: جوان ۳۸ ساله‌ای نیز که از طریق تهیه فیلم از عزاداری‌های نامتعارف و خشن و انتشار آن موجب وهن در عقاید تشیع می‌شد در مشهد دستگیر و پس از برگزاری جلسات محاکمه در دادگاه به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۲ جوان ۱۹ و ۲۰ ساله به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه معاند دستگیر و هر یک از آن‌ها به تحمل ۶ سال زندان محکوم شدند.

معاون سیاسی و امنیتی دادستان مرکز خراسان رضوی بیان کرد: فردی نیز در سبزوار توسط سپاه دستگیر و پس از محاکمه در شعبه چهارم دادگاه انقلاب اسلامی مشهد به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل یک سال زندان و عضویت در گروه معاند به تحمل ۵ سال زندان محکوم شد.

قاضی حیدری افزود: همه آرای صادر شده از سوی دادگاه با اعتراض متهمان، قابل تجدید نظرخواهی در محاکم قضایی است.

«ری استارت» یک برنامه رادیویی است که سیدمحمد حسینی (شومن سابق صداوسیمای جمهوری اسلامی) آن را تهیه و تولید کرده و از طریق این برنامه حامیان خود را به آتش زدن در مساجد، شکستن شیشه‌های اماکن عمومی نظیر مترو و بانک‌ها تشویق می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار