فرمانده انتظامی لرستان از دستگیری ۲۱۸ مجرم اینترنتی در این استان خبر داد و افزود: همچنین لرستان رتبه 27 نزاع و درگیری را در کشور دارد.
کد خبر: ۵۸۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 18 March 2018
حاجی محمد مهدیان نسب پفرمانده انتظامی لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: توانسته‌ایم امسال ۳ هزار و ۸۳۳ طرح چهارگانه عملیاتی را در لرستان اجرا کنیم و هزار و ۶۷۱ بار نقاط آلوده سطح استان پاک‌سازی شده است.

وی ادامه داد: ۱۲۲ مورد طرح حجمی و هزار و ۲۷۱ طرح موضوعی در استان برگزار شده است.

فرمانده انتظامی لرستان عنوان کرد: امسال تاکنون مردم ۴۵۸ هزار و ۷۳۰ بار با تلفن‌های پلیس تماس گرفته‌اند که این آمار ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مهدیان نسب عنوان کرد: ۶۳ درصد از تماس‌ها با پلیس فوریتی بوده و در حوزه وقوع سرقت‌ها امسال با ۹ هزار و ۴۸۱ فقره سرقت نسبت به سال گذشته ۸ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: از تعداد کل سرقت‌ها ۸۸ درصد آن‌ها کشف شده است و از میانگین متوسط کشوری ۱۸ درصد جلوتر هستیم.

فرمانده انتظامی لرستان در ادامه با اشاره به اینکه این استان به لحاظ وقوع سرقت رتبه ۱۸ کشوری را دارد، افزود: امسال ۲ هزار و ۶۳ شبگرد ساماندهی شده‌اند و ۲۰۵ باند سرقت کشف شده و ۶۲۰ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار دستگیر شده‌اند که این آمار نشان از رشد ۷۴ درصدی دستگیری سارقان دارد.

مهدیان نسب بیان کرد: در کشف کالا و ارز ۳ هزار و ۳۶۳ فقره پرونده با مبلغ ۸۶ میلیارد تومان تشکیل شده که نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته است و ۲ هزار و ۵۵ قاچاقچی در این حوزه دستگیر شده‌اند.

وی گفت: لرستان به لحاظ نزاع و درگیری در رتبه ۲۷ کشور قرار دارد و امسال ۴ تن و ۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که ۱۹ درصد افزایش کشف داشته‌ایم و شاهد انهدام ۷۱ باند هستیم.

فرمانده انتظامی لرستان اظهار کرد: در حوزه پلیس راه و راهور تصادف درون شهر و برون‌شهری منجر به فوت ۴ درصد کاهش یافته است و بیشترین آمار تصادفات مربوط به عدم توجه به جلو است و دلیل آن نیز استفاده تلفن همراه است.

مهدیان نسب گفت: دومین عامل تصادف عدم رعایت حق تقدم و سومین دلیل تجاوز به چپ است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال ۷ هزار و ۵۳۷ فقره مشاوره رایگان به مردم داده شده است، افزود: از تعداد کل پرونده‌ها ۷۴ درصد از آن‌ها به صلح و سازش منجر شده‌اند.

فرمانده انتظامی لرستان اظهار داشت: در حوزه فضای مجازی امسال ۲۹۲ پرونده تشکیل شده و تاکنون ۲۱۸ مجرم اینترنتی دستگیر شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار