آیت‌الله سیدرحیم توکل در مراسم سالگرد آیت‌الله هادی روحانی نماینده فقید امام(ره) و مقام معظم رهبری در مازندران اظهار کرد: اهل‌بیت ملاک و میزان فردای قیامت ما هستند و اعمال ما با این میزان سنجیده می‌شود، ما کجا هستیم، در صورتی که آنان فرمودند که در راهشان قدم برداریم.
کد خبر: ۵۸۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ 25 March 2018

به گزارش تابناک : وی افزود: در دنیا ملاک‌هایی وجود دارد که اگر فردی آن را در اختیار داشت می‌توان گفت در مسیر اهل‌بیت قرار دارد، از جمله این ملاک‌ها زهد است، تمام انبیاء زهد داشتند، خداوند با ائمه شرط کرد تا در دنیا زاهد باشند، بنابراین ما باید توجه کنیم زهد چیست و به چه می‌گویند، اگر به‌خاطر از دست دادن چیزی نگران نباشیم و از بدست آوردنش بسیار خوشحال یعنی ما زاهدیم، اگر انسان زهد داشته باشد نه در سرمای زمستان می‌لرزد نه در گرمای تابستان، اگر انسان با شهوت، شهرت، قدرت و مال زمین نخورد، زهد دارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله روحانی را انسانی زاهد برشمرد و ادامه داد: یکی از صفات آیت‌الله هادی روحانی زهد کم‌نظیر ایشان بود که قبل و بعد از انقلاب همواره زندگی ساده‌ای داشتند، به دنیا و مقامات دنیایی دل نبستند، امروز برخی عملکردشان در دین با ادعاها و شعارهای‌شان هم‌خوانی ندارد، اما آیت‌الله روحانی برای دین می‌سوختند، درد دین داشتند.

این مسئول تصریح کرد: عمل به واجبات و ترک محرمات، جلوه دادن به افراد متدین و در افکار افراد میدان باز کردن، دشمن‌شناسی و توجه به خواسته مردم از مصادیق دین است، ما باید دشمن را بشناسیم و با شناخت درست مسئله، نفوذ را تشخیص دهیم. دشمن‌شناسی امروز بسیار مهم است زیرا غیرخودی را جای خودی قرار می‌دهد. از این‌رو ما باید عملکردها را رصد کنیم و بتوانیم تشخیص دهیم چه کسی صادق و دلسوز مانده و برنامه‌اش چیست، امام و رهبری روی این موضوع تاکید داشتند و دارند، اگر این چهار امر درست انجام شود، یعنی درد دین داریم و آیت‌الله روحانی جداً درد دین داشتند.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولان افزود: مسئولان باید عنایت بیشتری در انجام امورات داشته باشند، در مسئله عزل و نصب‌ها گلایه است. باید به آن توجه کنند، بنده در مجلس خبرگان رهبری عضو کمیسیون حراست و پاسداری و مسئول بخش آسیب‌شناسی این کمیسیون هستم، پرونده اهل فتنه هنوز در جریان است.

آیت‌الله توکل خاطرنشان کرد: در فتنه اخیر خیابان پاسداران عده‎‌ای اراذل و اوباش آمدند و به جان و مال مردم افتادند، چهار عزیز را به شهادت رساندند.

وی در ادامه اضافه کرد: براساس فتوای امام اگر کسی چوب بر سر فردی بگیرد و در مردم وحشت ایجاد کند محارب است، پاداش کلوخ‌انداز سنگ است، وقتی کسی میان مردم وحشت ایجاد می‌کند، نباید سالم به‌جای خود برگردد.

وی ادامه داد: کله‌گنده این‌ها، جمله احمقانه‌ای دارد که شهر گناباد از همه ایران بالاتر است و خانواده من و در نهایت من از همه بالاتر هستم، در روایات داریم باید بر دهن کسی که از صوفی‌گری و درویش‌گری سخن گفت زد، چند تن از مسئولان ما رفتند به دیدار این درویش‌ها و دو زانو نشستند، این کار بسیار مذموم است.

این استاد اخلاق حوزه یادآور شد: ملت ما خون، جان و شرف داد، اما برخی الان ادعا دارند مسئله کشور ما کنسرت است. در قم اگر کنسرتی را برگزار می‌کردند ما مسئله را دنبال می‌کردیم، قم جای این مسخره‌بازی‌ها نیست، در همین بابل و مازندران مشکل، کنسرت نیست. مردم شغل‌و مسکن می‌خواهند، سفره‌شان خالیست، از این به بعد اگر در بابل کنسرتی برگزار شود، تبعاتش برعهده خود مسئولان است. وقتی برخی مسئولان به شعارهای خود عمل نمی‌کنند، برای مردم کنسرت می‌گذارند، این جواب نیست، مردم دیگر جان‌شان به لب‌شان آمد، ما شهید ندادیم تا عده‌ای امروز بیایند و در شهرمان برقصند.

وی با اشاره به مسئله شبیخون فرهنگی افزود: امروز دیگر صحبت از تهاجم فرهنگی نیست، بلکه یک شبیخون کامل فرهنگی است، دشمن در همه ابعاد زمین خورد، اما حالا تمام توانش را در مسئله فرهنگی وارد کار کرد.

آیت‌الله توکل خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای رئیس‌جمهور شما در مسئله شبیخون فرهنگی چه کردید؟ اینکه شما به مسئول مخابرات گفتید انگشتت را از فیلتر بردار، جواب شبیخون نیست بلکه به معنی همراه شدن است، وقتی معتقدید که ردم را با اجبار نباید وارد بهشت کرد، آیا با اجبار باید آنها را وارد جهنم کنید؟!.

وی ادامه داد: برخی گفتند انتقاد بر همه چیز حتی رهبری‌ و پیامبر جایز است، در جواب باید بگوییم جداً بی‌سوادی درد بدی است، یعنی برخی حرف یک عرب نفهم را بر حرف پیامبر ارجح می‌دانند، اصلا اگر چنیین است چرا شما انتقاد را برنمی‌تابید؟!

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: چقدر مقام معظم رهبری در برجام تاکید بر موارد خاص و توصیه داشتند، اقدامات را متقابل انجام دهید نه اینکه ما همه کارها را انجام دادیم و طرف مقابل فقط حرفش را زد، چرا مسئولان در تاسیسات هسته‌ای بتن‌آرمه کردند، کشور برای آن هزینه کرده بود، برای بندبند انرژی هسته‌ای این کشور و ملت ما خون داد، این همه فرزندان نخبه این سرزمین شهید شدند تا عزت نظام اسلامی حفظ بماند نه آنکه از بین برود.

وی افزود: یادتان که می‌آید عده‌ای طرح آشتی ملی را مطرح کردند که جداً عجیب است، به‌خاطر دارید که در روز عاشورا به خیابان آمدند، سوت‌و کف زدند، رقصیدند و کشف حجاب کردند، اما تا به امروز یک بار هم عذرخواهی نکردند، ما باید با این‌ها آشتی کنیم؟ قرآن پاسخ آنان را داده که بین ما و شما دشمنی است تا زمانی که به مسیر ما باز گردید، کسی که با حسین جنگید و عذرخواهی هم نکرد، نباید حرف از آشتی بزند.

آیت‌الله توکل در پایان گفت: ما وظیفه داریم مردم را در جریان امور بگذاریم، پس چشمان‌تان را خوب باز کنید که دشمن قدم‌به‌قدم جلو می‌آید، البته برخی آنچنان خوابند که حتی اگر دشمن بمب اتم هم بزند بیدار نمی‌شوند، چون خود را به خواب زده‌اند، از مسئولان می‌خواهم به وعده‌های‌شان عمل کنند و نیروی انتظامی نیز وضع حجاب شهر را کنترل کند که دغدغه جدی مقام معظم رهبری است.

 

 

منبع : تیک 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار