اعتراض به عملکرد صدا و سیما، نقش نمایندگان و مسئولان؛
 اینک مسئولان مربوطه صدای اعتراض مردم را شنیده اند. صدا و سیما و دستگاههای فرهنگی ضمن مراقبت از تکرار چنین مواردی می بایست بستر مناسب و لازم برای شنیدن صدای همه اقوام و احترام به فرهنگ ها و سنن بومی و محلی و قومی مختلف را فراهم کنند. تردیدی نیست همزیستی مسالمت امیز اقوام مختلف در گرو احترام به فرهنگ های مختلف در درون کشور عزیزمان است.
کد خبر: ۵۸۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲ 29 March 2018

طی روزهای اخیر و پس از اقدام نادرست صدا و سیما در برنامه ای مختص کودکان، شاهد اعتراضاتی در میان شهروندان اهوازی بودیم که تلاش کردند در فضایی آرام و منطقی، صدای خود را به گوش مسئولان مربوطه برسانند.

برخی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و خبرگان و همچنین مسئولان مختلف نیز ضمن تاکید بر وفادارای مردم عرب خوزستان، از اقدام تلویزیون انتقاد نمودند.

در این زمینه ذکر نکاتی را خالی از لطف نمی دانیم؛

 اعتراض مدنی و منطقی مردم برخلاف برخی خبرپراکنی های بیگانه، اتفاقا اوج علاقه و علقه آنان را به کشور و نظام می رساند چرا که هموطنان عرب مان به کج سلیقگی و اقدام نادرست تلویزیون در عدم نصب کاراکتر عروسک با لباس عربی بر روی نقشه کشورمان معترض بودند و در واقع با اعتراض خود، مسئولان صدا و سیما را در برابر وفاداری خود به ایران و انقلاب، شرمسار کردند.

 حضور بموقع یکی از نمایندگان اهواز در مجلس(دکتر علی ساری) در میان مردم و اعتراض شفاف وی به عملکرد صدا و سیما و سپس پیگیری ها از مجاری قانونی و پیگیری از طریق مسئولان کشور و تذکر به صدا و سیما و نهایتا عذرخواهی تولیدکننده ی آن برنامه، باعث شد تا مردم متوجه پیگیری و سختکوشی نمایندگان و مسئولان در تذکر به صدا و سیما و جبران اشتباه صورت گرفته متوجه بشوند و صدا و سیما نیز در چند برنامه ضمن احترام به مردم شریف عرب خوزستان، برنامه موسیقی فولکلور با لباس عربی و همچنین رقص مشهور عربی با شمشیر و... را از شبکه های ملی پخش نمود.

امروز نیز علی ساری نماینده اهواز بهمراه ایت اله کعبی عضو مجلس خبرگان در میان شهروندان معترض حاضر شدند که با استقبال مردم مواجه شدند و قول مسئولان را برای عدم تکرار اشتباهات مشابه و رفع تبعیض فرهنگی و اجتماعی را به مردم ابلاغ نمودند تا ضمن تاکید بر وفاداری مردم عرب خوزستان و پیگیری قانونمند و منطقی اعتراض شان، از عزم مسئولان در این زمینه خبر بدهند و جلوی سوء استفاده برخی افراد و جریانات که خیرخواه مردم شریف شهرمان نیستند گرفته شود.

انتشار یک ویدیو از حضور فرماندهی انتظامی اهواز در میان مردم و گفتگوی دوستانه با آنان مایه خوشحالی است. رفتار هوشیارانه و با سعه صدر نیروهای انتظامی و امنیتی و همکاری مردم باعث شد هم صدای اعتراض مردم شنیده شود و هم مسئولان و نمایندگان در جمع مردم حاضر و از اقدامات صورت گرفته سخن بگویند و اجازه سوءاستفاده به برخی جریانات بدخواه داده نشود.

 اینک مسئولان مربوطه صدای اعتراض مردم را شنیده اند. صدا و سیما و دستگاههای فرهنگی ضمن مراقبت از تکرار چنین مواردی می بایست بستر مناسب و لازم برای شنیدن صدای همه اقوام و احترام به فرهنگ ها و سنن بومی و محلی و قومی مختلف را فراهم کنند. تردیدی نیست همزیستی مسالمت امیز اقوام مختلف در گرو احترام به فرهنگ های مختلف در درون کشور عزیزمان است.

 مردم شریف عرب خوزستان بارها و بارها وقار و وفاداری خود به نظام و انقلاب و کشور عزیزمان ایران را به اثبات رساندند و شهید علی هاشمی "آن سردار جوان عرب" میهن، نماد این وفاداری است.
اکنون نیز آنها اجازه نخواهند داد برخی جریانات که هیچگاه توسعه و پیشرفت استان عزیزمان خوزستان را نخواسته و سعی کرده اند با ایجاد تنش و دوقطبی و چندقطبی قومی و واگرایی، فرصت سوزی نموده و باز هم خوزستان را از، قافله توسعه و پیشرفت عقب نگه دارند، از این فضاها سوءاستفاده کنند و مردم شریف عرب از این پس دیدگاه و سخن خود را از طریق نمایندگان شان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان ذیربط دنبال خواهند نمود. آنها بخوبی می دانند هر تلاشی برای تجمعات خلاف قانون و... می تواند باعث تحت الشعاع قرار گرفتن اعتراض بحق آنها و نشنیدن صدای واقعی شان بشود.

امیدواریم مسئولان کشور و استان نیز تلاش خود را برای رفع محرومیتهای نقاط مختلف استان و انجام تدابیری برای احترام به فرهنگ اقوام مختلف که دو نمونه آن را در سال گذشته در برنامه هفته فرهنگی خوزستان در تهران و نوروز امسال در جشنواره اقوام ایرانی در اهواز شاهد بودیم زمینه انس و الفت بیشتر مردم عزیز اقوام مختلف را بیش از پیش فراهم نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار